• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Pierwsze zdjęcie z fleszem drugie bez i różnica w kolorze jest 😉
 
To płukanki "postojowe" już straciły właściwości czyszczące?
Zależy czego oczekujesz od płukanki postojowej.
Jak "wyczyszczenia" ogniw łańcuszka rozrządu, usunięcia złogów, to nie, nie nadaje się do tego.
Jak dyspersji miękkich osadów, które powstały od ostatniej wymiany, oczyszczenia magistrali olejowej, sprawniejszego spuszczenia oleju, to jak najbardziej.
 
@soszo tak ale po walkach widać różnicę, dodatkowo na żywo silnik z pierwszego zdjęcia wyglądał gorzej niż ten z drugiego zdjęcia. Ściany bloku też gorzej wyglądały
 
W ramach ciekawostki. Silnik w mojej megance 2.0T (ze 163 km zrobione 250km od jakiś 80tys km)
Silnik przy nalocie 200tys km nigdy nie widział płukanki tylko odpowiednie interwały :
14003950-C899-4C8F-980D-0E4816BFF8D1.png

Olej teraz przy przebiegu 240tys km (w silniku od 12 tys km bo w ramach małego testu zrobiłem interwał o 4tys km większy już zawsze)

2F75FDA4-C759-4AEB-A938-83D4528EFEF8.jpeg

W innym temacie była rozmowa czy Lpg nie niszczy tak oleju jak Pb. Dla mnie odpowiedz jest prosta bo mam druga identyczna megane która jeździ tylko na PB i olej po 6k km jest czarny :)

U mnie chyba nie ma co stosować płukanek ?
 
Nie ma.
 
Hej, na interwał płuczący - Lotos Aurum A5/B5, czy Synthetic A5/B5 ?
Są do siebie bardzo zbliżone, Aurum wyższa TBN ale bez boru.
Cenki prawie te same.
 
Szkoda by mi bylo tego oleju. Nie ma tanszych? Fanfaro, mannol, qualitium?

To jest dobre, chyba się zgłoszę na zarobek.
IMG_20220611_000200.jpg
 
Last edited:
Chodzi mi oto, żeby przez te kilka tysięcy był jak najlepszym nośnikiem płukanki i żeby sam w sobie miał bardzo dobre właściwości myjące i dyspergujące. Potrzebne będzie niecałe 4L.
Zastanawiam sie czy Synthetic bedzie miał (lub nie) jakąś przewagę nad Aurum.
 
Tak, na krótkie "mycie" jak najbardziej w szczególności te niskolepkościowe. Orlen ma SAE 30.
 
Chodzi mi oto, żeby przez te kilka tysięcy był jak najlepszym nośnikiem płukanki i żeby sam w sobie miał bardzo dobre właściwości myjące i dyspergujące. Potrzebne będzie niecałe 4L.
Zastanawiam sie czy Synthetic bedzie miał (lub nie) jakąś przewagę nad Aurum.
Superol, nie żartuje 😄
 
Sam myślałem iść w letnią sae30 i przejezdzic z płukanką LL te 10tkm
 
Dobrze że z tym saeep nie chciałeś iść w tryb long life na 20tys 🤣
 
@JohnJohn albo Mobil 2000 5w30 (półsytetyk), jak poszukasz też idzie go dostać w dobrych pieniądzach.
 

Attachments

  • Screenshot_2022-06-11-11-20-09-397_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2022-06-11-11-20-09-397_com.android.chrome.jpg
    766 KB · Odwiedzin: 98
Właśnie wacham się między nim, a analizowanym a3/b4 5w30 orlena
 
W dusterze będzie wymiana oleju po ok. 17 - 18 kkm. Wlatuje AR2820 - całe 250 ml na 6 l oleju.
Potrzebuję też płukanki do swifta, ale tylko do rozrzedzenia oleju, tam silnik jest czysty - planuję K2 albo mannol.

Pytanie - do swifta nie potrzeba całej porcji (3 l oleju) czy warto / można dodać resztę taniej płukanki do AR w dusterze?
Czy nie zgredzić i kupić 2 porcje AR?
 
Ja do Lancera który ma pojemność układu 3,3L leje całą k2.
 
Back
Top