• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
@mark. mając dostępne tak potężne narzędzie, jakim jest internet, naprawdę takim problemem jest sprawdzenie akcjonariatu danej spółki? 🤔



 
Last edited:
naprawdę takim problemem jest sprawdzenie akcjonariatu danej spółki? 🤔
Wskaż mi w którym miejscu napisałem coś o akcjonariuszach MOL, bo chyba ślepy jestem.
 
To jest dalej dyskusja o paliwach??
 
@Resi przepraszam, chodziło mi o @mark.

@ozzy1979 a dlaczego nie? Obracamy się ciągle w rynku paliw, także dyskusja jak najbardziej w temacie. Lepiej czytać kolejne wypociny jak to się temu i tamtemu kolektor wydechowy prostuje na tym czy tamtym paliwie, a jak na innym się przykurcza jak kindybał na mrozie? ;)
 
Na której stacji są najlepsze hot-dogi? :p
 
A najtańsza "wutka"?
 
Ta renka polskiego motosportu jadła tekturę z parówką na Orlenie więc na 100% tam są najlepsze :p
 
Po dlugo zapowiadanych podwyzkach diesla po 5 lutym nastapila obnizka o 20gr na litrze. Za to przyszla nieoczekiwaną podwyzka benzyny. Logiczne
 
Panowie, proszę oświećcie mnie, czy w dieslu podczas zapłonu rooy, jest pożądana wyższa czy niższa temperatura? Czy lepiej jak spaliny są gorętsze czy zimniejsze?
 
W nowoczesnym dieslu egr ma za zadanie między innymi za pomoca spalin zmiejszyc temperature tak, aby w spalinach bylo mniej NOx.
 
Zimniejsze, po to masz głównie EGR, który ma za zadanie obniżyć temperaturę w komorze spalania i szybkość zapłonu mieszanki, co przekłada się na mniej produkowanych syfów, szczególnie NOx.

Co lepsze, wywalając EGR w klekotach Euro5 w górę, można nawet uszkodzić silnik.
 
Pytam, ponieważ u przyjaciela na warsztacie jest nagrzewnica na ropę, zawsze podaje taką samą ilość ropy do grzania, lecz na ropie z Amic jest wyższa temperatura na wylocie, aniżeli na Efecta z Orlenu i to dość spore różnice...
 
Hmm, ale nie można uznac, ze skoro w nagrzewnicy temoeratura jest najwyzsza na paliwie amic, to w nowoczesnym dielsu tez tak bedzie. W silniku sa badane temperatury na wylocie i sterownik robi "korekty", zeby zmiesicic sie w limitach.
Myślę, ze w aucie bedzie wiele zmiennych. Chyba nie mozna jednoznacznie okreslic, ze tym samym paliwo z Amic jest bardziej kaloryczne.
Ale sama sprawa jest ciekawa.
 
Właśnie to jest bardzo ciekawe, czy komputer potrafi sobie dawką ropy skompensować wytworzenie większej ilości energii cieplnej, aby kalkulatory spalin grały...
 
Sprzedać stacje Lotos dla "węgierskiego" MOLa którego większościowymi udziałowcami są ruscy. Większych agentów działających na szkodę państwa jak nasi rządzący to chyba nigdzie nie znajdziesz.
Bzdura totalna. Zmień dilera, bo to kompletna nieprawda. Kilka lat temu rosyjski kapitał miał pewne udziały w MOL (nie większościowe). Miał, ale Węgrzy mieli te udziały wykupić.
 
Właśnie to jest bardzo ciekawe, czy komputer potrafi sobie dawką ropy skompensować wytworzenie większej ilości energii cieplnej, aby kalkulatory spalin grały...
Komputer na podstawie EGT, obr, cisnienia reguluje dawkę.
 
Właśnie to jest bardzo ciekawe, czy komputer potrafi sobie dawką ropy skompensować wytworzenie większej ilości energii cieplnej
Potrafi, na jeden suw pracy przypada kilka wtrysków paliwa do cylindra właśnie po to, żeby możliwie precyzyjnie kontrolować przebieg spalania paliwa, do tego masz jeszcze zawór EGR, który też spalin nie podaje zero-jedynkowo. U mnie jak sprawdzam w programie diagnostycznym, to poziom otwarcia zaworu EGR i przepustnicy dolotu podawany jest z dokładnością do dziesiątych procenta, także dosyć już precyzyjnie to działa. Do tego masz knock-sensory i kilka etapów pomiaru EGT, także uwierz, że w tej kwestii zakres regulacji i jej precyzja jest już na etapie rocket science.
 
Last edited:
@Triumphator czyli dobrze rozumiem, że ogólnie lepiej jak proces spalania jest "chłodniejszy" lecz ogólnie na ropie, która daje więcej energii, również cieplnej, podczas spalania, po korekcji spalania przez komputer, wydajność będzie wyższa? Czyli teoretycznia ropa z Amic powinna być lepsza od Efecty?
 
Back
Top