• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wymiana oleju

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Ja w swoim mam po remoncie skrzyni....


Ravenola :>Bo serwis taki stosuje. Praca na zimno nie jest najlepsza, byc moze tez kwiestia skrzyni, jak to powiadaja ? Ten typ tak ma. Lecz mimo wszystko bede zmieniac olej.
 
Do kultury pracy skrzyni w reno trzeba się przyzwyczaić jak to ktoś kiedyś napisał jak byś kijem w wiadrze śrub mieszał ;)
 
@Plywak Dlaczego nie wybrałeś do skrzyni Syntrans FE 75w? Niby mniej dodatków EP, ale rekomendacja jest i zwykłe gl4 też jest. Mnie już @cytrynowiec do Syntrans V Fe przekonał, ale to skrzynia od VAGa ;)
 
Mnie by pasowało w okolicach Lipca też zmienić olej w skrzyni ponownie i zastanawiam się, czy Elf, czy Castrol, albo może Fuchs.
 
@Binas96 czasem trzeba poprawiać może nie fabrykę ale ASO.. Nawet do głupiego hyundai nie kupisz w PL oleju fabrycznego 70W API GL-4. U mnie też castrol tylko B 75W czeka na wymianę. Na razie mam ravenol MTF-3 i całkiem dobrze działa nawet na zimno. ASO leje co popadnie nawet nie to co w instrukcji stoi. Na lotos 75W90 to tragedia była na zimno.

Przepraszam, że lotos był tym co popadnie
 
Last edited:
Dzisiaj wymieniałem olej, wlane 7,5 l jak przewiduje instrukcja, na bagnecie poziom powyżej max, tak powiedzmy ze 300ml, zostawić, czy zlać?
Czy ponad poziom szkodzi silnikowi? Pomiar na bagnecie 15 min po wlaniu oleju.
 
Jeżeli masz puszkowy filtr i jest przykrecany od dołu to możesz go zalać od razu olejem przy montażu.
 
Wczoraj wymieniony olej w skrzyni więc dobór olejów z głowy na jakiś czas. Jako ciekawostke dodam, ze warto sprawdzać w oryginalnych serwisówkach jaki powinien być poziom oleju. Czasem olej leje się do przelewu, a czasem producent podaje ile mm od korka ma być poziom oleju. Oczywiście Ford aby utrudnić wymianę wybrał ta drugą opcję ale nie jest on jedyny bo np. taki Renault w zalezności od skrzyni było albo do przelewu albo nie.
 
taki Renault w zalezności od skrzyni było albo do przelewu albo nie.
to prawda. Ja mam sprawę prosta, bo w JR-5 jest do przelewu.
 
Sprawę poziomu oleju w skrzyni biegów przebija M32: od 1.9-2.4 do 3.15 litra zalecanego na angielskich forach ;) Ale to jak nie raz piszecie " leczenie syfa pudrem". Tylko czemu znów opel :rolleyes:
Fiat w Bravo po lifcie zrezygnował z tej skrzyni, a w AJ po lifcie nie zrobili korka kontrolnego 😂
 
F40 od Opla też nie ma korka kontrolnego, na dole jest zlew, a na górze wlew i ile aut z tą skrzynią tyle wersji ile oleju zalac. Za to raz miałem w aucie Getraga manuala gdzie był normalny bagnet do sprawdzania poziomu.
 
Jeszcze powiedz, że była osobna skala na ciepło i zimno jak w automacie :)
 
Astra k też ma m32 :) niby 1.8-1.9 litra powinno tam siedzieć w tym przypadku i korek kontrolny jest. Ja do skrzyni dolałem 180ml ar 9100 więc zapewne jest ponad stan. Na razie 0 problemów ale z tą skrzynią ale planuje przy 75k km wymienić olej. Według doboru oleju u różnych producentów zaleca się olej 75W.
 
Ja miałem przed liftową AJ i korek był. W po liftowej już nie. W AK skrzynka ponoć już jest na tyle poprawiona, że nie stwarza problemów jak we wcześniejszych wersjach.
 
W skrzyni Fiata C530.6 też mam bagnet :)
 
Wynudzilem się w serwisie jak mops. 5.34 zeszło na kanale. Myślałem, że 2 godziny to świat na wymianę oleju. Wszystko przez regulację zaworów, a raczej oczekiwanie na wystygnięcie silnika.
Nastawili kompa na 99991 km - ciekawe. Chyba nastawiają to z "palca"
20200525_180755.jpg20200525_180846.jpg

Wracając do pomiaru poziomu oleju z wątku meguin.
Jeśli ktoś chce oceniać pobór oleju to ważne żeby dokonywać pomiaru w takich samych warunkach . Jak na ciepło to zawsze na ciepło. Jak na zimno to na zimno.
Ja sprawdzam na zimno. I nie sądzę żeby olej spływa mi do miski z filtra, filtrów gdy te przykrecone są od spodu. Zarówno w ciężarówce jak i w moim Hyundai.

Inna sprawa to chyba chęć trafienia w punkt G czyli Max na bagnecie powoduje takie rozterki. Jeśli by trzymać trochę poniżej przecież to czy zimny czy ciepły spokojnie zmieści się między min, a max. Czy to rozszerzalność czy spływanie oleju nie powoduje tak wielkich różnic poziomu żeby nie można było zmieścić się w zalecanym przedziale.
 
Back
Top