Na początku roku wrócił wyższy VAT na paliwa, ale ceny na stacjach nie wzrosły. Pojawiły się więc zarzuty, że Orlen celowo zarabiał na kierowcach. - Nie tylko Orlen tak działał, ale także PGNiG i producenci energii - mówią money.pl przedsiębiorcy. Dodają, że UOKiK wówczas nie reagował.
Wprowadzenie 5 lutego unijnego embarga na paliwa gotowe z Rosji może wywołać przejściowe zawirowania na rynku - oceniają przedstawiciele branży paliwowej. Wskazują, że skutkiem embarga będzie przede wszystkim nowa światowa architektura dostaw paliw.
U mnie wszystkie nowe Orleny stawiane w miejsce Lotosów mają już pylony na czterocyfrowe ceny. Więc szykujcie się na ON za 10. Ciekawe ile ON produkuje Orlen i Orleno-Lotos i ile z tego nasi wspaniali przedstawiciele narodu opchną na zachód żeby mieć hajs na kiełbasę wyborczą.
To akurat nie jest problem, chyba wszystkie nasze rafinerie są w stanie przetwarzać inne ropy. Orlenowskie już od 10 lat odstawiały, powoli, rosyjską ropę i przechodzili głównie na te z Morza Północnego, chyba też dostosowali się do amerykańskich. Więc akurat brak rosyjskiej ropy nie będzie problemem. Większym będzie dostępność i cena jakiejkolwiek ropy.
Oceny na koniec 2022 szacowały, bo Orlen tego nie podaje, że udział kacapskiej ropy to ~30% i dość szybko się zmniejsza. Więc niekoniecznie będzie jazda. Gorzej z gotowymi paliwami.
Orlen trochę się mija z prawdą, podobnie jak rządzący, rok wyborczy bez ropy? no way!
Problem z gotowymi raczej będzie, prawie 30% ON kupujemy za granicą, z czego większość z RU.
Rosyjski operator ropociągów Transnieft otrzymał zapytania od Polski i Niemiec w sprawie dostaw ropy na 2023 r. — poinformował szef koncernu w rosyjskiej telewizji państwowej Rossija 24. Dodał, że ...
@jerseyAdmin
Nasz rynek sam w sobie nie musi być problem, jazda się znacznie jak będzie mało gotowego diesla i w UE zacznie się walka o każdy m3, a to na pewno uderzy w nas.
Saudi Aramco zrobiło złoty interes kupując 1/3 udziałów w rafinerii, która będzie zarobiona na maksa po wejściu embarga.
@wroclaw - to zgoda, dlatego pisałem że pewnie zacznie się wyprzedawanie naszego ON byle była kasa na wybory. A że u nas będzie drogo i ceny wszystkiego skoczą w górę - kogo to obchodzi.
Wg moich obserwacji, transport, przynajmniej kontenerowy i związany z nim drogowy mocno siadł. Nie wiem jak aktualnie zwykła drogówka.
Takie mam wrażenie, że przynajmniej część z tych zapowiadanych, katastrofalnych braków diesla z RU zostanie skwapliwie przekuta w odpowiednie zyski.
Najwyższa Izba Kontroli stojąc na straży majątku i środków publicznych podjęła w 2022 r. dwie planowe kontrole w PKN ORLEN, w których spółka uniemożliwiła przeprowadzenie czynności przez kontrolerów. Pierwsza z nich dotyczyła wydatków między innymi PKN Orlen i Fundacji Orlen na działalność sponsoringową, medialną, usługi prawne i konsultingowe oraz przyjętych zasad przyznawania darowizn na rzecz fundacji wspieranych przez koncern. Druga dotyczyła realizacji działań w zakresie poprawy bezpieczeństwa paliwowego w sektorze naftowym. W ramach tej kontroli kontrolerzy NIK mieli zbadać także proces połączenia PKN Orlen S.A. z Lotos S.A. oraz PGNiG S.A. Jednak kontrole te zostały udaremnione. Kontrolerów nie dopuszczono do wykonywania ich ustawowych obowiązków.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.