• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

10w40 w dość nowoczesnej konstrukcji

killg

Użytkownik
Samochód
Accord 2011 2,0 lpg, civic 2016 1,3 lpg, civic 2001 1,4lpg
Marka samochodu
honda accord 2011 2,0 lpg
Budżet/ile litrów
4
Styl jazdy
  1. Jazda torowa (zaznaczać wyłącznie jeżeli samochód użytkowany jest głównie lub wyłącznie do wyścigów)
Silnik
R20A3
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0-0,1l/1000km w zależności od ilości hamowania silnikiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w20,0w30,0w40,5w30,5w40,10w30,10w40
Jaki olej masz obecnie
valvoline max life 5w40
W pierwszej kolejności witam wszystkich.
Panowie za i przeciw olej 10w40. Instrukcja mojego samochodu(accord z silnikiem R20a3 z lpg rocznik 2011) nie wskazuje konkretnej lepkości jako rekomendowanej, tylko nakazuje dobrać do warunków użytkowania. Mój styl jazdy jest bardzo dynamiczny z największym ciśnięciem na biegach 1, 2, 3 i do odcięcia, spokojne wyprzedzanie na 6 biegu tylko na drodze wielopasowej i przy prędkościach powyżej 120 km/h, wiadomo na niskich obrotach silnik mulasty. Tylko trasa, po mieście się nie kręce, tylko w przelocie i podczas startowania, silnik zawsze dogrzany, auto garażowane, zimą jak temperatura na zewnątrz spadnie do -15 to święto. Ja widziałbym właśnie 10w40 jako ten najbardziej odpowiedni, zwłaszcza, że wymieniam co 6 tyś km. Obecny olej valvoline maxlife 5w40 po 5000 km jest przepracowany, silnik zaczyna chodzić jak sieczkarnia.
 
Nie dopuszczała też montażu LPG. Między A5/B5 i C3 jedyna różnica to zawartość popiołów. Cała reszta jest identyczna, pomijam to że w zdecydowana większość olejów z normą C3 ma chociaż deklarowane API SN albo ILSAC GF-5 (norma którą stosuje się w Japonii obok JASO) więc i tak się nadaje.
 
Uważam, że 10W40 to zły pomysł bo nie bardzo widze plusy tego rozwiązania. Poza tym naprawdę dobrych 10W40 jest jak na lekarstwo i są drogie. Jeśli podnosimy lepkość to jak już 5W40. Ja bym proponował Fuchs Race Por S 5W30 albo Penrite 10 tenths racing 5W30 jak ma być olej do upalania. Pomyśle moze o AR9200V2 jako dodatkowej ochronie.
 
Jeśli podnosimy lepkość to jak już 5W40. Ja bym proponował Fuchs Race Por S 5W30 albo Penrite 10 tenths racing 5W30 jak ma być olej do upalania.
Przecież gość napisał, że teraz jeździ na 5w/40 i że ostro jeździ, więc proponowanie mu 5w/30 jest downgradingiem. Moim zdaniem, jeżeli założyciel tematu ma ksywkę killera silników, to raczej 5w/50, a jeżeli chce zalać coś 10w to nie /40 tylko /60
 
Najlepiej to 25W70 + chiński proch MoS2 z Alle. Ile jeszcze te kocopoły będą ciągnięte?? Czy bolidy F1 i dragstery są zalewane 10W60??? Jprd!
PS. "Killer" silników?? Taaaa - Accord 2.0 z lpg na torze. Litości.
 
Jak jest killerem silników to powinien na sucho spróbować.

W celu przekazania uwag osobistych proszę używać PW
 
Last edited by a moderator:
Jeśli ktoś chce zalewać olej SAE 40 to dlaczego mu tego zabraniać? Po co od razu padają teksty 20W60, 25W75. Kto chce stosować 0W8, 0W16 niech stosuje też nikomu tego nie wolno zabraniać.

Olej dobiera się nie tylko do silnika ale przede wszystkim do wymagań OP
 
Z 10w40 zrezygnuje ze względu na kiepskie bazy a płacić 250-400 zł za olej i wymieniać co 6-8 tys km to dla mnie za duże koszty. Ktoś wyżej pisał o SAE50, jest to lepkość od dawna niedopuszczona w hondzie i wiem od starch hondziarzy, że tak wysoka lepkość prędzej szkodzi niż pomaga(tylko z turbo i tylko w lecie). Z tym ścieraniem na SAE20 to wiem przesadziłem, ale uważam, że ta lepkość się u mnie nie sprawdzi, wiem to z autopsji. Jak już miałbym schodzić w dół, z lepkością to 5w30 acea A3. Mając podtlenek lpg i widząc jak na nim wycierają się cylindry to chce mieć lekki zapas w strefie cylindra i pierścieni tłokowych.
 
Zrób tej Hondzie dobrze i wlej chociaż ILSAC GF-5 lub ACEA A5
 
@Marconi ale A3 w Japończyku nie jest do niczego potrzebny. Przestańcie powielać stare "prawdy" i doświadczenia z konstrukcji europejskich gdzie zawsze full saps bo "lepiej chroni" 🤣
 
Ale są na rynku 5w30 ILSAC GF-5 lub A5.
A3 to relikt przeszłości.
 
Jak taki wariacina z Ciebie rajdowy to może LM 5w40 Molygen z dodatkiem wolframu redukujący tacie w silniku. Na YT często wlewają do podrasowanych fur lub do wyczynowej jazdy.
 
Back
Top