• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Dopiero pierwsza ich zima i pierwszę tysiące na karku, więc nic jeszcze nie powiem.
Ale miałem letnie goodyeary Efficent Grip kilka lat i tam też jakby im "brakowało powietrza". Zestarzały się bardzo dobrze i bezproblemu sprzedałem dalej bo zmieniłem fele na większe.
 
Ale zużywają się równomiernie? Nie "ścina" brzegów opony? Bo w sumie tylko o to się martwię.
Nie bój zaby, mam juz je (letnie, effgrip 1) 5 rok (ostatni ich sezon teraz) i tak nadymane zuzywaja sie prawidlowo. Jak napompowalem je mocniej, to grzbiet sie ścierał.
 
Daj znać jak dojdą, czy też mają taką miekka ściankę jak good year.
Mają być w środe więc pod koniec tyg będą zamontowane.
 
Na slimaku jest ograniczenie 60-80km/h.
Dobra, spróbuj zatem na jakimś ślimaku przy 60 jak trochę popada (wtedy dochodzi w takich miejscach do stłuczek) zasymulować ominięcie przeszkody na tych dobrych 5 letnich Kormoranach.
 
Jestesmy firma zajmujaca sie projektami drogowymi, wykonastwem, obsluga COR/POR, zimowe utrzymanie itp.w zaleznosci od roku mamy rozne obslugi, ale mozna powiedziec, ze "stale" mamy AOW Wrocław, DK na rejonie Poznan itp. Mam pemanentny podglad na to co sie dzieje na tych drogach.
- na slimakach nie dzieje sie praktycznie nic (chyba, ze wypadnie samochod ciezarowy)
- najczęstsze zdarzenia to niezachowanie odleglosci od auta poprzedzajacego i niezachowanie obowiazujacego ograniczenoa predkosci.
Nasza firma przynajmniej raz do roku "traci" samochod zabezpieczający roboty. Po prostu ktos w niego wjeżdża. I tutaj również wina jest po stronie predkosci oraz umyslu kierowcy. Opony nic do tego nie maja.
 
Nie wiem gdzie wy macie ślimaki po których jeździ się 100km/h
U mnie na większości jest 40 i o ile na sucho da się nieco jechać szybciej to gwarantuje że przekroczenie 60 na mokrej nawierzchni może się skończyć nieciekawie.

Nawet na komplecie najdroższych opon posmarowanych klejem przy 100km/h by was siła odśrodkowa roztrzaskała o bariery.
 
Dobra, spróbuj zatem na jakimś ślimaku przy 60 jak trochę popada (wtedy dochodzi w takich miejscach do stłuczek) zasymulować ominięcie przeszkody na tych dobrych 5 letnich Kormoranach.
Przy zmienie kierunku jazdy z taka predkoscia na takim łuku zawieszenie smaochodu nie da przyczepnosci na tylne koła i opony premium nie pokażą swoich super możliwości. Skonczy sie to wyprzedzeniem przodu smaochodu przez tyl i pobiciu rekordu skoczni
 
Na suchym slimaku 80 na falkenach dzisiaj jechałem ale Volvo podpierało sie juz lusterkami .
Myślę że każdy gwałtowny ruch wyprowadziłby go z równowagi i zawieszenie by nie dało rady a nie opony.
 
@sprajt2 Nie każdy ma taki samochód i zawieszenie jak ty;) Dobór opon do auta jest kwestią mocno indywidualną. Każdy ma inny styl jazdy, inne wymagania, jeździ po innych drogach itd. Wielu producentów ma w jednym rozmiarze do wyboru kilka modeli opon właśnie po to by wybrać model odpowiedni do swoich potrzeb.
 
Wiecie co mnie śmieszy w tym temacie? Dyskutujecie tutaj, czasami dosyć ostro, na temat wyższości opon premium, nad średnią półką i budżetami, piszecie o różnicach w przyczepności, wypadaniu z zakrętów, ujach-mujach dzikich wężach, tylko premium i nic więcej, bo NA BEZPIECZEŃSTWIE SIĘ NIE OSZCZĘDZA, tym samym czasem, w temacie zawieszenia dyskutujecie już o elementach SKV, czy Mastersporta, w temacie hamulców o Metelli, Rotingerach i innych producentach z tej niższej półki cenowej. 😅
 
Last edited:
Już nie chodzi o to, tylko hipokryzję niektórych. Opony muszą być premium, bo bezpieczeństwo, bo liczy się precyzja i każdy centymetr drogi hamowania, ale zawieszenie i hamulce już po taniości, gdzie przy dobrym zawieszeniu, nawet tania opona daje radę.
 
Ślimak ślimakowi nie równy
Nie, ale wytyczne do projektowania sa w polskiej normie. I nie wymyslisz mi tu jakichs łuków niemozliwych do pokonania przez Tico przy trzymaniu sie obowiazujacego ograniczenia prędkości.
 
Bo tak na prawde to najwięcej zależy od tego kawała miesa które siedzi za kierownica.
 
I co po premium jak jechałem latem przy deszczu na r1r [a był ciepły asfalt że woda parowała] to dużo lepsze auta nie dawały rady na za mną. .na sucho już w ogole

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
A dodam jeszcze .zawias jest tak samo ważny jak opona. W Octavii 3 dla miałem fabryczne sportowe zawieszenie i gumę 225/45 17 r1r i trzymało średnio . A w fabii 2 miałem Bilstein b8 i Eibach pro kit springs [zestaw B12 pro kit] i r1r 195/55 15 i trzymało super . Żałowałem że nie wziąłem 205/50 15 ale bałem się bo semislic szerszy niż cywilne opony.cywilne już 2 zmiany mam w tym rozmiarze .

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top