• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
To nie nowość, ceny surowców mozna przez przeszkod obserwowac na wykresach i wyciagac wnioski.
 
Oczekiwania inflacjne. Koszty spadną a kochani dostawcy będą cały rok jechać na wysokich taryfach XD.
 
Dbają o nas, ja bym od razu dał 10 zł/l, żeby był spokój z podnoszeniem cen przez jakiś czas. ;)
 
Można się śmiać ale ja dziękuję Bogu że mam LPG. Cena 3 za litr jest do zniesienia.
 
Niebawem podskoczą ceny ON?
 
Dobre pytanie. Z Rosji idzie sporo gotowego diesla, może być "ciekawie".
 
Last edited by a moderator:
U mnie wszystkie nowe Orleny stawiane w miejsce Lotosów mają już pylony na czterocyfrowe ceny. Więc szykujcie się na ON za 10. Ciekawe ile ON produkuje Orlen i Orleno-Lotos i ile z tego nasi wspaniali przedstawiciele narodu opchną na zachód żeby mieć hajs na kiełbasę wyborczą.
 
Z rosyjskiej ropy (chyba).
Były gdzies informacje o realnym przystosowywaniu reafinerii Orlen do produkcji paliw z ropy innej niz Ural?
 
To akurat nie jest problem, chyba wszystkie nasze rafinerie są w stanie przetwarzać inne ropy. Orlenowskie już od 10 lat odstawiały, powoli, rosyjską ropę i przechodzili głównie na te z Morza Północnego, chyba też dostosowali się do amerykańskich. Więc akurat brak rosyjskiej ropy nie będzie problemem. Większym będzie dostępność i cena jakiejkolwiek ropy.
 
FREE_840

Post automatically merged:

Orlenowskie już od 10 lat odstawiały, powoli, rosyjską ropę i przechodzili głównie na te z Morza Północnego

FREE_840


Może być ostra jazda po odstawieniu.
 
Oceny na koniec 2022 szacowały, bo Orlen tego nie podaje, że udział kacapskiej ropy to ~30% i dość szybko się zmniejsza. Więc niekoniecznie będzie jazda. Gorzej z gotowymi paliwami.
 
Orlen trochę się mija z prawdą, podobnie jak rządzący, rok wyborczy bez ropy? no way!
Problem z gotowymi raczej będzie, prawie 30% ON kupujemy za granicą, z czego większość z RU.
 
@jerseyAdmin
Nasz rynek sam w sobie nie musi być problem, jazda się znacznie jak będzie mało gotowego diesla i w UE zacznie się walka o każdy m3, a to na pewno uderzy w nas.

Saudi Aramco zrobiło złoty interes kupując 1/3 udziałów w rafinerii, która będzie zarobiona na maksa po wejściu embarga.
 
@wroclaw - to zgoda, dlatego pisałem że pewnie zacznie się wyprzedawanie naszego ON byle była kasa na wybory. A że u nas będzie drogo i ceny wszystkiego skoczą w górę - kogo to obchodzi.
 
Wg moich obserwacji, transport, przynajmniej kontenerowy i związany z nim drogowy mocno siadł. Nie wiem jak aktualnie zwykła drogówka.
Takie mam wrażenie, że przynajmniej część z tych zapowiadanych, katastrofalnych braków diesla z RU zostanie skwapliwie przekuta w odpowiednie zyski.
 
Raport 22 jakie auta nowe kupili Polacy
417e341fdf4909c6f328ce6b3a538a2a.jpg


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Najwyższa Izba Kontroli stojąc na straży majątku i środków publicznych podjęła w 2022 r. dwie planowe kontrole w PKN ORLEN, w których spółka uniemożliwiła przeprowadzenie czynności przez kontrolerów. Pierwsza z nich dotyczyła wydatków między innymi PKN Orlen i Fundacji Orlen na działalność sponsoringową, medialną, usługi prawne i konsultingowe oraz przyjętych zasad przyznawania darowizn na rzecz fundacji wspieranych przez koncern. Druga dotyczyła realizacji działań w zakresie poprawy bezpieczeństwa paliwowego w sektorze naftowym. W ramach tej kontroli kontrolerzy NIK mieli zbadać także proces połączenia PKN Orlen S.A. z Lotos S.A. oraz PGNiG S.A. Jednak kontrole te zostały udaremnione. Kontrolerów nie dopuszczono do wykonywania ich ustawowych obowiązków.

https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/kontrola-pkn-orlen-270123.html
 
@Triumphator jesteś nie poprawnym optymistą jak miałeś nadzieję na to że dobiorą się do Orlenu. Oprawa zostanie zamieciona pod dywan
 
Back
Top