• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Wiele tu przedstawionych płukanek reprezentuje bardzo podobny poziom jakościowy.
Ja od ponad 10 lat mówię że świetne płukanki robi Amsoil wystarcza nawet na większe silniki, dobra jest Millers i dwie płukanki Liqui Moly.
Ale ja mam inne lepsze doświadczenia zgodnie z zasadą !.....że lepiej wymienić filtr kabinowy na taniego niezłego HARTA 2x w roku niż na jednego dobrego z węglem czy wkładem antyalegicznym MANN-a tudzież Knechta.
Czyli płukanie silnika 2 godziny 2 płukankami odczekanie jednej nocy i znowu płukanie i nagle wszystkie tłoki nabierają ciśnienia pierścienie zaczynają pracować.
Nie polecam oczywiście.
To niebawem na moim vlogu :)
 
Ja jestem ciekaw, czym się wyróżniają te Millersa.
 
Konkrety poproszę, nie twoje "eksperymenty".
 
Czym sie wyroznia?
Absolutnie nigdy nie działo się nic od 2010r. od kiedy zacząłem promować Amsoil w Polsce.
Czego nie mozna powiedzieć o innych płukankach które lubiły nieco namieszać w silniku.
Kiedyś robiłem nawet test w yarisce z 1999r. która była zawalona nagarem jeździła na 10w40 10 lat po płukance wlałem jej 0W20 CFS-a z Millersa i pierwszy raz pojechałem nią na A4 ponad 130km/h a to silnik 1SZ-FE a tam gdzie wyjeżdzało się na 3-biegu wyjeżdzałem na 4.
Oleju nie ubywało ale to również zasługa że 1SZ-FE nie bez kozery był silnikiem roku bodajże w 1999 czy 2000r.
 
Bardziej mi chodzilo pod katem czysto chemicznym.
 
Konkrety poproszę, nie twoje "eksperymenty".

Np. tak najszybciej serwis Focus który bierze olej 10W40.
2 płukanki millersa 2 godziny co jakiś czas podniesienie obrotów.
Wyłączenie silnika zostawienie na noc rano 2 godzinki na tym samym.
Zlanie oleju , zalanie nowego to był chyba MIllers jakiś Trident 5W30 klioent przestyał dolewać olej.
Teoretycznie nierealne ale jednak.
Ale tak nie wolno bo producent nie zaleca ja też wolę na autach klientów nie testować.
 
Czyli jak myślałem, zero konkretów, przykład jednego silnika. Równie dobrze to samo mogła zrobić plukanka K2 za 5zl. To nie facebook, tutaj się musisz troszkę wysilić.
 
Bardziej mi chodzilo pod katem czysto chemicznym.
Chemia to jedno.
W analizach nie wykarze nikt jakiś detergenty zastosowano tak samo jak w płynach chłodniczych.
Weź jakiś dobry płyn G11 czy G12 czy nawet G13 który ma nieco więcej silikonu i porównaj z Prestonem. NIby wyjdzie podobnie ale z opinii mechaników po Prestonie nie ma nigdy żadnych osadów zasadowych, kamienia jakiś białych nalotów itp.
Czy ktoś sprawdzał np. płukanki pod wzgledem zapachu pod względem koloru pod względem poślizgu nawet biorąc w palce ( to ważne bo klin smarny nie może być zrywany przy rozrzedzeniu jakąkolwiek cieczą np. nafta, woda WD-40 jak niektórzy testowali) no i zmieszanie z olejem w naszyniu szklanym a sam wiesz że sami producenci niekiedy mają z tym problem bo zdarza się że bazy olejowe się rozwarstwiają w bance z olejem a co dopiero z płukanką.
Post automatically merged:

Ale znam oleje chemicznie rewelacyjne o niezrównanych parametrach fizyczno - chemiczny które w silniku turbo ubywają.
A takie o przeciętnych parametrach generują niższej temp. i ich nie ubywa. Pakiety podobne.
Chodzi o ten sam silnik tego samego kierowce i taki sam styl jazdy.
 
@Zmienolej a to nie lepiej wlać płukankę długodystansową niż bawić się w postojowe ?
 
Bo jezeli tak ja chwalisz, to myslalem, ze wiesz co sprzedajesz. Chemia to jedno, ale ma ogromne znaczenie. Zastosowany mix detergentow i dyspergatorow. Wczesniej sam rzucilem szybko oko na ta plukanke, plusem jest, ze stosuja olej bazowy o niskiej lepkosci prawdopodobnie gr. I lub II, ma to swoje zalety np. nieco nizszy punkt anilinowy itp.

to ważne bo klin smarny nie może być zrywany przy rozrzedzeniu jakąkolwiek cieczą
Co stosuje Amsoil w tej plukance ? Jakis klasyczny ZnDDP ?
pod względem poślizgu nawet biorąc w palce
To dosc prymitywne. Jak ktos ma podstawy z trybologii to wie do jakiego tarcia itp. dochodzi w silniku lub smarowania. Dlatego producenci plukanek stosuja rozne dodatki AW. Bo plukanka wplywa negatywnie na tribofilm.
 
Chemia to jedno.
Chemia to podstawa w przypadku tak płukanek, jak i olejów.

W analizach nie wykarze nikt jakiś detergenty zastosowano tak samo jak w płynach chłodniczych.
Analizowałeś płukanki i płyny chłodnicze? W Laboratorium?

Weź jakiś dobry płyn G11 czy G12 czy nawet G13 który ma nieco więcej silikonu i porównaj z Prestonem
To jest temat o Płukankach, nie rób offtopu, nie odbiegaj od tematu.

Czy ktoś sprawdzał np. płukanki pod wzgledem zapachu pod względem koloru pod względem poślizgu nawet biorąc w palce ( to ważne bo klin smarny nie może być zrywany przy rozrzedzeniu jakąkolwiek cieczą np. nafta, woda WD-40 jak niektórzy testowali)
Tutaj nikt o zdrowych zmysłach i podstawowym pojęciu nie kieruje się takimi kryteriami. Jeśli piszesz o rozcieraniu płukanki w palcach i porównaniu tego do klina smarnego, to więcej mi nie trzeba, aby wyrobić sobie opinię na twój temat.
 
Ta dyskusja zaczyna być jednostronnie śmieszna... Przypomina mi się koleś "ja się na tym dobrze znam", co twierdzi, że jak olej 2t odparuje w skrzyni korbowej dwusuwa to dopiero smaruje. np. panewki...
 
Cześć wszystkim. To mój pierwszy wpis tutaj, więc proszę o wyrozumiałość :)

Naszła mnie pewna wątpliwość odnośnie sensu stosowania płukanek w silnikach wysokoprężnych z DPFem; mianowicie widomo, że olej napędowy podczas regeneracji/wypalania filtra DPF w nadmiernej ilości pojawia się w cylindrach i częściowo przedostaje się do oleju silnikowego. Przy przebiegu rzędu 10-15k km takich procesów wypalania może być kilkadzesiąt, a więc oleju napędowego może być już procentowo dużo w oleju silnikowym. Taki olej silnikowy rozrzedzony olejem napędowym powinien również skutecznie czyścić wnętrze silnika podczas eksploatacji? Czy jest sens w takim przypadku stosować dedykowane płukanki?
 
@mciej
ON zmniejsza tylko lepkość (jak najtańsze płukanki na nafcie) i olej po prostu szybciej spływa. Umyj ręce zimną wodą, potem gorącą... Będzie różnica? A weź potem mydło... Porządne płukanki mają detergenty i dyspergatory. Jeśli się mylę, to mnie poprawcie. Sam ON poza zmniejszaniem lepkości oleju nie ma żadnych właściwości czyszczących itd.
 
Sam on musi cos czyścić, zobacz uklad wtryskowy i pompa
 
A w układzie wtryskowym i pompie zachodzi spalanie?? Ano czyści - jak sobie uwalę łapy smarem to myję naftą. 🤣
 
Last edited by a moderator:
@ozzy1979 Premium ON zawiera detergenty. Osobiście stosuję zwykły ON + AR6900-D MAX w zalecanej ilości, a więc również jakieś detergenty muszą tam być.
 
Back
Top