Cześć,
próbuję dobrać olej pod kątem ograniczenia jego zużycia (spalania) w silniku 1.2 PT (THP).
Jest to ostatnia moja próba przed rozbiórką silnika. Aktualne zużycie wynosi 0.3-0.4l/1000km
Do oleju poleci dawka (regeneracyjna) AR9200.
Zastanawiam się przy tym który parametr oleju jest kluczowy dla ograniczenia jego zużycia.
1. Viscosity, kinematic at 100°C
2. Viscosity Index
3. Viscosity, dynamic (CCS)
Podejrzewam, że inne jak temp. zapłonu nie są tak znaczące. Może to nie będą duże różnice, ale chciałbym jak najbardziej zmaksymalizować potencjalny efekt, aby bez żalu rozebrać to ustrojstwo w przeświadczeniu, że nie mogłem już zrobić nic więcej
próbuję dobrać olej pod kątem ograniczenia jego zużycia (spalania) w silniku 1.2 PT (THP).
Jest to ostatnia moja próba przed rozbiórką silnika. Aktualne zużycie wynosi 0.3-0.4l/1000km
Do oleju poleci dawka (regeneracyjna) AR9200.
Zastanawiam się przy tym który parametr oleju jest kluczowy dla ograniczenia jego zużycia.
1. Viscosity, kinematic at 100°C
2. Viscosity Index
3. Viscosity, dynamic (CCS)
Podejrzewam, że inne jak temp. zapłonu nie są tak znaczące. Może to nie będą duże różnice, ale chciałbym jak najbardziej zmaksymalizować potencjalny efekt, aby bez żalu rozebrać to ustrojstwo w przeświadczeniu, że nie mogłem już zrobić nic więcej