• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Prostowniki .. Jakie polecacie ? Jakie odradzacie :)

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
@JohnJohn próba reanimacji akumulatora sąsiada. Nawet nie pamiętam jak marka. Jakiś Herman czy coś.
Zimno to trochę większym napięciem go traktuje.
 
@ozzy1979 z tego co widzę, są dwie strategie: albo ładowanie 1A od poczatku do końca, albo IUI. Którą stosowałeś?

Przy IUI wyliczenie czasu dla trzeciej fazy będę miał mocno "na oko" bo bulk będzie bezpośrednio z prostownika.
 
IUI. Mniej więcej trzymałem się opisanej metody. Bardziej więcej niż mniej. jest też metoda ładowania małym prądem (wspomniany 1A lub mniej), ale trwać to będzie wieki.
 
W czasie wolnym postanowiłem potraktować akumulator starym ruskim prostownikiem. Akumulator kupiony latem banner 60ah eksploatowany 2x10km dziennie codziennie. Na początku grudnia podładowany biedronkową ładowarką. Podłączony prostownik , prąd nastawiony na 6A po kilku godzinach prąd spadł do 2A i napięcie 16.35 potrzymałem go tak jeszcze ok 4 godzin, prąd spadł do ok 1.5A i zakończyłem.
Gęstosc w celach to: 1.27 1.285 1.29 1.285 1.28 1.27
Trochę zastanawia mnie występowanie takich róznic w praktycznie nowym akumulatorze.
Pytanie jest takie czy męczyć go dalej czy zostawić?
 
Wstrząśnij nim, przemieszaj elektrolit, ewentualnie rozładuj i jeszcze raz go wysycaj. Poza tym Banner potrzebuje 16.7v
 
Masz lekko rozwarstwiony elektrolit na to wygląda. Wstrząsy mogą pomóc ale zazwyczaj są mało skuteczne ponieważ gęstsze frakcje elektrolitu opadają na spody separatorów. Najlepiej potraktować aku wysokim napięciem, ulatniający się wodór spowoduje przemieszanie.
 
W czasie wolnym postanowiłem potraktować akumulator starym ruskim prostownikiem. Akumulator kupiony latem banner 60ah eksploatowany 2x10km dziennie codziennie. Na początku grudnia podładowany biedronkową ładowarką. Podłączony prostownik , prąd nastawiony na 6A po kilku godzinach prąd spadł do 2A i napięcie 16.35 potrzymałem go tak jeszcze ok 4 godzin, prąd spadł do ok 1.5A i zakończyłem.
Gęstosc w celach to: 1.27 1.285 1.29 1.285 1.28 1.27
Trochę zastanawia mnie występowanie takich róznic w praktycznie nowym akumulatorze.
Pytanie jest takie czy męczyć go dalej czy zostawić?

Skrajne cele mają trochę bardziej pod górkę, więc potrzymaj jeszcze trochę pod prostownikiem aż gęstość w tych skrajnych osiągnie oczekiwaną wartość.
Odczekaj dobę i jeśli różnice będą dalej (a raczej będą) występować to tam gdzie elektrolit jest gęstszy dolej wody destylowanej.
Aby wyrównać gęstość w celach, które mają 1,29 dolewam po 5ml wody dest. i wysycam dalej przez godzinę, potem sprawdzam i jeśli znów jest więcej ponownie dolewam 5ml aż do osiągnięcia 1,28.
Sprawdzaj poziom elektrolitu. We wszystkich celach powinien być ten sam. Z boku akumulatora są naniesione dwie kreski określające minimalny i maksymalny poziom elektrolitu w celach.
Jeśli we wszytkich celach gęstość osiągnie pożądaną wartość a poziomy są nierówne to z cel gdzie jest więcej przelewam do cel gdzie jest mniej, aż do skutku. Jeśli po tej operacji jeżeli jest przekroczony maks. poziom to nadmiaru się pozbywam.
 
@mowczar na tą chwilę poziom jest wszędzie taki sam. Jak zacznę dolewać to na pewno będzie nierówno i bede musial kombinowac z przelewaniem. Jednak najbardziej dziwi mnie fakt że półroczny akumulator bądz co bądz nienajgorszej marki i takie kwiatki.
 
@mowczar na tą chwilę poziom jest wszędzie taki sam. Jak zacznę dolewać to na pewno będzie nierówno i bede musial kombinowac z przelewaniem. Jednak najbardziej dziwi mnie fakt że półroczny akumulator bądz co bądz nienajgorszej marki i takie kwiatki.
Najpierw osiągnij gęstość na której Ci zależy w skrajnych celach i odczekaj dobę. Potem zobaczysz.
Miałem podobną sytuację i to co napisałem wynika z mojego doświadczenia. Woda będzie raczej równo ubywać ze wszystkich cel więc z biegiem czasu w celach gdzie jest gęściej będzie jeszcze bardziej. A to nie jest dobra systuacja (korozja kratek). Jest z tym trochę zabawy ale do opanowania.
 
Po 4 godzinach ładowania zakończyłem. Gęstość w skrajnych celach wynosi teraz1.28 a środkowe 4 po 1.29. W skrajnych jest ok 1 mm nizszy poziom niż w reszcie. Napięcie podczas zabiegu cały czas 16.66V.
 
Po 4 godzinach ładowania zakończyłem. Gęstość w skrajnych celach wynosi teraz1.28 a środkowe 4 po 1.29. W skrajnych jest ok 1 mm nizszy poziom niż w reszcie. Napięcie podczas zabiegu cały czas 16.66V.
Ja bym przyjął że jest jak jest. Proces wyrównywania gęstości zachodzi w akumulatorze jeszcze do 2 dób. Ale jak masz pasję i chęć to poczekaj dobę, zobacz co jest, wyrównaj gęstość i skoryguj poziom.
 
Po 4 godzinach ładowania zakończyłem. Gęstość w skrajnych celach wynosi teraz1.28 a środkowe 4 po 1.29. W skrajnych jest ok 1 mm nizszy poziom niż w reszcie. Napięcie podczas zabiegu cały czas 16.66V.
Skrajne cele bardziej pracują. Jeżeli masz 1.28 w temperaturze pokojowej to nie ma sensu męczyć dłużej akumulatora.
 
Za bardzo labolatooryjne podchodzicie do ładowania .
Lekka przesada z tą gęstością , owszem raz na rok można gęstość robić , przed zimą n.p.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Za bardzo labolatooryjne podchodzicie do ładowania .
Wczoraj troche siedziałem jeszcze i do tego samego wniosku doszedlem:)
Znalazłem jeszcze zdanie że wahania miedzy celami moga byc do 0.03g/cm3 i odpuściłem, akumulator powędrował pod maskę.
 
Pytanie do posiadaczy Victrona. Jaki zasięg ma bluetooth? Czy z blaszanego garażu oddalonego 10 metrów od domu jest szansa złapać zasieg?

Drugie pytanie. Które ładowarka ma lepsze definiowane programy? Noco czy Victron? Głównie zależy mi na bezpieczeństwie ładowania AGM w instalacji samochodu.
 
Panowie sprawiłem sobie lidlarke (lidlową ładowarkę) do takiego szybkiego podładowywania akumulatora i w instrukcji jest żeby odłączać kliemy.

A to trochę denerwuje bo się radio resetuje, szyby elektryczne rozprogramowywują, a alarm trzeba wyłączać sposobem bo na odpietym akumulatorze wyje.

Taka ładowarka nie zrobi szkody elektronice w aucie jak nie zdjejme klem?

Bo to trochę uciążliwe
 
Back
Top