• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Świece zapłonowe i żarowe

Do tipo 1.4 (wiec wlasciwie wszystkich 1.4 fiata) na forach wszyscy polecaja NGK dcpr7e-n-10, takie tez sa montowane w fabryce. Praktycznie nikt nie poleca innych. To sa praktycznie jedne z tanszych swiec. Co moglby by dac ewentualnie lepsze swiece (irydowe)?
Znajdź mój post o irydach - gdzieś się tu produkowałem w tym wątku. U mnie w 3 pojazdach i generatorze prądu róznica od razu zauważalna. Nie wiem jak na lpg, bo nie mam, ale na benzynie znakomicie. Szczególnie amerykan to odczuł. Widać też po pomiarach wyładowania na świecy (w Golfie, na diagnoskopie), że faza przebicia występuje przy niższym o kilka kV, trwa krócej, a faza przebicia to najważniejsza z 3 faz powstawania łuku elektrycznego i o największej sprawności i największej oddawanej mocy.
 
Denso Irydowe. To na prawdę dobre świece, zrobić na nich przelot 40-50 tysięcy to żaden problem.
 
Świece zmienione. Szarpnięcia, mulenie na LPG - zniknęło. Na LPG jest ekstra, wszystko wróciło do normy.
 
Ile kkm miały świece nalotu
 
Nie odpowiedziałeś na pyt.
 
Oo to były uszkodzone jako nowe.
 
Siema
Poproszę o ocenę stanu świec, mają nalatane 60tyś na LPG ,świece to NGK LFR5AP-11 laser platinum
 

Attachments

  • IMG20221123134300.jpg
    IMG20221123134300.jpg
    2,3 MB · Odwiedzin: 106
Moim zdaniem standardowe zużycie. Widać zabarwienie od ferrocenu (dodatki do paliw). Mierzyłeś przerwę? Przy LPG i takim przebiegu ja bym wymieniał.
 
@paba Nie mierzyłem,nowe mają chyba przerwę 1,1 ,podobno na LPG zalecona jest mniejsza przerwa,już wymieniłem na Denso ikh16TT
 
Denso mają chyba 0.8. Przerwa przy irydach to drugorzędna sprawa.
 
Dziś mam dzień z pandą.
Świece fiat lancia - obstawiam , że OEM dwudziestoletnie
20230303_113313.jpg20230303_113636.jpg

Wczoraj zatankowalem benzynę i po ok 15km zaczęły wypadać zapłony. Zmobilizowalo mnie to do wymiany juz wczesnej zakupionych świec.
Pewnie i tak będę się ratował jakimś dodatkiem bo zbiornik paliwa wyjeździe pewnie w jakieś 2-3 miesiące.

Edit. Jest ok, nic nie szarpie 🙂🙂
 
Last edited:
Panowie, wraca znowu temat świec.
IK20TT Denso po 1500 km na LPG strasznie szarpie. Dwa dni temu wymieniłem wtryski LPG z W02 na Barracuda 120. W końcu nie ma checka, instalacja LPG wystrojona po korektach z sondą AFR. Niestety objaw jeden został: przy obrotach 1200-1900 obr/min
(tylko na LPG) przy wciśnięciu pedału gazu do końca jest szarpanie. Słychać i czuć wypadanie zapłonów.
W02 strasznie lały - czy to możliwe, że któraś świeca poprostu jest uszkodzona? Czy to może jednak będzie cewka?
Chce wymienić na początek jeszcze raz świece (tańsza niż cewka) na NGK. Tutaj w konfiguratorze mam do wyboru:
1681641227518.png


1681641236620.png


Pierwsze są zwykłe drugie irydowe. Na forum Citroena dużo osób montuje te zwykłe NGK i nie mają zadnych problemów nawet na LPG.
Gazownik polecał jednak jednoelektrodowe irydowe. Nie wiem co wybrać i co boli moją Księżną.

Po numerach VIN w katalogach polecane są irydowe Boscha 0 242 240 653
 
Last edited:
Wykręc je, dokładnie obejrzyj izolatory i wrzuć dobre foty. Popatrzymy.
 
@KamilJB miałem ostatnio podobnie w Lancerze, na benzynie było w miarę ok a na gazie wypadanie zapłonu, u mnie pomogła wymiana kabli, świece czy to Denso czy NGK dadzą radę, ja teraz jeżdżę na Bosch . W Citroen masz pewnie tylko cewki bez przewodów, możesz spróbować wymienić tylko końcówki lecz obstawiam cewki.
 
@KamilJB
Serio, ja tylko takie używam, nie ważne czy czysta benzyna czy lpg,i żadnych problemów nie miewam, a i cena jest super
 
Back
Top