• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Świece zapłonowe i żarowe

Michalos12

Użytkownik
Samochód
citroen C3 1.4hdi 68km,peuegot 301 1.6 bluehdi 99km
Witam,chciałem założyć nowy temat odnośnie świec zapłonowych i żarowych w naszych autach. Jakich używacie,polecacie itp, taki ogólny temat o świecach.
Jeśli pozwolicie to zacznę pierwszy.
W swoim Focusie 1.6 16v z LPG używam świec zapłonowych firmy motorcraft,czyli oryginalnych,nie żadnych typowo świec LPG, tylko standard.
Chodź niedługo zbliża się wymiana tych świec, wiec szukam innych i mam na oku świece Iska gaz super, typowo pod LPG,tylko czy okażą się lepsze?
 
Odnosnie swiec zaplonowych polecam NGK.
 
Zapłonowe kupiłem Irydowe NGK, jak miałem klekoty żarowe kupowałem tylko Beru.
 
Kiedyś tylko Champion,obecnie Beru
 
Dla Motorcrafta świece robi Bosch, oryginały masz zapewne Motorcraft HR7MEV, Bosch robi je o takim samym symbolu, odrobinę taniej. Obie nadają się do lpg, ale trzeba wymieniać co 15-20 kkm. Można zainwestować w Denso ITV20TT, jest 3 razy droższa, a spokojnie zrobi na lpg 50-60 kkm.
 
Spotkalem się z przypadkiem w tym jednym swoim że z Denso jest straszna loteria. Albo zapominasz o nich na 30 tyś km albo po 3 tyś już przestają domagac .

Zawsze używałem NGK i nie bylo problemu :) . Renata ma Eyquem typu "Long Life" i też zero problemu.
A stary Cinkus miał ultimatum albo Iskra albo nie odpalam, gardzil wszystkim .. najbardziej chyba Championem i Boschem :D
 
Zwykła seria TT w Denso, to syf. Często padają po dwóch tankowaniach... Wersje irydowe naprawdę robią robotę.
 
Denso raz testowałem irydowe, bez zastrzeżeń.
 
Platynowe NGK. Na lpg bez problemu 40k km robia
 
32000 km na Denso iryd IK16TT bez zastrzeń. Z NGK miałem problemy. Z kompletu 4 sztuk po 2000 km padła jedna.
 
k20tt Denso, wytrzymała 60 tyś km, IMG_20191018_094854.jpgIMG_20191018_100942.jpgIMG_20191018_103535.jpgIMG_20191018_110528.jpgIMG_20191018_112342.jpgIMG_20191018_120638.jpg
 
@Michalos12 co prawda w Cinquecento 700 i 900 na tych tylko palil jak trzeba, w 900 były jakieś "specjalne" do gazu
 
Tylko Denso irydowe. Mam obecnie nalatane prawie 40 tysięcy w Lagunie, w poprzednim samochodzie po 70 tysiącach na LPG - nówki.

Mam styczność z Motorcraftem i nie mam zastrzeżeń. Auto bez LPG 1.4 Duratec 80KM.

Co do Iskry to miałem chyba raz i po 10 tysiącach na LPG miały dosyć. Na pewno nie zamieniłbym Motorcrafta na Iskrę.

Też gdzieś słyszałem, że Motorcraft to Bosh. Nie dziwi mnie to, bo Ford jest w Niemczech robiony. Olej też im chyba robi Castrol.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
świece Brisk DR17YS niby do LPG ale nie wytrzymały 10 tys. km
zmieniłem na Bosch irydowe większa żywotność na razie działają ale czy one są super ? nie mam porównania
 
W benie miałem NGK PFR6B jako fabryczne zalecane (platyna) katalog NGK jako zamienne niby lepsze pokazał BKR6EIX (irydowe) cena praktycznie ta sama więc wziąłem irydy, a że te świece powinny koło 100 tyś zrobić to za szybko nie będę zmieniał.
Jak miałem diesela założyłem Beru, różnić nie czułem.
Z producentów z tego co się orientuje NGK, Beru to są pewniki Iskry słyszałem też pozytywne opinie, Bosch i ci bardziej "normalni" nie no name też powinny być ok, ale ciezko mi się wypowiedzieć w 100%
 
świece Brisk DR17YS niby do LPG ale nie wytrzymały 10 tys. km
zmieniłem na Bosch irydowe większa żywotność na razie działają ale czy one są super ? nie mam porównania
Do LPG stosuje się świece takie jakie producent przewidział do Pb. Ze świecami pod LPG jest tak samo jak z olejami pod LPG czyli mydlenie oczu.
 
Do LPG stosuje się świece takie jakie producent przewidział do Pb. Ze świecami pod LPG jest tak samo jak z olejami pod LPG czyli mydlenie oczu

Ja stosuję irydowe, bo zwykłe wytrzymują 30-40 tysięcy, a irydowe po 70 są jak nówki.
 
Back
Top