• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
@machony79 w ofercie Venturo nie ma smarności. To wychodzi że na badanie parametrów że świadectwa jakości potrzeba jakieś 700zł.
 
5EDC0E55-DE37-4D02-B07E-0EF80E33606B.jpeg

Post automatically merged:

Ja aktualnie dostałem takie B0. Smarność 420.
 
Dlaczegp? Kupując paliwo z marketu będzie duża szansa na wynik 460um w B7
 
Trzeba zalać Mannola Defendera żeby zrównoważyć, żeby było trochę siary chociaż ze strony oleju :D
 
Last edited:
Czy widzimy się dzisiaj po południu na Cyrklu? 😉
 
Chyba w korku do cyrkla ;)
 
Chyba najgorsza sprawa, ze oni moga te udzialy odsprzedać każdemu, np Rosji. Kraj z kartonu to obraza dla makulatury.
 
To są drobiazgi, którymi nie ma co się przejmować. Ważne jest, żeby NIP się zgadzał.
Przecież to jest wielka szansa dla Polski, dla polskiej gospodarki, standardy są najwyższe a perspektywy szerokie...
🤢
 
Uwalili już tyle biznesów, firm, inwestycji, że ani trochę mnie to nie dziwi. Straszne to jest.
 
Spokojnie, zaraz w wiadomościach wytłumaczą, że tusk sprzedawał więcej, a w ogóle rozprzedawanie państwowych firm arabom jest wymagane przez unijne ustawodawstwo. Jeszcze później zapętlony spot w radiu żeby wbić to ludziom do głów, kilka bilbordów i żyje się dalej do następnego przekrętu.
 
Deal dekady:

- Fuzja jest absolutnie zbędna. Odpowiedź jest prosta – mówi Piotr Woźniak, minister gospodarki w latach 2005-07, czyli w rządzie Jarosława Kaczyńskiego, prezes PGNiG w latach 2016-2020.

- To jest bzdura, której nikt nigdy nie powinien wypowiadać, że to jest fuzja, że to jest budowa czempiona – mówi w reportażu Paweł Olechnowicz, prezes Grupy Lotos 2002-2016. - To jest wyprzedaż, likwidacja świetnej firmy giełdowej – dodaje.

- Bardzo chciałbym wiedzieć. Ja też tego nie rozumiem - Dawid Czopek, dyr. zarządzający funduszem Inwestycyjnym Polaris FIZ, pytany o sens i logikę fuzji Orlenu z Lotosem i sprzedaż części rafinerii Lotosu Saudyjczykom.
 
Hajs na odpowiednich kontach się zgadza. To przecież podstawa działania obecnej ekipy. A Polska, to jak sami mówili, ma być w ruinie.

Inna sprawa, że dobrze przeprowadzona fuzja byłaby z zyskiem dla wszystkich, zwłaszcza że biznes paliwowy się powoli, bo powoli ale kurczy i będzie kurczyć coraz bardziej a gdańska rafineria jest bardzo nowoczesna.

Skończyło się jak zawsze, ale to mnie już nie dziwi. Smuci tylko to że nikt nigdy za te wałki nie odpowie.
 
Jedni jechali po bandzie ,a obecni jadą dalej po bandzie z tą różnicą ,że bardzo szybko jadą ...... a my ,co my ich obchodzimy?
 
zwłaszcza że biznes paliwowy się powoli, bo powoli ale kurczy i będzie kurczyć coraz bardziej
I tu @jerseyAdmin dotykasz bardzo istotnej kwestii. Z punktu widzenia transformacji energetycznej w kierunku nisko i zeroemisyjnym, wszelkiej aktywa wydobywcze, zwłaszcza rafinerie, są pasywami, które należy wg. logiki tego systemu luzować. Tak zrobił Statoil stając się Equinorem, czy DONG Ørstedem. Kolektywizacja i rozbudowa tych aktywów mogła być uzasadniona w czasach przed Nowym Zielonym Ładem ale teraz jest to dokładnie wbrew rozsądkowi.
 
Pytanie kiedy peak oil nastąpi, bo póki co to wydobycie rośnie i w najbliższym czasie nie zapowiada się na załamanie tego trendu.
 
I tu @jerseyAdmin dotykasz bardzo istotnej kwestii. Z punktu widzenia transformacji energetycznej w kierunku nisko i zeroemisyjnym, wszelkiej aktywa wydobywcze, zwłaszcza rafinerie, są pasywami, które należy wg. logiki tego systemu luzować. Tak zrobił Statoil stając się Equinorem, czy DONG Ørstedem. Kolektywizacja i rozbudowa tych aktywów mogła być uzasadniona w czasach przed Nowym Zielonym Ładem ale teraz jest to dokładnie wbrew rozsądkowi.
Nie do końca. Rafinerie będą potrzebne np. do wytwarzania smarów, plastików i całej reszty niezbędnej nowoczesnemu społeczeństwu do życia. Od ropy się tak łatwo nie odejdzie. Przez długi czas paliwa potrzebne będą także lotnictwu no i wojsku. Durna wazelina dla ku, ten rtyzan :) to przecież produkt ropopochodny :)

Nawet Neste, pozbywając się sekcji wytwarzającej bazy olejowe nie ruszało produkcji paliw (przestawiło się tylko na eko-benzyny) oraz reszty petrochemii.
 
Back
Top