• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
Nie mozna tego tak jednoznacznie stwierdzić.
Mazut ma jeszcze większą kalorycznosc...
 
Last edited:
Potrafi, na jeden suw pracy przypada kilka wtrysków paliwa do cylindra właśnie po to, żeby możliwie precyzyjnie kontrolować przebieg spalania paliwa, do tego masz jeszcze zawór EGR, który też spalin nie podaje zero-jedynkowo. U mnie jak sprawdzam w programie diagnostycznym, to poziom otwarcia zaworu EGR i przepustnicy dolotu podawany jest z dokładnością do dziesiątych procenta, także dosyć już precyzyjnie to działa. Do tego masz knock-sensory i kilka etapów pomiaru EGT, także uwierz, że w tej kwestii zakres regulacji i jej precyzja jest już na etapie rocket science.
Udział otwarcia ustawiony co do dziesiątych procenta a nagar kilka milimentrow przy ok 100k km. Pokazywał serwisant na YT jaki potrafi być nagar w egr przy niskich przebiegach to się za głowę złapałem że to nie ma prawa działać lub przynajmniej nie długo bo precyzji żadnej.
Od nsgaru klientowi głupiał właśnie komputer i silniki nie pracował jak należy

Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
 
Rozumiem, czyli tak na prawdę nie wiemy nic, a efekt jest widoczny i tak po długotrwałym stosowaniu 🤷‍♂️
 
Z informacji koncernowych - jakby ktoś myślał, że tankując na Lotosie wspiera polską gospodarkę, to takiego wała. Dzisiaj musiałem pilnie dolać, bo było nic zasięgu i zajechałem na Lotosa, niby normalnie, oleje ich, energetyki ich, kawa też ich (tandetna jakby co). Nawet obsługa w polarach z logiem Lotos, tylko przy kasie małym druczkiem że od grudnia wszystkie Lotosy to już stacje Mol (nawet jak jeszcze logo stare) i żeby klient się nie martwił, bo punkty może nadal zbierać.

Także ten, jedyne ogólnokrajowe polskie stacje to już chyba tylko Orlen i Moya. Reszta to albo lokalsi albo zagranica.
 
MOL kupił 417 stacji lotosowskich, 99 zostanie pod Orlenem
 
Z informacji koncernowych - jakby ktoś myślał, że tankując na Lotosie wspiera polską gospodarkę, to takiego wała. Dzisiaj musiałem pilnie dolać, bo było nic zasięgu i zajechałem na Lotosa, niby normalnie, oleje ich, energetyki ich, kawa też ich (tandetna jakby co). Nawet obsługa w polarach z logiem Lotos, tylko przy kasie małym druczkiem że od grudnia wszystkie Lotosy to już stacje Mol (nawet jak jeszcze logo stare) i żeby klient się nie martwił, bo punkty może nadal zbierać.

Także ten, jedyne ogólnokrajowe polskie stacje to już chyba tylko Orlen i Moya. Reszta to albo lokalsi albo zagranic
Post automatically merged:

oj pojechałeś z tym wspieraniem gospodarki
 
@Michalos12 tak, ale ruskie żeby sprzedać ropę do Indii muszą dawać ostre przeceny. Zamiast zarabiać ~80 USD, dostają 50-55 przy koszcie produkcji szacowanym na 40-44 USD. Rosja jest zbyt potężnym dostarczycielem surowców, zachód przyzwyczaił się do wygodnego życia i zbanowanie jej na globalnym rynku spowodowałoby koszmarny ogólnoświatowy kryzys. Ale można podkopać jej dochody co sukcesywnie się dzieje - tylko w styczniu mieli ~25 mld deficytu w budżecie, a wczoraj w nocy uchwalili, że rosstat (kacapski GUS) może dobrowolnie nie publikować danych z gospodarki. Ciekawe dlaczego... ;)
 
Z informacji koncernowych - jakby ktoś myślał, że tankując na Lotosie wspiera polską gospodarkę, to takiego wała. Dzisiaj musiałem pilnie dolać, bo było nic zasięgu i zajechałem na Lotosa, niby normalnie, oleje ich, energetyki ich, kawa też ich (tandetna jakby co). Nawet obsługa w polarach z logiem Lotos, tylko przy kasie małym druczkiem że od grudnia wszystkie Lotosy to już stacje Mol (nawet jak jeszcze logo stare) i żeby klient się nie martwił, bo punkty może nadal zbierać.

Także ten, jedyne ogólnokrajowe polskie stacje to już chyba tylko Orlen i Moya. Reszta to albo lokalsi albo zagranica.
No ale to już było wiadomo od dawna. Orlen był chyba zobowiązany do zakończenia sprzedaży paliw pod marka Lotos w jakimś konkretnym terminie. Wszystkie znane mi stacje Lotosu, które przeszły do Orlenu zostały zamknięte juz w grudniu i teraz już wiekszośc działa na nowo pod marką Orlen. Te Lotosy co zostały to z tego co wiem wszystkie są MOL-a czyli pośrednio wspieramy Putina.
 
Ale te stacje kupują paliwa w polskim hurcie? Podatki też powinny być rozliczane w Polsce.
 
Z tego co się orientuję to ruscy nie mają udziałów w MOL-u. Owszem mieli kiedyś chyba 30% ale MOL odkupił od nich te udziały i wykazał się przy tym dużą determinacją. Rosjanie jako udziałowcy skarżyli się ponad to, że nikt ich nie pyta o zdanie i nie są o wielu rzeczach w ogóle informowani o podejmowanych decyzjach w firmie. Krótko mówiąc byli olewani przez Węgrów. Także medialne informacje, że MOL jest pod kontrolą Putina to chyba zwykłe bicie piany.
 
czyli pośrednio wspieramy Putina.
Nie wspieramy! Ktoś puścił pięknego fakenewsa w sieci, który poszedł na fali wojny jak rozwolnienie a ludzie łyknęli to jak pelikany...MOL aktualnie nie ma nic wspólnego z RUS.
 
Dokładnie.
 
Pytanie czy MOL na swoich stacjach w PL będzie brał paliwa z Orlenu jak praktycznie wszyscy inni czy np. ze Słowacji będą brać 😉
 
@Hlava będą brać jak praktycznie wszystkie stacje - z najbliższej stacji dystrybucji, jeżeli na południu Polski będzie tak, że logistycznie będzie się bardziej opłacało brać z SK, to będą z tamtąd pewnie brać. Orlen też dostarcza paliwa na Słowację do przygranicznych stacji, nie raz widziałem już tam cysterny z logiem BAQ, tak samo, jak z resztą po naszej stronie widywałem Slovnaft, czy jakoś tak.
 
Co do zawartości biokomponentów w etylinie, to E5/E10 oznacza DO 5 lub 10 % tego świństwa. Mam też przed sobą świadectwa jakości z przed 5 lat wystawione przez laboratorium w Emilianowie. W badanych próbkach było: w etylinie 95 4,91 % etanolu, a w etylinie 98 0,2 %, ponadto mniej pozostałości po destylacji, więcej związków eteru i oczywiście mniej siarki. Takiego świadectwa każdy ma prawy zażądać do wglądu na każdej stacji paliw.
 
Od nowego roku jest wymóg oznaczenia na dystrybutorach i nawet paliwo premium ma E5
 
Ekstrakt ze skórek bananów. Do paliwa jako smar. Nowy pomysł który jest w próbach.

Nawiasem do oleju jako FM też.
 
Back
Top