• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wymiana oleju

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Jak najniżej.., ale rozumiem że to będzie ślepy zaułek.. 😉
Pytam bo przy grawitacyjnym spuszczaniu oleju schodzi ok, 4,6L a pojemność całego układu producent podaje jako 5,1L
I gdzieś te 0,5L starego oleju jednak zostaje.. 😒 i nie wiem czy jest jeszcze opcja żeby usunąć więcej..
 
Jest takie ryzyko ;)

1587293816461.png
 
Śliczny!!! 👍
 
I gdzieś te 0,5L starego oleju jednak zostaje [...]
Z racji układu silnika, podejrzewam głowice/pokrywy głowic.
Stabilizacja poziomu oleju po wyłaczeniu silnika zabiera troche czasu.
Analizy w EJ20, pokazują małe wymieszanie ze starym olejem.
 
Dzięki.., no widać taki urok tych silników.. 😉
 
Cześć,

korzysta może ktoś z takiego modelu, bo przymierzam się do zakupu?
shopping.jpeg
 
Zajebisty jest ten Mustang👍. Daj więcej zdjęć 🤓
 
U mnie wymiana oleje wygląda tradycyjnie, spuszczam na najazdach z tym że końcówkę oleju z miski wyciągam ssakiem własnego wykonania :cool:.
Przepraszam za takie sobie zdjęcie ale chyba +/- widać o co chodzi.
Pompa ssąca zasysa powietrze z dużego słoja a do słoja trafia resztka oleju wymerdana końcówką wężyka, który jest naprofilowany w hak aby dosięgnać dna. Tym sposobem ściagam dodatkowo okolo 0.25 - 0.3 L zalezy oczywiście od miski olejowej.
 

Attachments

  • 20200518_195309.jpg
    20200518_195309.jpg
    2,1 MB · Odwiedzin: 303
Idąc za ciosem wymieniłem olej w dyfrze.

EpEmUiP.jpg


Dostęp bezproblemowy nawet auta nie trzeba było podnosić. Ford twierdzi, ze ich olej jest super hiper i nie wymaga wymiany, a wyglądał po spuszczeniu z dyfra tak:

iHJAtfw.jpg



Został do wymiany tylko olej w skrzyni, może ogarnę w tym tygodniu
 
A ja myślałem ze będzie afera bo zalewasz Ravenola do skrzyni i mostu, a tu Castrol.....i w skrzyni ten sam co mam u siebie i którego bardzo lubię za to jak się w niej sprawuje :)
 
Jedyne czego się można obawiać przy tym Castrolu to sporej ilości dodatków EP w starciu z synchronizatorami bo jak wiadomo nie wpływają na nie korzystnie.
 
Jestem po serwisie olejowym przekładniowym :) Skrzynia, transfer, dyfer. Skrzynia i transfer zleciał całkiem klarowny, ale i tak zauważyłem, że biegi wchodzą bardziej miękko i "przyjemnie", mimo że wcześniej nie miałem żadnych zarzutów co do pracy skrzyni. Z tylnego mostu natomiast zleciała mocno spracowana brudna ciecz. Olej tam dostaje ostro po tyłku, a większość instrukcji nie uwzględnia jego wymiany, nie rozumiem tego.
 
Ja jakiś miesiąc temu zakupiłem takie urządzenie lecz innego producenta i powiem szczerze że jestem zadowolony z miarki wynika że ściągnął cały olej robiłem wymianę dwukrotnie i taki sam efekt następnym razem spróbuję jeszcze po wymianie odkręcić korek i zobacyzmy czy coś spłynie 😁
 
Ja lubie oleje przekladniowe Castrola, do ojca Mitsubischi wlalem 75W-90 Syntrans Transaxle, juz prawie 2 lata smaruje przekladnie, bez zadnych zastrzezen!
 
A ja nie lubię przekładniówek Castrola, Millersa też nie. Do Bravy HGT wlałem kiedyś Castrola, a do Alfy Millersa i biegi przy niższych temperaturach trzeba było z buta wrzucać. Za to nigdy nie miałem problemów z Tutelą i trochę dziwi mnie że te oleje w zasadzie nie pojawiają się przy dyskusjach o środkach smarnych do przekładni.

Ale fakt @Plywak mogłeś wlać Ravenola i zachwycać się jak zajebiscie działa ;)
 
Back
Top