• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

[ZDJĘCIA OTWARTYCH SILNIKÓW] Dyskusja

Ale to nie daje żadnej pewności że silnik przed tym zabiegiem został wyczyszczony ;)
 
Nie ma pewności, ale jak zawory były zmieniane, to i wałki demontowane i jest duże prawdopodobieństwo, że przy okazji zostało to wyczyszczone. Ja jak zmieniałem płynną uszczelkę to pokrywa też został umyta.
 
OK, w takiej sytuacji to możliwe
 
Reki uciąć nie dam że klawiaturę z wałkiem ktoś umył ale z tego co pamiętam to silnik wifdiałem rozebrany...blok pod maską.
Cylindry, tłoki czyste 0 nagaru można powiedzieć, gładź wzorowa.
Głowica też glutów nie miała przed wysłaniem ale wałka dokładnie nie pamiętam.
Ma teraz 125000km a miała przy zakupie 98000km.
Ale czy tyle było nsprawdę przejechane?
 
Renault ma centralną bazę i dostęp do niej z każdego ASO. Możesz sobie po VIN spróbować zweryfikować przebieg. Zobaczysz do kiedy była serwisowa na w ASO.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Wiem o tym że można sprawdzić ale jakoś mnie to teraz mało ciekawi , auto ma jeździć.
Mineło chyba już 4 lata od zakupu.
Może i mieć 350000km, ważne żeby jeździła.
Rok temu wymieniałem obie koncówki drążków na TRW i sworzeń wahacza strona prawa Lemforder...lewa strona bez luzu..był nitowany czyli orginał, a zawieszenia w lagunach zwykle wytrzymują 100.000km to może i przebieg być orginalny❓albo i nie⚓
Mogę podać vin dla ciekawskich, którzy mają wejście do ASO Renault.
 
Renault ma centralną bazę i dostęp do niej z każdego ASO. Możesz sobie po VIN spróbować zweryfikować przebieg. Zobaczysz do kiedy była serwisowa na w ASO.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Ja mam info od małego ASO że ich operacji nie widać w tej bazie, ale Renault uznaje w razie czego faktury za przeprowadzony serwis. Nie wiem czy to prawda, nie sprawdzałem, może warto... :D ciekawe czy wymianę silnika na gwarancji tam widać..

Pozdrawiam,
 
Ja mam info od małego ASO
Jeśli jest to ASO oficjalne, to muszą mieć dostęp do bazy centralnej i wszystkie wpisy, jakie zostały do niej wprowadzone.

ciekawe czy wymianę silnika na gwarancji tam widać..
u mnie było info nawet o wymianie tylnego łożyska [zespolone z tarczą hamulcową]
 
@Jones nie wiem jak było wcześniej, wymieniłem olej od razu po zakupie. Chyba mam dobre auto do eksperymentów z płukankami, ale trochę szkoda mi kasy na takie zabawy. Poprzedni właściciel mówił, że nie bierze oleju i dał mi końcówkę bańki 4 l oleju i było w niej może ze 100 ml. Do silnika teoretycznie wchodzi 4 l. Przy wymianie był poziom przy 3.5 l i dopiero po 800 km dolałem to pół litra, ale to tylko dlatego, że auto pierwszy raz dostało "miodu". Teraz na jedno upalanie schodzi może 100 ml oleju albo mniej.
 
@Karopir Kupilem kiedys podobnie zasyfione m52 i po wlaniu świeżego oleju przez pierwsze 100-150km kompletnie zakleiło oderwanym nagarem 4 filtry oleju. Dopiero w 5-tym nic nie bylo. A i tak wczesniej umyłem całą miskę i starałem sie wyczyścić z grubsza to co było pod pokrywą. Wiec na twoim miejscu bym zajrzał do filtra.
 
@xpl1337 spokojnie, to m43, nic mu nie będzie. A tak serio to chyba rozważę, wcześniejsza wymianę oleju. Jutro sprawdzę filtr jak będę miał chwilę. Dzięki za sugestię ;D
 
nie wali wam błędami vanosów?
Moja n52 przebieg 150 tys , niestety z interwałami co 17-20 tys, zaliczyłem juz 3 płukanki oraz ar2300 , generalnie wygląda dobrze , jedynie złotawy nalot w środku . Po zalaniu ar2300 zaczęło mi sporadycznie wywalac błędy vanosa (bez checka, ale mam interfejs). Przeczyscilem solenoidy oraz sitka i jest gitarka.
 
@Wojt w M52B25 jest jeden vanos i te pojedyncze są raczej bezproblemowe. Raz tylko miałem "VANOS jammed", ale to dlatego, że mi czujnik położenia wałka się zepsuł. M52 mam prawdopodobnie czyste, zmieniałem olej ostatnio co 4, 6 i 8 tysięcy km. Wydaje mi się, że przez wlew oleju nie da się zobaczyć, ale jutro zajrzę.
 
Solenoidy w kąpieli z benzyny ekstrakcyjnej . Po nocy benzyna miała kolor bardzo mocnej herbaty . Filtry vanosa (takie tulejki z siteczkami)były pokryte osadem.
 

Attachments

  • received_2672602953057144.jpeg
    received_2672602953057144.jpeg
    131 KB · Odwiedzin: 165
Mogłem poprosić mechanika o zdjęcie wałków jak wymieniał uszczelkę pokrywy zaworów, ale nie pomyślałem. Ogólnie mówi, że silnik czysty i jak na m52 dość cicho pracuje
 
tylko wymiana co 7000
Jak na te latka, widać że był dobrze traktowany bo nie widać pozostałości z zaniedbań. Interwały musiały być odpowiednie, nalot raczej wiarygodny. Popija coś ?
 
Co do ubytków oleju to trudno powiedzieć ile przepala bo dolałem ok 500ml z 3 miesiące temu. Teraz jest na 3/4 bagnetu, lecz sa wycieki z pod korka oleju w misce, z pokrywy zaworów i z czujnika ciśnienia oleju. Te dwa ostatnie niedawno usunąłem. Więc myślę że jak bierze olej to niewiele.
 
Back
Top