• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Celuje w 225/40/18
Dębica hp2
Powtórny zakup Verdestein satin
Unirojal rain sport5
Rainsport to straszna kupa, Verdstainy patrząc na powyższe zdjęcie chyba też:)
Z tych zdecydowanie najlepsza jest Dębica, choć podobnie jak Sava jest bardzo słaba na mokrej nawierzchni (choć i tak znacznie lepsza od Rainsporta).

Zerknij na Falkena Ziex lub Azenis, są droższe niż Dębica ale jeżeli możesz trochę dorzucić będą zdecydowanie lepsze niź te które typujesz.Czego byś nie wybrał bierz tylko rocznik 2022.
 
Oponki niestety Made in China, ale liczę że przynależność klebera do koncernu Michelin zagwarantuje jakąś jakość.
Oby. Kiedyś miałem w ręku dwa takie same Klebery, produkcja polska i francuska. Niby takie same, a zupełnie inne. Ta z Polski była cięższa i miała twardsze boki, nie było opcji, żeby założyć je na jednej osi.
 
Dziś chciałem założyć letnie opony do A4 i okazało się że sześcioletnie verdeisteny ultra satin mówią dowidzenia
Post automatically merged:

Wszystkie cztery takiee spękane a w jednym kole zeszło powietrze.
Teraz pytanie co polecicie w rozsądnych $$ do 1.8 quattro.
Od siebie polecam do A4 Michelin Pilot Sport AO, ostatnio zmieniłem z zimowych Pirelli Sottozero3 i pomimo że rozmiar większe szersze i niższe Michały od zimowek to komfort jazdy o wiele lepszy, lepiej trzymają, amortyzują i są cichsze.
 
Celuje w 225/40/18
Uniroyale odpuść. Mają strasznie miękkie boki i bieżnik leci w oczach.
W półce cenowej Rain Sportów, ale jakościowo półkę wyżej:
Falken Azenis FK520/FK510,
Hankook Ventus Prime3
Nokian Powerproof - fajne, ale szybko się zużywają.
Z budżetowej półki:
Laufenn S Fit EQ+
Barum Bravuris,
przez jakiś czas jeździłem na Rikenach UHP i też jakoś na nie szczególnie nie narzekałem ;).
 
Opierając się na testach to Bravuris 5HM to nieporozumienie gdzie chińskie szlagiery typu Zeetex HP 2000 vfm, Firemax FM601 biją je o kilka metrów . Owszem pewnie wytrzyma guma dłużej no ale dawać za kiepską gumę sporo siana to nieporozumienie. W moim rozmiarze Zeetex 280 a Barum 355 co mija sie z celem gdzie po drodze cenowej jest Laufenn, Nexen i Dębica/Sava które wypadają lepiej w każdych zestawieniach :)
 
Uniroyale odpuść. Mają strasznie miękkie boki i bieżnik leci w oczach.
W półce cenowej Rain Sportów, ale jakościowo półkę wyżej:
Falken Azenis FK520/FK510,
Hankook Ventus Prime3
Nokian Powerproof - fajne, ale szybko się zużywają.
Z budżetowej półki:
Laufenn S Fit EQ+
Barum Bravuris,
przez jakiś czas jeździłem na Rikenach UHP i też jakoś na nie szczególnie nie narzekałem ;).
Riken to jest to samo co kormoran = zło
 
Ja bym szedł w Dębice ew jakiś Chińczyk. Trzeba mieć świadomość, że teraz jakość opon spadła na łeb. Chyba, że Cie stać na coś topowego typu Michelin, Conti to nie ma tematu :)
 
Zauważyłem że trwałość opon spadła jak weszło jakieś unijne eko rozporządzenie
A dowiedziałem się o nim przypadkiem bo nagle w normach nie zmieściły się semi slicki toyo r1r i nie kupi ich w Europie. Tak samo wtedy Yoko zmieniło super oponę Ad08R na już gorsza Ad08Rs które normę spełnia. To samo federal wypuścił wtedy 595 rs pro

Dziwnym trafem dostały po dupie miękkie opony wyczynowe a zwykle parciec zaczely

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Zauważyłem że trwałość opon spadła jak weszło jakieś unijne eko rozporządzenie
A dowiedziałem się o nim przypadkiem bo nagle w normach nie zmieściły się semi slicki toyo r1r i nie kupi ich w Europie. Tak samo wtedy Yoko zmieniło super oponę Ad08R na już gorsza Ad08Rs które normę spełnia. To samo federal wypuścił wtedy 595 rs pro

Dziwnym trafem dostały po dupie miękkie opony wyczynowe a zwykle parciec zaczely

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
Spada użycie kauczuku naturalnego w produkcji opon.
 
Zmówiłem Dębice hp2 225/40/18
Dzięki panowie.
Mam tylko nadzieje że nie będzie się jeździć gorzej niż na Verdestejnach.
 
Ogólnie jak patrzę po autach to na kołach 18" cali króluje zimowy Kormoran i letni Sailun - taka dygresja
 
@luckyboy ja znów widuję czesto auta "premium" po tjuningu i jest jedna zależność. Im większa felga i wiekszy tjuning tym gorsza opona. Ważne grube mody - opony nie koniecznie.
 
W firmie mamy na berlingo kormorany 5 letnie (czyli opona slaba wg testow i do tego jeszcze stara, ale wysokosc bieznika ok 5mm).
Moje odczucia:
- nie brakuje przyczepnosci na deszczu
- nie brakuje przyczepnosci na suchym
- gumowata/miekka ta opona
- nie miga kontrola trakcji, ESP ani abs
Co z tego wynika? Ja nie wiem, ale czy te testy opon to nie sa podobne jak cyferki w benchmarkach telefonów? Byle by miec wyzsza cyferke? Mozliwe.
 
@sprajt2 pytanie czy masz porównanie do produktu premium? Jeździłem na letnich fuldach, przesiadłem na dunlop bluesport responsy i różnica gigantyczna jak dla mnie. (mówię o przesiadce eko->prem)
 
Mam porownanie. Wiem, ze te opony sa slabsze. Jednak pytanie ile maja byc lepsze? Za 10 lat te premium, ktore masz teraz beda na poziomie ekonomicznych o wtedy powiesz, ze te ekonomiczne sa niebezpieczne. A one beda sie rownaly dzisiejszym premium.... Czy do przepisowej jazdy potrzebuje kazdy jwzdzic na pilot sportach? Watpie.
 
Dzisiaj w końcu założyłem letnie Goodyear Efficientgrip Performance 2:
20220430_103229.jpg
Zastanawia mnie jedna rzecz, opony napompowane zgodnie z etykietą na drzwiach auta czyli 2.5/2.2 przód/tył z przodu nawet dałem 2.6 i opony wyglądają na niedopompowane.

Tak wygląda przód:
20220430_105636.jpg
A tak tył:
20220430_105653.jpg
Czy to efekt tej miękkiej ścianki bocznej o której tak wszyscy trąbią odnośnie tych opon? Drugie pytanie czy skoro ciśnienia są prawidłowe to zostawić tak i jeździć czy jednak podnieść je jeszcze? Boję się czy nie będzie zjadać brzegów opon jak zostawię tak jak jest. Jak myślicie?

PS. Sorry za brudne felgi ale zdjęcie robiłem od razu po wyjeździe z wulkanizacji 😉
 
W firmie mamy na berlingo kormorany 5 letnie (czyli opona slaba wg testow i do tego jeszcze stara, ale wysokosc bieznika ok 5mm).
Moje odczucia:
- nie brakuje przyczepnosci na deszczu
- nie brakuje przyczepnosci na suchym
- gumowata/miekka ta opona
- nie miga kontrola trakcji, ESP ani abs
Co z tego wynika? Ja nie wiem, ale czy te testy opon to nie sa podobne jak cyferki w benchmarkach telefonów? Byle by miec wyzsza cyferke? Mozliwe.
Niestety to tylko półprawda. Warto zrobić bezpośrednie porównanie z nowymi premium w podobnym rozmiarze na granicy przyczepności.
5 letnie opony nawet "nowe" premium są już odczuwalnie plastikowe.

Kormoranów nie testowałem ale osobiście dla mnie nowe barumy są trochę przerażające w porównaniu do PS4 czy asymmetric5 lub nawet dość budżetowego falkena ziex z podobnym DOTem.

Nie twierdzę, że mega budżetowe gumy są do kitu ale trzeba na nich jechać wolniej, na starych zaś znacznie wolniej.
 
Back
Top