• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Najlepsza jest nafta z acetonem. 🤣
 
@resi, ja sam mam Ar9100 w skrzyni, ale nie przyszłoby mi do głowy, że mogę go użyć jako produkt do oczyszczania/płukania silnika/skrzyni!
 
Czyli uważasz, że producent oszukuje swoich klientów twierdząc, że jego środek ma właściwości czyszczące?
 
@sosz co będziesz szukał jak będziesz jechał kolejny raz przez Poznań to zapraszam, odleje ci trochę postojowej BG albo rizyk fizyk DMSO 😁
 
@resi, ja z Tobą w dyskusję wchodzić nie zamierzam, bo jesteś "awanturogenny".
Ja nie napisałem, że Ar nie ma własności czyszczących, a jedynie sprzeciwiam się pomysłom wykorzystania go jako płukanki.
To dokładnie tak samo, jak z olejem,który myje silnik.
Z mojej strony EOT, chociaż wg Waszego pomysłu, po co płacić za Ar2820 40 PLN, skoro można 80PLN za Ar9100 ...
 
Gr. V charakteryzuje sie lepsza kontrola depozytow, nizszy z reguly punkt anilinowy oraz wyzszy KBV. Myciem w doslownym tego slowa znaczeniu sam bym nie okreslil. Tekstow marketingowych nie interpretuje, zeby bylo jasne.
 
Panowie, zamiast się tutaj uaktywniać, nie prościej zawołać @wlyszkow i poczekać na wypowiedź specjalisty? Wiadomo, że z AR9100 nie osiągniemy takiego efektu, jak przy specjalnych płukankach LL, ale faktycznie w wątku jego dotyczącym, był poruszany niejednokrotnie temat właściwości myjących AR9100.
Także @wlyszkow, czy AR9100 na dłuższą metę, mam na myśli cały interwał olejowy, jest w stanie usunąć jakieś depozyty z silnika, działając jak delikatna płukanka LL, czy podnosi tylko "pojemność" oleju na zanieczyszczenia?

chociaż wg Waszego pomysłu, po co płacić za Ar2820 40 PLN, skoro można 80PLN za Ar9100
Przypuszczam, że chodzi chociażby o fakt, że AR2820 za 40zł, w przeciwieństwie do AR9100 za 80zł, nie może jeździć kilku(nastu) tys. km w silniku.
 
AR2820 i AR9100 to inne produkty o innym przeznaczeniu. Dobrze jest wypłukać silnik np AR2820 przed użyciem AR9100, który jest przede wszystkim modyfikatorem tarcia i najlepiej działa na czystym metalu i nanoborany mają fajną zdolność powlekania metalu filmem, do którego trudno przywiera brud.

AR9100 vs Power Cleaner LL - siła mycia jest nieporównywalna bo w PC LL są składniki wielokrotnie silniej myjące od estrów z AR9100 i nie jest to tylko kwestia TBN a ww. KBV.

PC LL jednak nie zawiera nanocząstek ochronnych jak AR9100.
 
Boże co tu sie zaczyna odjaniepawlać w tym wątku. Macie ludzie w klepie plukanke, to ja uzyjcie. Nie chcecie, nie uzywajcie. Ale po jakiego grzyba zaczynaja sie jakies kosmiczne dywagacje? Niedlugo przed zmiana oleju na forum będą pytania czy nie da lepszych efektow czyszczenia rozebranie silnika i polerowanie wszystkich powierzchni pastą tempo....
 
Dywagacje są po to, aby dobrać odpowiedni produkt do założonego przez nas scenariusza, aby osiągnąć optymalny efekt. Po to jest forum.
 
chociaż wg Waszego pomysłu, po co płacić za Ar2820 40 PLN, skoro można 80PLN za Ar9100 ...
Ja powiem inaczej - po co w ogóle płacić 40 za jakieś płukanki jak w tej cenie można olej wymienić a za 80 to i wymienić 2 razy... 🤣 A przepłukać to naftą/ropą. 🤣
 
Ale ta dyskusja zatacza już krąg i zaczynaja sie pojawiać coraz dziwniejsze pomysły.
To pretensje w szczególności do administracji, że pozwala z forum robić drugiego Facebooka. Często o tym pisałem, że są na forum osoby siedzące na przykład dwa lata i wciąż powtarzające te same głupoty. Masz przykład wyżej, "nie ważne co poleciłem i oczym nie napisałem, bo się nie znam, ważne że COKOLWIEK poleciłem" za takie podejście z miejsca powinna być kasacja postu i ostrzeżenie.
 
Nie, tylko nie nafta lub ropa ! Potem jak się przyjeżdża się do warsztatu X i zgłasza problem w silniku to nie daj Boże mówić o tym, że zaaplikowało się płukankę (w przeszłości) ! To będzie odpowiedź, że to zło i, że kiedyś tego nie było a fury jeździły... Co więcej można się dowiedzieć, że rozebrali i naprawiali sporo silników rozwalonych przez tego typu specyfik...

Zresztą płukanki nie są wybitnie drogie (jeszcze), a bardziej współczesny spec od mechaniki jak usłyszy to płukance to jeszcze zagwarantuje natychmiastowy wjazd na kanał i spuszczenie świeżego (gorącego) oleju silnikowego...

Rzecz jasna stosowanie płukanek nie jest obowiązkowe. Częsta wymiana oleju kluczem do czystości silnika (to oczywiste). Z drugiej strony przed zalaniem kosmicznego oleju, kiedy zalany był "zwykły" to może warto...
@CICHY Masz już odpowiednio czysty silnik pod olej HKS :cool:
 

Bardziej chyba się skupili na reklamie produktu niż jakiejkolwiek powtarzalności tego testu xD
 
Byla już płukanka Protec P1001 na tapecie?

20220525_162228.jpg

Cóż tam ciekawego w msds?
 
Pierwsze doświadczenie z DMSO za mną. :cool:
Póki co wlałem DMSO w małej porcji do cylindrów na tłoki, 20ml na każdy tłok.
Przed aplikacją nagrzałem silnik. Po zaaplikowaniu zakręciłem świece, żeby DMSO nie parowało tak szybko i zostawiłem wszystko na godzinę, obracając delikatnie silnikiem co kilkanaście minut.
Na koniec odessałem odsysarką to co zostało w cylindrach, zaaplikowałem zmywacz do hamulców i jeszcze raz odessałem.
Z tego co zauważyłem to praktycznie nic nie przedostało się do miski olejowej.
Silnik odpalił bez problemu, dymu praktycznie nie było, za to zapach spalin i odparowującego DMSO zostanie na długo w pamięci. :D
Tak jak koledzy ze wschodu pisali, jak raz poznasz ten zapach, to będziesz go czuł, nawet wtedy jak zobaczysz DMSO na zdjęciu.
Tłoki wyczyściło bardzo ładnie. Nie mam zdjęć przed i po, bo nic nie było widać na zdjęciu ekranu endoskopu, ale niech najlepszym wyznacznikiem będzie to, że silnik połykał 1L oleju na 100-150KM. Tłoki były wręcz oblepione grubym i mokrym od oleju nagarem.
Teraz widać kolor aluminium na tłoku i można nawet odczytać wygrawerowane napisy na denku.
Muszę trochę pojeździć i zobaczyć czy zmieniło się zużycie oleju.
Jeśli nie zmieniło się na mniejsze, będę eksperymentował z DMSO jako płukanką w oleju.
 
@CICHY Masz już odpowiednio czysty silnik pod olej HKS :cool:
Nie podpuszczaj Panie Kolego;)
Do planowanej wymiany oleum w Madzi mam jeszcze jakieś 2,2 kkm.
Na razie - po podstawowym dotarciu silnika - sprowadziłem sobie z Federacji Dojczów Idemitsu Racing Rotary Premix (sporo ludzików jeździ na tym w Jueseju i Nipponie - ponoć tam to namberłan do rotaryusza), aby stało się zadość starodawnej maksymie mówiącej, iż: "sMarność nad sMarnościami i wszystko sMarność"
A jak się zbliżę do końca obecnego interwału, to... zobaczę
Limiterem będzie Gronek w Rotary RevService, u którego mam rok gwarancji łamane przez 100 kkm na Wankla w Jego wykonaniu, a termin ten w lutym mija dopiero, przy czym w warunkach gwarancji jest m.in. robienie w tym czasie u Niego przeglądów i wymian, w tym standardowo zalewa do tych śWirników mazdowatych Motula 300VChrono 10w40 (lub do tzw. "spokojniejszej" jazdy Motula Synergie 6100 w analogicznym rozstrzale lepkościowym) i na to daje gwarancję bezwarunkową, a inne oleje trzeba z Nim negocjować...
Tak więc HKS - jeżeli się pojawi - to raczej w przyszłym roku dopiero... może ceny wtedy zjadą w dół😏

Wracając do wątku czystości, to jakiś czas temu profilaktycznie wlałem Oilsyn Cleaner na te 3,5 kkm i jeszcze potem dorzuciłem Rexiowi do śWirówki AR9100, a niech ma i będzie czysty, ubezpieczony i dosmarowany na maxa😋
💪
 
Back
Top