• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Świece zapłonowe i żarowe

Zamówiłem już świece, zobaczymy jak Iskry dadzą radę. Jak będzie to samo to niestety zamówię cewkę (boli bo około 500 zł).
 
W jednym sklepie cewki janmor są przecenione na 135zl, jak chcesz możesz spróbować, zawsze masz 2lata gwarancji.
 
Z tańszych cewek to chyba Hella robi do wielu aut warto poczytać opinie na Allegro.
 
Hella będzie pewnie droższa od Valeo. Z Francuzami jest ten problem ze wymienisz wszystko co można, a na koniec się okaże że to w bsi coś nie pykło 🤪
Cewkę zawsze możesz dać do sprawdzenia, lub sprawdzić samemu
 
Ja jestem naprawdę (tfu odpukać) jestem pozytywnie zaskoczony z świec champion.

Przy oglądaniu swiec dopadł mnie widok którego moje oczy w życiu nie widziały.
Na 1 i 2 cylindrze były OEM Renault z klasyczną elektrodą a na 3,4 i 5 NGK Platynowe 🤯🤯🤯

Więc eksperymentalnie wrzucilem
chyba najtańsze pasujące platyny
Champion CET12P

Obecnie championy mają ze 22 000
na LPG i śmigają bez zarzutu.

Zastanawiam się czy prewencyjnie je już zmieniać?
Wypadałoby chyba?
 
Dopóki nie wypada zapłon, ja bym nie ruszał świec
 
Zwykle świece zalecają wymieniać co 15tys nie wiem co ile platynowe, jak jeździ ok to bym jeszcze trzymał chyba że wymiana świec u ciebie to kombinacja alpejska, to wtedy można profilaktycznie wymienic
 
Mam zwykłe niklowe świece i wymieniam co 30 tysięcy km. Wymieniam dla świętego spokoju i by nie ubijać cewki, bo wszystko działa po tym przebiegu dobrze.
 
Champion to dobre świece - mam je kupione jako oem dla Nissana i Hyundaia
 
Przyszły świeczki, zobaczymy co z tego wyjdzie.
 

Attachments

  • IMG_20230418_211537.jpg
    IMG_20230418_211537.jpg
    4,3 MB · Odwiedzin: 87
  • IMG_20230418_211531.jpg
    IMG_20230418_211531.jpg
    4,3 MB · Odwiedzin: 87
Również stosuję świece marki Champion akurat w moim przypadku RC12LYC, zwykłe miedziane, takie jak szły na pierwszy montaż. Auto śmiga na nich bez problemu. Jakoś nie miałem potrzeby wymieniać na cokolwiek innego zważywszy że jedna kosztuje tylko 8 pln.

Champion RC12LYC.jpg

Champion RC12LYYC 0E41/T10
 
OEM Hondy to NGK irydowe zmieniłem profilaktycznie (80 tys) na BOSH .
Teraz po 60 tys zaczą szarpać, odkręciłem i zmierzylem opór.
NGK ma 3,2-3,4 kOhm. bosch na 3 swiecach 5,2kOhm a jedna 8,9 kOhm
Założyłem stare OEM i spokoj , silnik lepiej ,ciszej pracuje.

Im mniejszy opór ttm lepsza iskra, co zwlaszcza dla was z LPG powinno byč wyznacznikiem

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Champion akurat w moim przypadku RC12LYC, zwykłe miedziane
A u mnie irydy. Auto całkiem inaczej chodzi. Bez porównania do zwykłych.
 
@Bodex - wymieniłeś świece na Bosch i wtedy Ci nie szarpało, teraz po przejechaniu 60 tyś. km na nich zaczęło Ci szarpać. Uważasz, że to wina zaprojektowanej rezystancji świecy (rezystora przeciwzakłóceniowego) ?
Po prostu świeca została wyeksploatowana. Osady powstające w trakcie eksploatacji też tworzą powierzchnie zmieniające rezystancję.
Trzeba było wrzucić zdjęcie popatrzylibyśmy jak świeca ta wygląda.

Gratuluję pomysłu powrotu do starych świec, na których przejechałeś już 80 tyś. km.

Aby dać Ci do myślenia powiem Ci, że moje najprostsze Champion RC12LYC, ze środkową elektrodą miedzianą, maja rezystancję ok. 30 kOhm. Takie świece przewidział producent auta. Auto pięknie na nich chodzi czy to Pb czy LPG. Pali od strzała i nie mam zamiaru inwestować w jakieś wynalazki. Wolę już zmniejszyć interwał ich wymiany. Kolejna sprawa, auto ma prawidłowo działać na Pb i LPG.
oe041/T10 (miedź) mogę kupić w cenie 8 pln/ szt., oe184/T10 (iryd) po 63 pln szt.
Nie widzę żadnego technicznego i ekonomicznego uzasadnienia stosowania świecy irydowej. To pieniądze wywalone w błoto. Marketing działa 😁

@ozzy1979 - U mnie lepiej nie chodzi, bo na zwykłych chodzi bardzo dobrze.
 
Last edited:
Back
Top