• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Zmiana oleju Volvo V60 VEA D3 150KM plus czyszczenie chemiczne pierścieni.

Zimny07

Użytkownik
Samochód
Volvo V60
Marka samochodu
Volvo V60 D3
Budżet/ile litrów
250-300 zł za 5l
Styl jazdy
Silnik
D3 VEA (D4204T9)
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0.7-1 L
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W-20 spełniający wymagania RBS0-2AE
Jaki olej masz obecnie
Motul Specific RBS0-2AE 0W-20
Cześć,

Krótka historia auta: Mam je od 3 lat, początkowe zużycie oleju było w granicach 0,5 na 2-3 tys km, przy przebiegu 130 tys km, aktualnie przebieg to 178 tys km, i przez ostatnie 15-20 tys km spalanie oleju mocno wzrosło, przy jeździe miejskiej/podmiejskiej to około 0,5l na 750 km, do około 1l na 1000km przy przepisowej jeździe autostradowej.

Aby spróbować temu zaradzić, chciałbym:
- spróbować chemicznie wyczyścić pierścienie ( myślę o XADO ANTYKOKS / ANTICARBON na tłoki, plus tuż po tym płukanka Oilsyn ReleaseTech Power Flush
- zmiana oleju na jakiś o wyższej lepkości w temperaturze roboczej silnika. Myślę o jakimś oleju 0W-30 lub 5W-30 oraz modyfikator tarcia Archoil .

I tu rodzi sie pare pytań:
1. Co myślicie o połączeniu XADO plus płukanka Oilsyn ReleaseTech Power Flush po włożeniu wtryskiwaczy na miejsce? Czy te środki mogą jakoś zareagować ze sobą?
2. Czy po wpuszczeniu tego oleju warto zrobic pare km na innym oleju (powiedzmy 100-150km) i dopiero zalac olej docelowy? Tak jak w tym temacie: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/volvo-v60-2-0-d4.2317/#post-73996 , rozmawiałem z autorem, i zastosowana procedura zmniejszyła konsumpcje, przez 4.5 tys brak info o dolewce, potem losy nieznane. Zastanawiam sie tylko, czy warto przejechać parę km na oleju, który jeszcze rozcieńczy ta płukankę itp, i dopiero lac olej docelowy, czy można od razu.
3. Autor z posta wyzej zastosował Ravenol 5w30 FO ma wg mnie zbyt niską klase jakości, co myslicie? Sam wpadłem na pomysł zalania auta RAVENOL FES SAE 0W-30 USVO, bedzie ok? czy jest coś lepszego w tej cenie, lub o podobnych parametrach w niższej? ;)
4. Który modyfikator tarcia? 9100? 9200? czy może wersja 9200 nano5?

Pozdrawiam i życzę miłego dnia!
 
około 0,5l na 750 km, do około 1l na 1000km przy przepisowej jeździe autostradowej.
Remont.

Autor z posta wyzej zastosował Ravenol 5w30 FO ma wg mnie zbyt niską klase jakości, co myslicie? Sam wpadłem na pomysł zalania auta RAVENOL FES SAE 0W-30 USVO, bedzie ok? czy jest coś lepszego w tej cenie, lub o podobnych parametrach w niższej?
Jaką masz podstawę do tego, żeby twierdzić, że ten Ravenol ma zbyt niską klasę jakości? Czy USVO bedzie OK? Jak ktoś lubi marketing, to tak. Do tego silnika to cokolwiek najtańszego, byle do remontu dojeździć i tyle. Żadne czary z dodatkami i olejami Ci już nie pomogą. To oszukiwanie samego siebie, że "może będzie lepiej". Przy konsumpcji na poziomie 500ml na 750km to wybacz, ale cokolwiek byś nie zrobił, to będzie przedłużanie agonii.
 
Back
Top