• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wymiana oleju

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Częściach Niemiec.
 
Na niemieckim oil clubie to mają orgazm na punkcie mannola także jaki sens tam wchodzić :D
 
To wynika też z tego kto się udziela na tych forach (RUS/US)i czasami można przeczytać ludzi z labów czy blendowni/rafinerii ale też dilerów którzy mają dużą wiedzę od tych powyższych.
 
No to patrzcie na tego rodzynka z forum Laguny. Świeżynka z dzisiaj. Patologia Polskich warsztatów :

"Czeka mnie wymiana oleju na dniach i mechanik u którego miałem ją wykonać, mówił że wylewa olej 10W40, a wg specyfikacji powinien być wlany 5W30. Czy może być taki olej zaserwowany w takim przypadku?"

Olej do tego silnika z DPFem to RN720, C4. Silnik 2.0Dci.

Jak czytam takie rzeczy, to włosy dęba stają. Lać po mordach takich mechaników i patrzeć, czy równo puchnie. Idę o zakład, że na wymianę olejku z filterkiem fakturki, ani paragonika oczywiście nie będzie, a olejek poleci z beczki, której zawartość "mechanik" musi sprzedać.
 
...
Jak czytam takie rzeczy, to włosy dęba stają. ...
No i po co się denerwować?
Motoryzacja jest pełna absurdów, fora również.
Ja przymierzam się do Hondy Civic, więc czytam sobie dedykowane forum; wątek olejowy oczywiście rozdmuchany.
Forum trzęsie moderator rambo7, który notabene jeździ 17 letnim civiciem.
Koleś grzmi, że 0w20 zalecany przez ASO powoduje zacieranie silników, zwiększony pobór oleju i w ogóle to zło,
Olej powinien być 5w30, a najlepiej 5w40 i nic poza tym.
Problem polega na tym, że nie dopuszcza do siebie żadnych argumentów i prowadzi taką krucjatę od kilku lat.
Wklejam zrzut próbki jego twórczości:
 

Attachments

  • rambo.jpg
    rambo.jpg
    1,2 MB · Odwiedzin: 354
@SACZI większości starym prykom nie przetłumaczysz, najmniej bierze im mineralnego i taki jest najlepszy .. znam przykład 2.0TDI gdzie gościu lał 15w40 bo mu mniej oleju bierze czy tam wylatuje :D
Opla na GM na interwałach 30 tyś gdzie zatrzymala sie klawiatura od nagaru :D
 
W 17 letnim Civicu może i 0W-20 powoduje zwiększony pobór oleju. Gość patrzy na temat z perspektywy swojego, nie najmłodszego już, wozu i nie rozumie, że przez 17 lat trochę się w mechanice zmieniło. Nie przetłumaczysz, po co sobie nerwy psuć. Chyba, że się dla poprawienia humoru poczyta :)
 
@jerseyAdmin on chyba nie gadał z @cytrynowiec który do kilkunastoletniego japońca lał 0W20. Jeśli pomyliłem osoby, to przepraszam.

Takich betonów na forach jest na pęczki. Ja na forum Golfa 12 lat temu spędziłem chyba 3 miesiące i odpuściłem... Na forum Laguny już jestem nielubiany przez sporo osób :D
 
Last edited by a moderator:
Tak, 2006 rok, i 2009 rok - ten drugi został w rodzinie i nadal ma 0w20 w silniku.
Pisałem już kiedyś , że swego czasu HAKP było lepsze pod kątem oświatowym / merytorycznym w olejach niż inne odnośne tej marki. Jak teraz jest nie wiem, nie czytam.
 
Jakoś Coobcio który grzebie w silnikach od lat i w większości japońskich ma trochę inne zdanie co do zalecanego oleju, jego zdaniem gdy ktoś intensywniej traktuje silnik a nie jeździ (spokojnie/oszczędnie) to uważa że 5w50 jest o wiele bezpieczniejszy pod względem zużycia części silnikowych i ryzyka uszkodzenia poprzez przytarcie. Co ciekawe zalecany przez niego 5w50 jest olejem mineralnym hydrokrakiem, natomiast ma bardzo krytyczne zdanie o stosowaniu olejów ...w30 ze względu na ich słabe właściwości na zrywanie filmu przy wyższych temperaturach pracy (często nie jest w stanie odpowiednio zabezpieczyć panewki) no chyba że ktoś traktuje silnik delikatnie i nie autostradowo albo silnik jest nowoczesny posiada konstrukcje gdzie kanały olejowe w niektórych miejscach mają średnice mniejsze niż 2mm (nowsze konstrukcje). Nadmienia o stosowaniu olejów 5w50 i 10w60 w wielu odcinkach i raczej wie co mówi bo zjadł już na tym zęby.

Proszę przykład jego zdanie: 48min25sek w filmiku

 
Niestety to nie jest takie oczywiste jak on to opisuje, poniewaz mamy rozne jednostki napedowe oraz srodki smarne, do sportu czesto sie korzysta z olejow niskolepkosciowych, ale tutaj glowna role odgrywaja mieszaniny olejow bazowych (PAO, ester) oraz odpowiedni pakiet dodatkow z duza iloscia modyfikatow tarcia i ZnDDP. Sama lepkosc to nie wszystko, nie mozna postrzegac tych parametrow jako Panaceum.
 
Zapraszam na forum Espace na FB napiszcie tylko ze jest coś lepsze niż Motul to was zjedzą, albo typ na forum sc że nie ma lepszego do seja jak Elf Sporti 15w40 bo on juz nawet 0w30 lał i najlepiej chroni silnik minerał haha :D

Ogólnie stare pryki które leją 10w40 elfa do 2.0dCi mają beke z ludzi takich jak "my" ze patrzymy na tabelki i wiemy której jest super, bo znawcy wiedzą to na "słuch"

Bazy ? Jakie bazy ... tyn syntetyk tyn mineral, jakie pao jakie estry ? Skads Ty sie urwał chłopie .
Lotos dobry olej ? Wysmieja Cie zanim dodasz posta, bo jo zym loł lotosa i nagaru od uja, tylko nasuwa sie pytanienie co ile znawca go wymieniał ?
 
Last edited by a moderator:
to jest strasznie smutne, co @Binas96 pisze jest z jednej strony śmieszne, z drugiej tragiczne, bo później ktoś te auta kupuje z tym całym gnojem w silniku...

@Addi wszystko super, ja nie podważam zdania @Coobcia, bo przy nim, to ja się Ch***a znam. Ale spójrzmy na ten temat z innej strony. Olej to nie tylko lepkość, ale właśnie pakiet dodatków. Producenci projektują kanały olejowe i dobierają odpowiednią lepkość i pakiet dodatków do tego. Przykład - Toyota Valvematic. Tam olej 10W30 to już chyba sufit, a najlepiej 0W20\W30
 
@Plywak zdaje się jeździ na tor, można podpytać u źródła co tacy ściganci leją do swoich maszyn. Weź no się @Plywak przyznaj - piszesz że masz Extreme, a tam pewnie nieśmiertelny Motul 15W-40 siedzi, "co by silnik panewek wydechem nie wyrzucił" ;)
 
Jersey i rozwaliłeś temat:p
 
Jakoś Coobcio który grzebie w silnikach od lat i w większości japońskich ma trochę inne zdanie co do zalecanego oleju, jego zdaniem gdy ktoś intensywniej traktuje silnik a nie jeździ (spokojnie/oszczędnie) to uważa że 5w50 jest o wiele bezpieczniejszy

Nie chcę umniejszać wiedzy i doświadczenia, ale Coobcio z tego co wiem zajmuje się głównie silnikami 3,5V6 Nissana, a wcześniej 2.0T Saaba. Japońska motoryzacja to znacznie więcej niż Nissan 350Z i 370Z. Porządne 5W30 wcale nie ustępuje 5W50 jeśli silnik konstrukcyjnie jest przystosowany do takiej lepkości.
 
Back
Top