- Marka samochodu
- Volvo V60 D3
- Budżet/ile litrów
- 250-300 zł za 5l
- Styl jazdy
- Silnik
- D3 VEA (D4204T9)
- Data produkcji
- 2015
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- 0.7-1 L
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 0W-20 spełniający wymagania RBS0-2AE
- Jaki olej masz obecnie
- Motul Specific RBS0-2AE 0W-20
Cześć,
Krótka historia auta: Mam je od 3 lat, początkowe zużycie oleju było w granicach 0,5 na 2-3 tys km, przy przebiegu 130 tys km, aktualnie przebieg to 178 tys km, i przez ostatnie 15-20 tys km spalanie oleju mocno wzrosło, przy jeździe miejskiej/podmiejskiej to około 0,5l na 750 km, do około 1l na 1000km przy przepisowej jeździe autostradowej.
Aby spróbować temu zaradzić, chciałbym:
- spróbować chemicznie wyczyścić pierścienie ( myślę o XADO ANTYKOKS / ANTICARBON na tłoki, plus tuż po tym płukanka Oilsyn ReleaseTech Power Flush
- zmiana oleju na jakiś o wyższej lepkości w temperaturze roboczej silnika. Myślę o jakimś oleju 0W-30 lub 5W-30 oraz modyfikator tarcia Archoil .
I tu rodzi sie pare pytań:
1. Co myślicie o połączeniu XADO plus płukanka Oilsyn ReleaseTech Power Flush po włożeniu wtryskiwaczy na miejsce? Czy te środki mogą jakoś zareagować ze sobą?
2. Czy po wpuszczeniu tego oleju warto zrobic pare km na innym oleju (powiedzmy 100-150km) i dopiero zalac olej docelowy? Tak jak w tym temacie: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/volvo-v60-2-0-d4.2317/#post-73996 , rozmawiałem z autorem, i zastosowana procedura zmniejszyła konsumpcje, przez 4.5 tys brak info o dolewce, potem losy nieznane. Zastanawiam sie tylko, czy warto przejechać parę km na oleju, który jeszcze rozcieńczy ta płukankę itp, i dopiero lac olej docelowy, czy można od razu.
3. Autor z posta wyzej zastosował Ravenol 5w30 FO ma wg mnie zbyt niską klase jakości, co myslicie? Sam wpadłem na pomysł zalania auta RAVENOL FES SAE 0W-30 USVO, bedzie ok? czy jest coś lepszego w tej cenie, lub o podobnych parametrach w niższej?
4. Który modyfikator tarcia? 9100? 9200? czy może wersja 9200 nano5?
Pozdrawiam i życzę miłego dnia!
Krótka historia auta: Mam je od 3 lat, początkowe zużycie oleju było w granicach 0,5 na 2-3 tys km, przy przebiegu 130 tys km, aktualnie przebieg to 178 tys km, i przez ostatnie 15-20 tys km spalanie oleju mocno wzrosło, przy jeździe miejskiej/podmiejskiej to około 0,5l na 750 km, do około 1l na 1000km przy przepisowej jeździe autostradowej.
Aby spróbować temu zaradzić, chciałbym:
- spróbować chemicznie wyczyścić pierścienie ( myślę o XADO ANTYKOKS / ANTICARBON na tłoki, plus tuż po tym płukanka Oilsyn ReleaseTech Power Flush
- zmiana oleju na jakiś o wyższej lepkości w temperaturze roboczej silnika. Myślę o jakimś oleju 0W-30 lub 5W-30 oraz modyfikator tarcia Archoil .
I tu rodzi sie pare pytań:
1. Co myślicie o połączeniu XADO plus płukanka Oilsyn ReleaseTech Power Flush po włożeniu wtryskiwaczy na miejsce? Czy te środki mogą jakoś zareagować ze sobą?
2. Czy po wpuszczeniu tego oleju warto zrobic pare km na innym oleju (powiedzmy 100-150km) i dopiero zalac olej docelowy? Tak jak w tym temacie: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/volvo-v60-2-0-d4.2317/#post-73996 , rozmawiałem z autorem, i zastosowana procedura zmniejszyła konsumpcje, przez 4.5 tys brak info o dolewce, potem losy nieznane. Zastanawiam sie tylko, czy warto przejechać parę km na oleju, który jeszcze rozcieńczy ta płukankę itp, i dopiero lac olej docelowy, czy można od razu.
3. Autor z posta wyzej zastosował Ravenol 5w30 FO ma wg mnie zbyt niską klase jakości, co myslicie? Sam wpadłem na pomysł zalania auta RAVENOL FES SAE 0W-30 USVO, bedzie ok? czy jest coś lepszego w tej cenie, lub o podobnych parametrach w niższej?
4. Który modyfikator tarcia? 9100? 9200? czy może wersja 9200 nano5?
Pozdrawiam i życzę miłego dnia!