• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Fejsbuk zaatakował mnie reklama produktów Forte Polska
Pierwszy raz się z tym spotykam.
Zastanawia mnie tylko które ASO stosuje ich produkty. Bo moim zdaniem ASO takich dodatków nie stosuje.
59a31b8dccf894c0dd1a0b5cd0540d02.jpg
8a8538abb140f6902a21e8e0d2179e00.jpg
 
Dawno, dawno temu preparaty Forte kupowałem w ASO Renault, a jak jest obecnie to nie wiem bo już ich nie stosuję.
 
Wydaje mi się, że trochę przesadzają z cenami - w tym względzie to premium 120%, a ile w tym nafty to tylko oni wiedzą ;)
Takie moje subiektywne wrażenia.
 
Potrzebuje porady, wlałem Oilsyn ReleaseTech Power Cleaner (LongLife) i mam ok. 2,5k do następnej wymiany oleju. Co dalej zrobić ? Dodać jakiejś płukanki postojowej przed wymianą ? Czy dodać po kolejnej wymianie ponownie Oilsyn ReleaseTech Power Cleaner (LongLife) na pełny interwał ? Ewentualnie który modyfikator tarcia Archoil polecacie dodać jeśli nie dodawać płukanki ?


Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka
 
To zależy od potrzeb. Jeśli jest wysokie spalanie oleju itp to można jeszcze dodać Oilsyn Power Flush i z godzinę pojeździć tuż przed wymianą oleju.
 
Jestem tu nowy na forum i mam pytanie a mianowicie wczoraj po raz pierwszy wymieniłem olej używając do tego płukanki postojowej Archoil. Auto ma już 18 lat i zapytam się Was czy do wymienionego oleju lepiej jeszcze dolać płukankę długodystansową np. Oilem RT Power Cleaner??
 
Cóż, ja mam jedno z autek z 1999 roku i po płukance szybkiej i wymianie oleju dałem też płukankę długodystansową Oilsyn - nic się złego nie dzieje - a nie oszczędzam silnika - , olej teraz po ponad 2 kkm od tej operacji ciemniejszy jest, ale nadal wygląda na czysty/przejrzysty, silnik działa bardzo dobrze, czyli lej. Doczyścisz wtedy porządnie silnik i układ smarowania, a to mu wyjdzie tylko na dobre...
 
Last edited by a moderator:
Może to będzie pytanie trochę nie na poziomie, ale czy płukanki są w stanie oczyścić ewentualny syf z popychaczy hydraulicznych zaworów co sprawi, że szybciej otrzymają olej i przedłuży się ich żywotność ? Oczywiście wiem, że aplikacja 1 płukanki postojowej może cudów nie zdziałać, ale gdyby tak co wymianę oleju stosować taką mocniejszą postojową.
 
Jako prewencja tak, jako naprawa - marne szanse. Mam porównanie z flotowymi - tam gdzie było płukanie, nawet na marnym oleju nie stuka na zimno. Tam gdzie serwis olejowy był traktowany literalnie zgodnie z instrukcja zarządcy floty - zdarzało się klepanie nawet na nowym oleju. (1,6MPI VAG)
 
@Limonka żeby wyczyścić układ olejowy, lepszym wyborem była by raczej płukanka długodystansowa, która będzie miała po prostu czas i warunki, żeby sobie popracować.
Szybkie płukanki są dobre, bo są dobre i szybkie, ale nawet dając jej te 30 min, ona wiele tam nie zdziała ;)
 
Myślicie, że warto zrobić płukankę w poniższych przypadkach?

a) Nissan Bluebird 1990 1.6 CA16S - olej prawdopodobnie niezmieniany od wielu, wielu lat. Czarny jak smoła. Przebieg aktualnie ok 272 tys km.
b) Łada 2105 1989 1.3 w gazie - do ok. 2019 ktoś dbał o samochód i wymieniał olej na bieżąco. Od tego czasu najprawdopodobniej nie był zmieniany ani razu i samochód zrobił kilkanaście tysięcy kilometrów.
 
Last edited:
Czyli porządna płukanka postojowa po prostu dokładnie usunie stary, przepracowany olej, trochę odnowi uszczelnienia i poruszy z grubsza ewentualny syf w silniku ?

To pewnie najlepsze mycie silnika to sekwencyjne wykonanie następujących czynności:
1. Aplikacja płukanki postojowej.
2. Wlanie nowego oleju wraz z płukanką długodystansową.
3. Aplikacja płukanki postojowej i wymiana oleju.

Czy dopiero po takim myciu należy się spodziewać odczuwalnych różnic w pracy silnika ?
 
Ja bede niedługo testował olej płuczący xado w flotowym peugeocie 301 1.6 blue hdi z wymianami oleju co 30000km.
 
Czy dopiero po takim myciu należy się spodziewać odczuwalnych różnic w pracy silnika ?
Najpierw silnik musi być tak zanagarowany, że upośledza to jego pracę w sposób odczuwalny.
 
Czyli najlepiej w pierwszej kolejności odbyć wizytę u mechanika celem skontrolowania jak to wygląda w środku.
A generalnie jakie mogą być objawy takiego stanu ? Po ostatnim płukaniu i wymianie świec zauważyłem, że istotnie wzrosła chęć do pracy na wysokich obrotach, czego wcześniej nie uświadczyłem.
 
Last edited by a moderator:
Czy po zaaplikowaniu płukanki długodystansowej np. RT Power Cleaner na rozgrzany silnik muszę od razu dodatkowo przejechać się czy mogę zalać i jutro z rana np.pojechać do pracy??
 
@uvero z płukanką LL jeździ się przez 5-6 tys. km, albo i przez cały interwał :)
 
Back
Top