• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wymiana oleju

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Ja jak i mój mechanik preferuję normalną standardową wymianę, tzn się odkręcić korek, wyciągnąć bagnet i filtr ( jak się da). Ma warsztatową maszynkę do wysysania oleju. Robił testy ( co prawda na 2 różnych autach) po spuszczeniu i odsysaniu oleju wpuszczał do środka endoskop. Różnic zbytnich nie było, jak będę to się dopytam dlaczego lepiej przez korek
 
No w przypadku tej pompki zarówno elektrycznej jak i ręcznej również usunę z silnika olej wraz z płukanka ?
 
Moim zdaniem nie ma jedynie słusznej lepszej metody zmiany oleju. Zależy to od ukształtowania miski i umiejscowienia korka spustowego. W Hyundai 1.6pb czy Astrze J 1.7 d korki są w wyprofilowanym zagłębieniu. I tu lepiej spuszczać przez korek. A są takie silniki jak np 1.6hdi PSA gdzie korek jest wyżej niż dno miski i tu lepiej sprawdzi się wyciąganie oleju.
 
Wysysanie jeżeli jest wykonane dobrze nie jest gorszą metodą od korka. Idealnym byłby dostęp do filtra od góry i nie potrzeba do niczego kanału.
 
No dlatego w mojej f30 mam filtr centralnie od góry, wysłałem zapytanie do producenta pompy marolex lecz na kraj w którym się znajduje jest nie dostępny będę musiał poszukać czegoś innego
 
Z Alledrogo nie wysyłają za granicę?
 
No właśnie szukałem jakiegoś sprzedawcy ale nie widzę szkoda że nie ma opcji wyszukiwania po wysyłkach zagranicznych 😁
 
Jak nie masz kanału możesz użyć kobyłek. Ja je stosuję i jest dobry dostęp do wszystkiego.
 
Widzę że Yato ma też takie pompy próżniowe. 140 zł pompa o pojemności 9l i do tego 3 sondy o różnej średnicy. Jak padnie ta moja elektryczna to wezmę właśnie taką.
 
Możesz podać model tej pompy Yato bo nie mogę znaleźć
 
A po odzyskaniu oleju jest jeszcze potrzeba odkręcenia korka oleju czy zostaje coś w misce po takiej operacji?
 
Nie ma takiej potrzeby,u mnie Marolex odzyskuje tyle ile u mechanika sposobem grawitacyjnym.
 
U mnie w obecnym aucie zostaje jeszcze sporo. Tak ze 3 setki minimum. Do pół litra pewnie. Tylko mnie to kompletnie nie obchodzi bo mam ponad 5l w układzie i wymieniam sobie olej co 6 tyś jak mi się nudzi. Najtańsze 5w40 i olej w silniku cały czas świeży.
 
No wczoraj wymieniłem olej w ten sposób, i powiem że nie odkręciłem korka ale w zbiorniku było 5,6 l a w układzie mam 5,2 l choć zawsze na miarce staram się mieć max i do tego doszła płukanka archoila 250ml więc wydaje mi się że zebrało cały olej 😁

Zresztą za tydzień zaleje obecny olej którym chciałem jeszcze przepłukać silnik i zobaczę ile go będzie ale skuteczność tej metody mogę ocenić na 99%..
 
Krzywda się nikomu nie stanie. Dla mnie najważniejsze jest to że nie muszę się umawiać z mechanikiem. Dostawałem od tej czynności gorączki. Żadnych kolejek. Browar w ręku i na spokoju sobie sam wymieniam. Żadnych kolejek. Zero stresu. I miło spędzony czas na wolnym powietrzu.
 
Ja po swojej ostatniej osobistej wymianie doszukuję się teorii spiskowych. Na fakturze z ASO mam wyszczególnioną uszczelkę korka spustowego, a korek wyglądał jakby go nikt nie ruszał. Uszczelka aluminiowa pomalowana na obwodzie na czarno czyli w kolorze miski. Wątpię żeby to była robota ASO . Olej musiał być wyciągnięty.
 
A czy ktoś robił wymiany oleju w Subaru Forester XT korzystając z wysysarki..? I ewentualnie z jakim skutkiem.. 😉
Czy w przypadku silnika DIT można ewentualnie wprowadzić wprowadzić sondę z wysysarki przez otwór z odkręconego filtra oleju..?
Czy tylko przez rurkę od bagnetu.., bo trochę mała średnica tej rurki i nie wiem czy ewentualnie jest dostęp do samego dna miski olejowej..
 
Back
Top