Rzadko spotykany temat na forach, a ktory warto omowic. Moze miec miejsce w okolicach pierscieni tlokowych, jak i rowniez w lozyskach slizgowych. Sklad oleju ma wplyw na to, dlatego nalezy odpowiednio dobrac mieszanine olejow bazowych, dodatkow typu VM itd. Kawitacja bedzie bardziej zauwazalna dla olejow SAE 0W-40, 5W-40 itd. najmniejsza na SAE 0W-20. Generalnie zawsze sie szuka rownowagi, poszukujac odpowiednich skladnikow i stezen. Niektorzy z branzy bardzo powaznie traktuja ten problem czysto natury fizycznej, stosujac odpowiednie dodatki w celu zminimalizowania lub calkowitego wykluczenia kawitacji w rejonie pierscieni itd. w szczegolnosci na biegu jalowym. Olej odporniejszy na kawitacje bedzie gorzej absorbowal roznego rodzaju dzwieki w zaleznosci od czestotliwosci.
O rodzajach kawitacji: https://www.substech.com/dokuwiki/doku.php?id=hydrodynamic_journal_bearing
O rodzajach kawitacji: https://www.substech.com/dokuwiki/doku.php?id=hydrodynamic_journal_bearing