• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Prostowniki .. Jakie polecacie ? Jakie odradzacie :)

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
Ja nigdy nie odlaczam. W A5 nawet w instrukcji jest podane gdzie podpiac klemy do podladowywania aku w aucie. Dla bezpieczenstwa po prostu nie uruchamiam w aucie nic, nie zalaczam pradu ze stacyjki i tyle.
 
Zawsze można zdobyć jakiś stary akumulator ale jeszcze przyjmujący napięcie. Kupić przewód podtrzymujący pod obd i użyć go jako baterii tymczasowej podtrzymującej tylko elektronikę. Ja tak robię, wyjmuję akumulator i ładuję przed każdą zimą i latem jak Bóg i partia przykazały. Oczywiście dobrą ładowarką bo to AGM.
Post automatically merged:

PS. Po wtopie ze szlifierką nie kupuję nic z parkside 🥴
 
No wyjmuje akumulator parę razy w roku i trzepie go trafo żeby zrobić gęstość.

W razie czego wody dolewam i potrząsam.

Ale jak auto robi krótkie odcinki (nie ja nim jeżdżę) to trzeba jakoś podratować a nie co weekend latać z akumulatorem pod pachą i ładować w domu.
 
Ja mam ctek a tej lidlowskiej bym nie wierzył. Wołałbym jednak odpiąć klemy.
 
Zawsze można zdobyć jakiś stary akumulator ale jeszcze przyjmujący napięcie. Kupić przewód podtrzymujący pod obd i użyć go jako baterii tymczasowej podtrzymującej tylko elektronikę. Ja tak robię, wyjmuję akumulator i ładuję przed każdą zimą i latem jak Bóg i partia przykazały. Oczywiście dobrą ładowarką bo to AGM.
Post automatically merged:

PS. Po wtopie ze szlifierką nie kupuję nic z parkside 🥴
Np taki patent:


2FE4A7E5-3676-4F94-BA52-C22AAA387484.jpeg

Tylko plus do plusa minus do minusa - naprawdę, nie żartuję 😂
Post automatically merged:

Panowie sprawiłem sobie lidlarke (lidlową ładowarkę) do takiego szybkiego podładowywania akumulatora i w instrukcji jest żeby odłączać kliemy.
Pokaz jej zdjęcie - bo jeśli ta mała czteroamperowa, nic nie trzeba odłączać.
 
Takie ustrojstwo, instrukcja nakazuje jednak odłączać klemy.
Pytanie czy nie zastosowanie się do tego może coś uszkodzić
IMG_20220124_235342.jpg
 
Ta ładowarka krzywdy nie zrobi. 👍
Automaty lepiej radzą sobie z akumulatorem niepodpiętym w przypadku skrajnego wyczerpania.
 
Last edited:
Pytanie czy nie zastosowanie się do tego może coś uszkodzić
Nie. Te ładowarki mają ograniczone napięcie do bodajże 14.8V, gdzie przy układach inteligentnego ładowania alternator potrafi walić ponad 15V.

Ja nie odłączam aku z samochodu bo...szlag by mnie trafiał, jakbym miał za każdym razem wywlekać airbox, żeby wyciągnąć akumulator. Podłączam, czy to CTEK-a, czy Einhella, jak nie planuję dłużej odpalać maszyny, czy jadę gdzieś na urlop zostawiając samochód w domu, mam do każdego pojazdu w garażu ładowarki, Seny z Biedry, czy Lidlowskie, które podłączam jako podtrzymanie aku. 4 sztuki, z czego dwie w motocyklach bywają podłączone non stop w trybie "śnieżynki" przez 5-6 miesięcy. Ostatnie 5 dni Mondeo stało podłączone w tym trybie do Seny, bo byłem na zimowym ataku na Tatry.
Robię tak już od kilku lat i nic z dymem nie poszło ;).
 
Pytanie do posiadaczy Victrona. Jaki zasięg ma bluetooth? Czy z blaszanego garażu oddalonego 10 metrów od domu jest szansa złapać zasieg?

Drugie pytanie. Które ładowarka ma lepsze definiowane programy? Noco czy Victron? Głównie zależy mi na bezpieczeństwie ładowania AGM w instalacji samochodu.
Definiowane programy mają podobne, może delikatnie noco ma lepsze, victron jest programowalny i kasuje noco i cteka na całej linii. Posiadam obie wersje a i mam porównanie do kulona i cteka to przepaść. Jeśli budżet pozwala to ip22 15A rev2 brać. Od garażu na 10m nie złapie zasięgu. Za daleko. Wersja ip65 ma mocniejszy bluetooth od ip22
 

Attachments

  • 20211231_111713.jpg
    20211231_111713.jpg
    2,9 MB · Odwiedzin: 252
Pytanie do posiadaczy Victrona. Jaki zasięg ma bluetooth? Czy z blaszanego garażu oddalonego 10 metrów od domu jest szansa złapać zasieg?

Drugie pytanie. Które ładowarka ma lepsze definiowane programy? Noco czy Victron? Głównie zależy mi na bezpieczeństwie ładowania AGM w instalacji samochodu.
Biorąc pod uwagę że Noco to produkt USA i ewentualne odszkodowania dość wysokie przyznawane przez sądy USA , to jest w % bezpieczna .
Nie wiem gdzie produkowany jest Victron .
Ja mojego włączam i idę do domku
Jest tak zaprojektowane , że możesz iść spać i odłączysz rano, albo za tydzień , bo po naładowaniu przechodzi w tryb podtrzymania

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Kapitalny odcinek testu ładowarek o mocy 7A .
Jak naładują AGM'a i kilka uwag wniosków i wiedzy przemyconych w filmie , oglądacie


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Bdb odcinek. Ale po moich bojach z AGM śmiało polecam raz na 2 lata dojechać do 16 V. A jeśli mamy możliwość uzupełniania wody raz w roku obowiązkowo. Poza tym AGM to technologia już dawno stosowana w składowaniu energii do celów buforowych wiec temat jest dopracowany i wnioski są zawsze takie same

- nie dopuszczać do wysuszenia mat (temperatura, wysokie napięcie ) - dlatego z technologicznego puntu widzenia należy wodę uzupełniać

- prewencja zasiarczenia - > 15V i więcej.




C2479D20-EB8B-4342-8195-F005B8DD16F4.jpeg
 
Też dwa lata temu dolalem wody i ładowałem ponad 16V.
Grupa fejsbukowa mrAkumator wróżyła że zamordowałem akumulator. A on pierun dalej działa.
 
Dokładnie Robert zmienił zdanie co do ładowania AGM i konieczności przekraczania 16V w przypy CaCa
Jakoś jak odszedł Andrzej to przestałem to oglądać regularnie.
Zresztą brak czasu na eksperymenty. Sprzedałem Kulona i zostawiłem zasilacz laboratoryjny.
Reszta gdzieś u ludzi.
 
To Andrzej pierwszy mówił ze nie ma się co bać napięcia w AGM.

Mniej więcej w tym samym czasie ja juz cieszyłem się nalaną wodą i dobrym ładowaniem.
 
Cześć,

Czy ktoś ma doświadczenie z prostownikami z rozruchem? Poszukuje sprzęty aby odpalić koparkę ciągnik i naładować akumulatory większe niż 110Ah. Jaka kwotę muszę wydać aby kupić coś sensownego?
 
Szukaj w tych rejonach, żeby nie dźwigać. Większość z tańszych jest prawie pusta w środku ale można znaleźć wypelnione solidnym trafo co daje zapas mocy.


56075D81-CD1D-4202-B03C-9AD60A9AC8C6.jpeg
 
Na co taka kobyła Wystarczy solidny jump starter + do tego konwencjonalny prostownik 12-15A za 100zł.

 
Back
Top