• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Wymiana oleju

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
2000km na Eurolu Super Lite 5W-40 i juz dolewka 0,5L . przy 1500km stan był na maxa;/, zobaczymy jak będzie dalej.
 
No właśnie nic. Na 10kkm bierze do 1.5L max. Najwięcej brało Shella około 2L.
 
Trzeba zacytować klasyka
martyniuk.jpg__655x0_q85_crop_subsampling-2_width-655.jpg
 
Obyś w tym tempie na 5 litrach skończył :D
Oczywiście żarcik sytuacyjny :D
 
Do wymiany 8000km zobaczymy co będzie. Motul Xcess najlepiej sie u mnie spisuje. Jest opcja Eurola Fluence 5W-40 lub Fuchs Titan GT1 5W-40.
 
10 litrów oleju kupujesz(5 litrów na wymianę i 5 na dolewki);) ?
 
Po co wymieniać? Aby nowy filtr i do przodu ;)
 
Zazwyczaj 5L. Na wymianę 3.5 I resztę mam na dolewki. Ale Eurol mnie trochę zdziwił.
 
kupował ktoś z Was tę pompkę w Lidlu? Daje radę?
 
Jak pisałem już w jakimś wątku, pojawiła się jakiś czas temu w rodzinie Renault Laguna III 2.0 16V , silnik M4R 726 HI Flex. Przebieg ok. 110 kkm. Oleje głównie jakie lało ASO w BE to Shell HU i ELF SXR obydwa 5w40 . Interwały ,różne ,ale nie przekraczały 20 kkm. Oto część zakupionego zestawu:

IMG-1920.jpg


Pacjent po zdjęciu "wierzchniego ubrania":

IMG-1926.jpg


pod korkiem oleju przed operacjami było tak:

IMG-1917.jpg


Na początek do starego ciepłego oleju poszła taka płukanka na ok. 30 min.:

IMG-1928.jpg


Olej zleciał czarny acz klarowny bez jakiegoś strasznego zapachu.
Potem nowy filtr Filtrona i poszła płukanka Oilem do pary z olejem Shella, który lat trochę miał, więc cena była adekwatna i na taki zabieg w sam raz się nadawał:

IMG-1922.jpg


IMG-1927.jpg


Drugie płukanie trwało ok. 50 min. Sama płukanka Oilem miała dość ciekawy zapach kojarzący się bardziej z mocnymi "starodawnymi perfumami męskimi" jak to wspólnie określiliśmy w warsztacie, a jej "projekcja" faktycznie wybitna ;) Zleciała czarna ciecz klarowna.
Pod korkiem po tych zabiegach się zrobiło tak:

IMG-1923.jpg


Troszkę się rozjaśniło, ale wcześniej też nie wyglądało to źle. Po za tym nie ma bezpośredniego wglądu do wnętrza silnika, to co widać to raczej sam wlew.

Po kolejnej zmianie filtra oleju i zalaniu Specola do silnika , była jeszcze zmiana oleju w skrzyni na powyższego Elfa (ten to ma "przyjemny zapach"), i była warta tego, bo to co zleciało przypominało raczej pomyje brunatno - żółte i spienione o konsystencji wody.

Taki śmieszny korek jest do wlewu oleju w skrzyni:

IMG-1932.jpg


Na koniec filtry, ten powietrza - który był w miarę ok. , za to kabinówka taka była :

IMG-1934.jpg




IMG-1937.jpg


W skład kabinówki wchodzą dwa prostokątne filtry, które, żeby wymienić to trochę plastików trzeba rozebrać.
Odczucia po zmianach wiadomo jakie :cool: Auto zyskało sporo i ten sportowy gang , szczególnie jak silnik "idzie z dołu" ;) Czuć moc i niuty ;) Skrzynia teraz chodzi z klikiem jak w F&F co najmniej ;)
Schodząc na ziemię, to jest cicho i komfortowo chyba bez większej różnicy jak przed zmianą, zmiana biegów podobna. Po resecie komp pokazał że następny przegląd będzie za 30 kkm, ale się zobaczy ;)
 
Last edited:
Na przyszłość - Elf NFP zastępuje NFJ. Specyfikacja GL4+. Info potwierdzone w ASO Renault i w Elfie.
 
Zauważyłem, że generalnie przekładniówki wyjątkowo capią w stosunku do olejów silnikowych. U mnie zarówno zużyty olej jak i nowy Ravenol 75W85 specyficznie śmierdziały.

@Plywak kabinówkę było wytrzepać i jeszcze ze 30 tysięcy by zrobiła:p
 
Aż byłem powąchać swoje przekladniowki. Najprzyjemniejszy zapach ma oem czerwony GM. Ravenol mtf-1 rzeczywiście tyfi - zapach nie do okreslenia. Castrol 80W90 capi identycznie jak pamiętam zapach hipola ze 126p. A Castrola B 75W jeszcze nie otworzyłem ;)
 
Powąchajcie Orlen MaxExpert XD C3 :) Pachnie cytrusami :) Ktoś mi powiedział, że dodatki PAO czasem mają taki zapach, ale w Petrostarze powiedzieli coś mądrzejszego: zdarzają się oleje, gdzie producent dodaje kompozycje zapachową nieszkodliwą dla silnika w celu utrudnienia podrobienia oleju... No i teraz zagwozdka: kto miałby podrabiać MaxExpert, którego dostępność sama w sobie jest mocno ograniczona, a i popularność niewielka :) Podobno inne oleje mają nawet informacje na opakowaniach, że olej posiada substancje zapachowe... Jakby nie wypada mi nie wierzyć, wszak przerzucają tam dziesiątki rodzajów oleju, a jakie jest Wasze zdanie?

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Lotos 5w40 to nie pachnie niczym ... Total 7000 i Eurol Super Lite pachną takim ciężkim gazem . We wtorek powaniam Shella Helixa HX8
 
Dlatego skłaniam się raczej ku zabezpieczeniu przed podrabianiem oleju :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
@qba37_oldschool specjalna sekcja perfumeryjna w blendowni, czuwa nad tym, żeby olej pachniał właściwie... 💩
 
Last edited by a moderator:
Back
Top