• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Zmiana 75w80 na 75w90 ?

luckyboy

Pod nadzorem
Lokalizacja
Toruń
Samochód
1.6 HDi 92 FAP DV6DTED
Z racji przebiegu (ponad 300tys) rozważam zmianę oleju z 75w80 na 75w90 Powód? Po dłuższym czasie jazdy, kiedy skrzynia rozgrzeje się, zaczyna być minimalnie słyszalna. Być może to tylko skutek rozszerzalności cieplnej...
 
A jakie lepkości zaleca producent?
 
Ja tam w 1.8 bfb a4 z 75w80 zmieniłem na 75w90 i wszystko gra .
 
Coś za coś. Ogólnie rzecz biorąc to metoda prób i błędów. Żadnej gwarancji, że skrzynka się wyciszy na oleju o wiekszej lepkości.

Ja do micry będę zalewal trochę wydumaną oliwę - Tutela Multi MTF 700 75W80. Nie wiem co z tego wyjdzie. Póki co nie mam uwag do pracy skrzynki i oby tak zostało po wymianie.
 
Spróbuj przekładniówki wyższej klasy: Redline, Tutela, Amsoil, Castrol może? Lepkości bym nie ruszał, skrzynia pracuje w oleju więc lepiej trzymać założone parametry.
 
Można spróbować przejściówkę - 75W85 - Ravenol lub Motul
 
Spróbuj przekładniówki wyższej klasy: Redline, Tutela, Amsoil, Castrol może? Lepkości bym nie ruszał, skrzynia pracuje w oleju więc lepiej trzymać założone parametry.
W tych samochodach wszystko jest ukierunkowane na zmniejszenie zużycia paliwa

Może lepiej jakiś dodatek do skrzyni?
 
Może penrite shift eze?
Zawiera teflon więc ma szansę wyciszyć pracę skrzyni.

EZE to dodatek do oleju przekładniowego opracowany z PTFE (teflon) i molibdenu w celu poprawy jakości zmiany biegów w przekładniach ręcznych i wyciszenia głośnych układów przekładni napędowych, takich jak skrzynie biegów i mechanizmy różnicowe. Poprawia płynność zmiany biegów na zimno i zapewnia zwiększoną ochronę w ekstremalnych warunkach pracy.
 
W tych samochodach wszystko jest ukierunkowane na zmniejszenie zużycia paliwa
Co nie znaczy, że źle się to odbija na konstrukcji. Mam taki przykład w garażu, pierwsze podejścia do skrzyń MMT6 Getraga, Ford stosował 75W90 i skrzynie pracowały strasznie, haczyły biegi, sypały się oporowe, po bodajże dwóch latach produkcji Mdo4 przeszli na oleje 75W FE, czym zakończyli większość problemów z tymi skrzyniami, a w sumie wszystkie pozostałe problemy na które skarżą się użytkownicy wynikają z innych pierdół, niezwiązanych już z samą skrzynią.
Ja wiem, że wśród wielu ludzi jest awersja do tego dopisku "FE", czy słów "niskolepkościowy", i "obniżony HTHS" gdzie widzą od razu jak im się skrzynie i silniki zjeżdżają jak parmezan na tarce po zalaniu takiego oleju :D.
 
Ja kiedyś chcąc wyciszyć skrzynię zamiast 75W80 wlałem 75W140. Efekt odnośnie hałasu odwrotny, to tego problem z zmienianiem biegów, nie mówiąc o mrozie i zgrzytanie synchronizatorów. Szybki powrót do. 75W80
 
Lekkość zostaw taką jaka ma być. Ja bym polecił Castrola. Wymiana była z tego co pamietam w czerwcu i od tamtem pory czuć dużą różnicę w pracy skrzyni na plus. Co do hałasu przed jak i po wymianie bez różnicy. Nigdy nie huczała czy coś w tym stylu.
 
@soszo jeszcze kwestia przebiegu, ale na pracę lewarka nie narzekam, biegi wchodzą jak w masło
 
Back
Top