• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Czyli najlepiej w pierwszej kolejności odbyć wizytę u mechanika celem skontrolowania jak to wygląda w środku.
Zawsze lepiej chociażby do miski zajrzeć - tam kryją się największe skarby, cała historia olejowa - 😆
 
Co lepiej użyć do szybkiego płukania? Xado Vitaflush czy może Oilsyn Powerflush.

Xado z tego co wiem to płukanka olejowa. Są jeszcze jakieś inne olejowe godne polecenia?
 
Archoil AR2820 lub do przetestowania dla chętnych Ceramizer Engine Flush Power i Engine Flush Soft.
 
Jest sens płukać co każdą wymianę oleju? Dodam że olej zmieniam co 8000km
 
Czyli najlepiej w pierwszej kolejności odbyć wizytę u mechanika celem skontrolowania jak to wygląda w środku.
A generalnie jakie mogą być objawy takiego stanu ? Po ostatnim płukaniu i wymianie świec zauważyłem, że istotnie wzrosła chęć do pracy na wysokich obrotach, czego wcześniej nie uświadczyłem.
Czyżby ped... znaczy dźwignia nożna LGBT łapała Cię za stopę i wciągała ją w podłogę😁?
Post automatically merged:

AMSOIL Engine and Transmission Flush - używał ktoś może z Was tej Płukanki?
Jeśli tak, to jakie wrażenia/opinie/efekty???
 
Last edited:
Myślicie, że warto zrobić płukankę w poniższych przypadkach?

a) Nissan Bluebird 1990 1.6 CA16S - olej prawdopodobnie niezmieniany od wielu, wielu lat. Czarny jak smoła. Przebieg aktualnie ok 272 tys km.
b) Łada 2105 1989 1.3 w gazie - do ok. 2019 ktoś dbał o samochód i wymieniał olej na bieżąco. Od tego czasu najprawdopodobniej nie był zmieniany ani razu i samochód zrobił kilkanaście tysięcy kilometrów.
Pozwolę sobie powtórzyć pytanie, bo znikło na poprzedniej stronie :p
 
Zrób, nie zaszkodzi a może coś ruszy. Do tej pory używałem płukanek Liqui Moly, Valvoline i Millersa. Różnic nie zauważyłem, na żadnej silnik nie jęczał, nie stękał, nie narzekał. Obecnie mam zalaną Archoil AR2300 długodystansową, jest co czyścić więc nie mogę się doczekać następnej zmiany oleju i wglądu pod czapkę.
 
Czy warto dodać płukankę oilsyn LL do oleju w którym już jest ar9200+9100 od dobrych 4000 tys km na kolejne 4000 ? Czy tylko dodać ar 2820 przy wymianie i wystarczy ?
 
Tylko ar 2820. Ar 9100 też ma właściwości myjące .
 
Czy warto dodać płukankę oilsyn LL do oleju w którym już jest ar9200+9100 od dobrych 4000 tys km na kolejne 4000 ? Czy tylko dodać ar 2820 przy wymianie i wystarczy ?
To zależy od tego, jaki masz podejście do tematu:
- jeżeli tylko zwykłoutylitane oraz nie lejesz najtańszego gówna do silnika i do baku to wystarczy to, co masz + płukanka szybka przy wymianie (ale nie jestem zwolennikiem takiego podejścia),
- jeżeli jesteś maniakiem czystości albo zwyczajnie sfiksowałeś na punkcie "dbania o silnik z przyległościami" w ogólności albo samych dodatków lanych dla zasady w szczególności, to długodystansowa płukanka jest jak najbardziej na miejscu, nawet jeżeli już masz w oleum zalane AR9100 (u mnie oprócz oleju pływa jeszcze w silniku AR9400 + competition mix AR9100&nanoC5 + płukanka Oilsyn LL Cleaner)...

Ostatecznie to Twojej kasy i kierunków jej wydawania dotyczy i Twoja tu musi być decyzja - podejmij taką, z którą będziesz spokojnie zasypiał z myślą, że masz zadbany silnik i jednocześnie wydatek nie spędza Ci snu z powiek...
Amen
 
Jest sens płukać co każdą wymianę oleju? Dodam że olej zmieniam co 8000km
Nie ma. Gdybyś zmieniał co 15tys to wtedy tak.


Samochody z przebiegiem 500+ zza granicy już by nie jeździły bo by się dawno pozatykały bez tego płukania co zmianę. Zwłaszcza jak do tej pory ludzie nie mają pojęcia o normach olejowych albo nie dbają o interwały i do tego leją marketowe 10W40 bo mechanik kazał bo silnik już stary.


Zlewasz olej, jak masz wolny nadmiar to wlej po "szklance" przez wlew, bagnet, filtr, żeby strumień zabrał ze sobą syf po starym, który sam nie zleci bo nie ma jak i masz czysty silnik przygotowany na nowy olej.
 
Last edited:
No w sumie można i tak, choć nie zgadzam się z kategorycznym stwierdzeniem, ze "nie ma sensu" płukać co 8 kkm. Wg mnie jest sens płukać co każdy interwał, zwłaszcza silniki z większym przebiegiem, ale nie jest to wymóg bezwzględny i kategoryczny, po prostu różni ludzie mają różne standardy co do czystości i zakresu dbania o silniki, a te w sumie kawały poskręcanego żelastwa wiele zniosą nawet przy nienazbyt dbałym podejściu do tematu. Reasumując - "lepiej dbać lepiej niż gorzej", ale dbać tak czy inaczej zawsze warto, nawet w wersji ekono, niekoniecznie musi być full wypas - to już kwestia indywidualnego wyboru każdego użytkownika (czyli co kto lubi i jak dba tak ma)...
I tyle...
 
Nie ma. Gdybyś zmieniał co 15tys to wtedy tak.
A co 12? A co 14? A co 14900 to jeszcze nie ma sensu...? 🤣

Samochody z przebiegiem 500+ zza granicy już by nie jeździły bo by się dawno pozatykały bez tego płukania co zmianę. Zwłaszcza jak do tej pory ludzie nie mają pojęcia o normach olejowych albo nie dbają o interwały i do tego leją marketowe 10W40 bo mechanik kazał bo silnik już stary.
To zupełnie jak Ty nie masz pojęcia o płukankach i po co się je stosuje. Szczególnie postojowe.

@harry Zawsze warto stosować płukankę postojową, nie bierz do siebie jakichś dziwnych teorii o interwałach.
🤣🤣
 
Warto jak najbardziej płakać nawet po interwalach 8000, płukanka postojowa właśnie od tego jest, aby jak najwięcej starego oleju nam wygonić z układu. Warto stosować oleje o niskiej lepkości do przeplukania układu, ale nie można pisać głupot, że płukanka się opłaca od interwału 15 tysięcy.
 
Warto jak najbardziej płakać nawet po interwalach 8000, płukanka postojowa właśnie od tego jest, aby jak najwięcej starego oleju nam wygonić z układu
Co może zlecieć to zleci, co nie może to nie zleci i płukanka tego nie zmieni. Olej nie zacznie płynąć pod górę po dodaniu płukanki.
Jak ktoś chce dbać i leje to, żeby mu "lepiej zleciało" to niech sobie zostawi otwartą miskę na 2-3 godziny i silnik się wykrwawi z czego może.

Za 30zł czyli tyle ile kosztuje coś lepszego niż najtańsze K2, mam litr oleju albo i dwa jakiegoś badziewia i jak to wleje do silnika to dopiero fajnie zleci z kanałów jakiś szlam i resztki zużytego oleju i mam serio lepiej przygotowany silnik niż po dowolnej płukance, która nic nie zmienia.


Zresztą ja po moich doświadczeniach i tak już każdemu powiem, że płukać to może kiedy jest taka konieczność - pobór oleju, niewiadomy stan, jazda w trybie LL, jawny nagar - wtedy faktycznie jest sens zadziałać jakimś rozpuszczalnikiem na stary olej.

W przypadku zadbanego silnika - sposób o którym piszę ma o wiele więcej sensu.
 
Ja nadal obstaje przy swoim. Płukać warto silnik, niezależnie od przebiegu, czy interwałów. Jak ktoś ma swój garaż, czy podnośnik, to się może bawić. Niestety, nie każdy ma taką możliwość, więc płukanka postojowa zawsze ma sens.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Ponawiam pytanie
AMSOIL Engine and Transmission Flush - używał ktoś może z Was tej Płukanki?
Jeśli tak, to jakie wrażenia/opinie/efekty???
 
Last edited by a moderator:
Back
Top