• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Świece zapłonowe i żarowe

ja mam platynowe NGK jak nakazał producent. Wymieniłem po 40k km na LPG ale były w całkiem dobrym stanie. Sądzę, że 50k km spokojnie można na nich zrobić.
 
Do LPG stosuje się świece takie jakie producent przewidział do Pb. Ze świecami pod LPG jest tak samo jak z olejami pod LPG czyli mydlenie oczu.
To nie jest mydlenie oczu. Są silniki, które fabrycznie mają świece nie nadające się pod lpg, np 4ro elektrodowe z odstępem elektrod 1,6 mm. Przy lpg cewka musi wygenerować większe napięcie i szybciej się skończy. Krótsza i bardziej skupiona iskra daje lepszy płomień. Najlepsze świece do gazu, to takie, które mają jedną elektrodę masową i jak najcieńszą elektrodę środkową, najlepiej z metalu szlachetnego. W tym momencie najtrwalszy jest Iryd. Kolejna rzecz, to wartość cieplna oczko niżej przy lpg.
 
Dokładnie jedno elektrodowe pod LPG sa najlepsze. W moim przypadku seryjnie są takie wsadzane .
 
ja mam platynowe NGK jak nakazał producent. Wymieniłem po 40k km na LPG ale były w całkiem dobrym stanie. Sądzę, że 50k km spokojnie można na nich zrobić.
Wolę sprawdzone, irydowe Denso, które wytrzymują dłużej.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Od siebie równiez polece Denso IK20 Irydium Power, po 30tys wyglądały naprawdę bardzo dobrze a NGK wg mnie juz sie skończyło, to nie ta sama jakośc co kiedyś no i plus dużo podróbek.
 
No, a np. u mnie w RSie ze wszystkim innym są problemy i jedynie irydowe NGK dają rade, które notabene były montowane przez Renaulta w fabryce. Jedyny minus to cena bo kosztują koło 60zł za sztukę.
 
@Plywak To i tak tanio do TSA 8 świec to około 500 zł .
 
Last edited by a moderator:
U mnie w Renault NGK z pierwszego montażu wytrzymały 9 lat i 110kkm. Dodatkowo jeździły z gazem przez 30kkm. Dopiero jak czytam Wasze doświadczenia ze świecami zacząłem je doceniać :D
 
To i tak tanio do TSA 8 świec to około 500 zł .
Czyli wychodzi 62,5zł za sztukę faktycznie spora różnica ;) Ponadto do Twin Sparków nie są wymagane świece irydowe można kupić zwykłe najwyżej krócej wytrzymają np. NGK BKR6EKC i CR7EKC. U mnie na zwykłych będziesz miał problem z zapłonami :)
 
Miałem na lpg wytrzymały 10 tys ,potem udało się kupić oryginały za 270 zł wytrzymały 60 tys a potem założyłem Denso irydowe na nich przejechałem 30 tys i auto sprzedałem ale różnicy w działaniu nie zauważyłem więc mogę polecić Denso , jedynie miałem zastrzeżenie do budowy świecy tzw elektrody bo każda była inna .
 
To moje zwykłe Denso KH16TT Po 15 kkm na LPG
20200314_082055.jpg
. Przerwa na każdej 0,8 mm.tak jak ustawiłem przy wymianie. Jak na moje oko git!
Post automatically merged:

Oczywiście wleciały z powrotem na kolejne 15 kkm.
 
Last edited:
@Piociula
a do paliwa nic nie lałeś jakiegoś wspomagacza ?
 
Odnośnie świec do LPG; czy nie mają one innej wartości cieplnej niż świece do benzyny w takim samym silniku?
Poza tym wielu speców od LPG zaleca zmniejszenie odległości pomiędzy elektrodami do ok. 0,8mm przy LPG.
 
Jedni mówią, że powinny być zimniejsze o jedno oczko inni , że takie jak producent wymaga. Te ze zdjęcia są standardowe ze zmniejszoną do 0,8 mm. przerwą. Jak widać działają i dobrze się mają.
 
Przerwę między elektrodami zmniejszają tylko druciarze. Jeśli twój mechanik lub gazownik proponuje taką modyfikację to go zmień. Jeśli układ zapłonowy jest sprawny i instalacja LPG dobrze wystrojona to nie trzeba nic kombinować ze świecami.
 
Oczywiście będzie działać bez zmniejszania przerwy, ale trudniej iskrze przebić mieszankę lpg i powietrza niż benzyny. Wartość potrzebnego napięcia to +50 % więc nie ma sensu obciążać niepotrzebnie układu WN. Tym bardziej, że wszystko działa jak na załączonym obrazku. Co do druciarstwa to decyzja o zmniejszeniu przerwy podjąłem sam a a instalkę montował gościu bardzo polecany na LPG Forum . Jest dobrze wykonana, zestrojona i nie sprawia najmniejszych problemów.
 
Ja tak samo zmniejszyłem przerwę na świecy, z 1.3mm na 1.0mm przy instancji LPG.
 
Nigdy nie zmniejszałem przerw na świecach na LPG i nigdy nie było z tym żadnego problemu. Jest to jeden z mitów wywodzących się z czasów instalacji pierwszej generacji i problemów z ich wystrojeniem. Do LPG irydowe świece i zero problemów.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top