• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Ja dziś zmieniam olej po 300 km na xado vita flush. Miało być 200 km ale trochę trasy mi się trafiło to też ganiałem Yarisem a nie Mazda ;) Nie oczekuje spektakularnych wniosków.
 
Ciekawe. Nie wlalem do pandy jeszcze bo zapomniałem. Chyba resztę (105ml) doleje jednak do micry żeby nie było, że za małe stężenie na krótki interwał.

Nie ma plukanek na cały interwal po za AR2300 i Oilsyn LL. Inne są możliwością jazdy od 200 do 500km.
Mój mistrz kolega kupił płukankę Millersa, wymienił olej i dodał na cały interwał 🤣🤣🤣
Jak mu uświadomiłem pomyłkę to po 112 trzeba było dzwonić 😉

Nic się nie stało uprzedzając pytania.
 
Czyli co? Nie zadziałała? 🤣
 
Trochę ciemnego oleju wyrzucił ale auto było zadbane dopóki nie wziął w swoje łapy 🤣
 
Nic się nie stało uprzedzając pytania
W sumie wychodzi na to , że z każdą plukanką można trochę jeździć. Bo co niby ma się stać złego w silniku z 5% nafty czy oleju niskiej lepkości. Być może chodzi o czas i wpływ na uszczelnienia gdy mamy plukankę z rozpuszczalnikiem "z budowlanego".
 
W Millersie nie ma nafty. Jest olej mineralny, detergenty i ZDDP.
Przestudiowaliśmy skład wnikliwie 🤣

Co do reszty nie wiem jak działają długoterminowo - bo np ciśnienie spada na niektórych płukankach.
Lotne składniki wylecą prędzej czy później.
 
Jestem po wymianie oleju. Po 300 km xado Vita flush. Coś tam dziabnal jeśli chodzi o depozyt wiec raczej nie placebo. Tutaj trzeba cały interwał przejechać albo zdjąć pokrywę i czyścić. Po wymianie silnik chodzi niby ciszej ale wstrzymam się z tą teza bo silnik nie był zimny a na zimnym najwięcej mi hałasuje wiec pewnie zawory do regulacji i tak mnie nie ominą. Niestety 4 cylindry nie dodało (pech ale za to w trasie pali mi 4.9 a w mieście 5.7 ;) )
Widać szczególnie na ściankach w tle że sporo odeszło i trochę na łańcuchu i kole. Zdjęcia aż tak tego nie oddadzą. Czy warto było? Ciężko mi napisać. Spektakularnych efektów nie ma ale spać będę spokojniej .. aż jakiś nowy pomysł mi nie strzeli do głowy :D
 

Attachments

  • 20220602_184337.jpg
    20220602_184337.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 154
  • 20220602_184346.jpg
    20220602_184346.jpg
    2,5 MB · Odwiedzin: 146
  • 20220602_184418.jpg
    20220602_184418.jpg
    2,6 MB · Odwiedzin: 145
  • 20220602_192122.jpg
    20220602_192122.jpg
    1,2 MB · Odwiedzin: 142
  • 20220602_192130.jpg
    20220602_192130.jpg
    1 MB · Odwiedzin: 157
Brązowo-złoto jak i u mnie w micrze. Nawet widoczne elementy pod korkiem podobne. Czyścić ręcznie to nie ma potrzeby chyba, że chcesz żeby ładnie wyglądało na foto.
 
Bardziej zastanawia mnie stan świec. Przebieg świec około 3 tys. Denso nowe zmieniałem po zakupie auta. Spory osad i jedna na gwincie trochę mokra. Denka na tyle ile udało się zrobić zdjęcia też nie wyglądają jakoś za pięknie.
 

Attachments

  • 20220602_180917.jpg
    20220602_180917.jpg
    114,5 KB · Odwiedzin: 125
  • 20220602_180922.jpg
    20220602_180922.jpg
    90,1 KB · Odwiedzin: 102
  • 20220602_180927.jpg
    20220602_180927.jpg
    141,7 KB · Odwiedzin: 119
  • 20220602_181054.jpg
    20220602_181054.jpg
    3,2 MB · Odwiedzin: 124
Denka na tyle ile udało się zrobić zdjęcia też nie wyglądają jakoś za pięknie.

Ale to nie jest konkurs piękności ;)

Autko jeździ skręca i hamuje - to jego zadanie. Nie ma co za bardzo przeżywać nalotów czy osadów. Ja tam nawet nie zaglądam.
 
Wyczyszczenie pod pokrywą zaworów ma sens gdyż w przyszłości łatwo można sprawdzić czystość silnika na danym interwale przez korek oleju. Płukanka tego się nie usunie bo nie ma tam przepływu oleju w takim stopniu aby on zebrał syf.
 
Poszukaj jaki ja uzyskałem efekt w Mazdzie MPS.
 
A macie może jakąś opinie nt Klee Flo 637? Bo cenowo wypada bardzo dobrze, pytanie jak z jakością ;)
 
@poziom1989 widziałem właśnie ta mazdę, u ciebie nie było depozytów jak u mnie w Lancerze. Nie było też lakieru. Nie twierdzę że płukanki nie działają bo jak widać na twoim filmiku stary olej ładnie spłynął z silnika. Taki efekt spłynięcia miałem też po K2. Łańcuch miałeś czysty przed płukaniem nie ma tam lakieru. Dodatkowo jak wlewałeś olej to z tego miejsca też ściągnął resztki.
 
Wy lepiej powiedzcie jak w domowych warunkach wytworzyć nagrar to by się potestowało kilka płukaczy naocznie.
Albo może z jakimś warsztatem by zagdać, żeby wyskrobali i do woreczka jak się trafi jakiś rodzynek :D
 
Wskazówka: wysoka temp. + tlen.
Post automatically merged:

@Kuba Tobie się pomyliły płukanki, ja piszę o LL.
 
Back
Top