Co masz konkretnie na myśli? Skrzynia gorzej pracuje na zimnym oleju?jedynie na mrozie trzeba troszkę poczekać az się rozgrzeje
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Co masz konkretnie na myśli? Skrzynia gorzej pracuje na zimnym oleju?jedynie na mrozie trzeba troszkę poczekać az się rozgrzeje
nie kasujemy adaptacji skrzyni przy wymianie oleju! a już na pewno bez jazdy adaptacyjnej... a w zf jest to dość pracochłonne.Olejem stanu skrzyni nie zweryfikujesz. Ale... Zalewając znowu jakiś inny olej wydasz kilka stówek. Jak znowu będzie źle, będziesz musiał i tak wlać oryginał ZF.
Więc sprawdź po VINe (np. na stronie częścidobmw.pl) jaki dokładnie olej idzie do tej skrzyni i taki zamów z oryginalnym filtrem/miską. I ja bym zrobił kasowanie adaptacji. (U mnie pomogło, ale ja mam młodsza skrzynie z 2014 r 8hp).
Z jakiego rejonu kraju jesteś?
niby tak a i tak na oryginalnym Lifeguard 6 skrzynia pracuje zauważalnie lepiejPoprzednio usunąłem, wkleję jeszcze raz, źródło oilclub.ru
Według ZF TE-ML 11, dla 6-biegowych skrzyń biegów 6HP26, tylko ZF Lifeguardfluid 6 (ZF No. S671 090 255), AML Oil No. 4G4319A509 / AA / S, Audi / VW Nr oleju G 055005 A1 / A2 / A6, Bentley Oil nr PY112995PA, nr oleju BMW 8322 0142516, nr oleju Hyundai 040000C90SG, nr oleju Jaguar Jaguar Fluid 8432, olej Land Rover nr. TYK500050, olej Maserati nr. 231603. Te płyny to nic innego jak Shell-1375.4.
Istnieją również analogi z SWAG ( 30934608 ) i Febi (34608) są tańsze i prawdopodobnie są to te same Shell-1375,4. Płyny te są używane przez wielu kierowców do napełniania skrzyń ZF.
Analiza Shell-1375,4 i jego analogów pokazuje, że jest to zwykły ATP, taki jak Dextron VI, tylko nieco cieńszy, o dobrych właściwościach oleju bazowego i temperatury (lepkość przy 100 stopniach 5,6, przy minus 40 stopniach 8500, temperatura zamarzania -51, wskaźnik lepkości 151 , temperatura zapłonu 210 stopni), jak wskazuje sam ZF jest częściowo syntetyczny.
Producenci zewnętrzni oferują nam następujące (lista okazała się nie tak mała, więc wskazuję najpopularniejsze i najbardziej przystępne cenowo płyny w popularnych sklepach internetowych):
1. Pentosin ATF 1 LV jest cieczą najbliższą w swoich właściwościach oryginałowi, a nawet przewyższa ją pod względem temperatury i innych wskaźników. Informacje zwrotne na temat użytkowania są pozytywne (jednostki zauważają, że biegi są przełączane bardziej miękko na bardziej lepkim ATP). Kody do zamówienia nr 1088107 - 1l., 1088206 - 5l. Wadą jest cena.
2. Ravenol ATF 6 HP Fluid - używa go wiele osób, głównie pozytywne recenzje. Parametry temperaturowe oleju są alarmujące: lepkość przy -40 wynosi 17900, lepkość przy 100 wynosi 7,1, błysk 135, a temperatura krzepnięcia -42. Powyższe wskazuje na możliwą przeciętną jakość oleju bazowego, przedstawiciele w Rosji odmawiają podania pełnych parametrów tego produktu. Pojawiają się skargi dotyczące szybkiego wypływu cieczy. Kody zamówień nr 4014835732711 - 1 l., nr 4014835732797 - 4 l. Plusy - cena.
3. LIQUI MOLY Top Tec ATF 1800 - zaczął być aktywnie stosowany w skrzynkach ZF od 2014-15, pozytywne opinie (wskazano zgodność z tolerancjami dla 6 HP 26 ). Wydajność zbliżona do oryginału. Kody zamówień nr 2381 - 1 l., nr 3688 - 20 l. Cena jest porównywalna do Ravenol ATF 6 HP Fluid.
4. Motul ATF 6 - zgodny z BMW - 1375,4 używany przez zwolenników tej marki. Recenzje są pozytywne. Wadą jest cena. Kod zamówienia nr 103217 - 1l.
5. Total Fluidmatic MV LV - posiada homologację BMW -1375.4 i zgodność dla 6 i 8 biegowych skrzyń ZF . Serwisy napraw pudeł ZF oficjalnie oferują ten płyn jako zamiennik oryginalnego. Kod zamówienia nr 199475 - 1 l. Kosztowny.
6. Ford MERCON SP XT-6-QSP - stosowany w Ameryce w samochodach, w których montowane są skrzynie ZF. Recenzje są pozytywne. Podobny w parametrach do oryginału. Kod zamówienia nr XT6QSP - 1 litr.
7. Wolf - belgijska firma pozycjonuje się jako producent olejów premium, oferuje aż 3 rodzaje płynów do skrzynek ZF 6HPxx.
WOLF OFFICIALTECH ATF LIFE PROTECT 6 - do 6-biegowych automatycznych skrzyń biegów ZF montowanych w BMW, Jaguar i Land Rover, kody zamówieniowe nr 8305900 - 1 litr, nr 8305269 - 20 litrów.
WOLF OFFICIALTECH ATF LIFE PROTECT 8 - do 6, 8 i 9-biegowych automatycznych skrzyń biegów ZF, kody zamówieniowe nr 8326479 - 1 litr, nr 8326677 - 20 litrów.
WOLF ECOTECH MULTI VEHICLE ATF FE to uniwersalny płyn z homologacją BMW M-1375.4. Kody zamówień nr 8329449 - 1 arkusz, nr 8320057 - 20 arkuszy.
Wszystkie trzy płyny mają podobne parametry, dobre właściwości temperaturowe. Nigdzie nie znalazłem opinii na temat tych olejów, są pozytywne opinie na temat innych rodzajów olejów tego producenta (olej silnikowy, olej przekładniowy). Cena jest adekwatna.
8. Yokki to japońsko-singapurska firma, część koncernu United oil (Singapur), niewiele jest na jej temat informacji. Oferuje olej przekładniowy YOKKI ATF MV 1375,4 Plus. Zaprojektowany dla nowej generacji wszystkich 6, 8 i 9-biegowych skrzyń biegów firmy ZF. Kod zamówienia nr YCA111001P - 1 litr. Parametry oleju są średnie.
9. EUROL ATF 6700 - zgodny z BMW -1375.4, lepkość w niskich temperaturach nie jest imponująca. Kod zamówienia nr E1136531L - 1 litr.
10. Petro Canada - oferuje nam multi ATF DuraDrive MV Synthetic zgodny z BMW LT71141 i jednocześnie 83220 142516 z zastrzeżeniem, że ten ostatni nie osiągnie deklarowanej przez producenta oszczędności paliwa (ma lepkość 100 stopni 7,4). Według opinii olej jest godny, z powodzeniem stosuje się go w zaprawach 5 i 6 ZF, a także w pudełkach innych producentów. Kody zamówień nr 055223610390 - 1 l., nr 2200000013866 - 20 l.
11. Na zagranicznych forach fanów BMW, LR itp., gdzie montowane są 6-biegowe skrzynie ZF, wielu używa płynu Fuchs (Fuchs Titan ATF 4134). Według opinii jest lepszy niż oryginał, w tym pod względem właściwości ochronnych. W Australii olej ten wlewa się do skrzynek ZF w oficjalnych służbach. Kody zamówieniowe nr 4001541226818 - 1 l., nr 4001541226825 - 4 l.
Wybierając olej ATF do regionów o temperaturach zimowych, gdzie często jest poniżej 30 stopni, eksperci zalecają wybór oleju o lepkości -40 nie większej niż 12 000 - 13 000. Różnica w zwiększonej lepkości wynosi 1-2 jednostki. przy 100 stopniach nie ma większego znaczenia, bo jest niwelowana różnicą temperatur, gdy automatyczna skrzynia biegów pracuje w różnych warunkach klimatycznych i stylu jazdy (optymalna temperatura to 85-90 stopni). W Ameryce wielu kierowców ze skrzyniami biegów ZF przechodzi teraz na oleje Dextron VI. Na przykładzie Total i Motul widać, że dane dla oleju Dextron VI, tylko producenci wskazali również zgodność dla 6-biegowych skrzyń ZF. Lista oficjalnych olejów zgodnych z Dextron VI jest dostępna w Internecie.
Wszędzie jest powielana informacja żeby kasować adaptacje zwłaszcza jak już ktoś ma VCDS'a a ja również słyszałem informację aby tego nie robić i mówili to fachowcy od skrzyń.nie kasujemy adaptacji skrzyni przy wymianie oleju!
korzyści żadnych... a szkód wiele.Wszędzie jest powielana informacja żeby kasować adaptacje zwłaszcza jak już ktoś ma VCDS'a a ja również słyszałem informację aby tego nie robić i mówili to fachowcy od skrzyń.
Nie wiem jakie korzyści/szkody niesie ze sobą kasowanie adaptacji.
Jesteś w stanie wytłumaczyć w skrócie jakie to szkody i dlaczego tak się dzieje? Druga rzecz to kiedy taką adaptację należy przeprowadzać bo po coś ona jest.korzyści żadnych... a szkód wiele.
Zakładam, że taka adaptacje powinno się wykonać np po remoncie?Jesteś w stanie wytłumaczyć w skrócie jakie to szkody i dlaczego tak się dzieje? Druga rzecz to kiedy taką adaptację należy przeprowadzać bo po coś ona jest.
Panie, przeczytaj Pan temat od początku i dowiesz się Pan, że olej w skrzyni zmieniłem i przejechałem na nim póki co 10 tys. Temat nie tyczy się mojej skrzyni ale raczej ogólnej dyskusji i wymiany doświadczeń osób, które zalewały oleje do automatów różnych firm o różnych lepkościach oraz ich wpływ na pracę skrzyni.Panie, za dużo Pan kombinujesz- ważny jest fakt, że zmienisz wgl ten olej a czy to będzie ten czy ten( oby w odpowiedniej specyfikacji)- w 99% nie odczujesz różnicy jeżeli skrzynia jest sprawna. Weź tańszy olej i zmień go troszkę wcześniej w przyszłości.
po naprawię mechanicznej skrzyni lub mechatroniki tylko i wyłącznie... generalnie w skrócie po składowaniu adaptacji sprzegla sie podcierają i szybciej zużywają i tak przez ok 2000km zanim wartości adaptacujne z powrotem wrócą do stanu z przed kasowania.Jesteś w stanie wytłumaczyć w skrócie jakie to szkody i dlaczego tak się dzieje? Druga rzecz to kiedy taką adaptację należy przeprowadzać bo po coś ona jest.
Ty odczytaj to po specyfikacji/ normie.A jakie znaczenie ma lepkość dynamiczna w -40 stopniach i jak odczytywać tą wartość? ZF Lifeguard 6/8 oraz między innymi Total Fluide XLD FE mają tą wartość w okolicy 9000 mPas ale inne oleje o podobnych parametrach mają tą wartość ponad dwukrotnie większą 17000 mPas a nawet ponad 20000 mPas
https://www.filters.gr/wp-content/uploads/2019/02/FLUIDE-XLD-FE.pdflepkość Brookfielda w -40 to 9000 (mało który ATF ma tak niską wartość)
Mój zamysł założenia tego tematu miał właśnie na celu wymianę doświadczeń jak parametry oleju wpływają na pracę skrzyni. Wiedza na ten temat jest jest ogólnie na bardzo niskim poziomie mam na myśli również siebie. Nie gdybając, mało kto wie jak działa układ smarowania w automatycznej skrzyni, jak ona jest zbudowana i jaki wpływ mają poszczególne właściwości oleju na pracę skrzyni oraz jej zużycie.Po co przepłacać za oryginalny olej ZF czy innych firm jak mamy nie złą formulacje od Specola do automatycznych skrzyń bez przepłacania a wymieniać i tak musimy co interwał.