• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

10w40 w dość nowoczesnej konstrukcji

killg

Użytkownik
Samochód
Accord 2011 2,0 lpg, civic 2016 1,3 lpg, civic 2001 1,4lpg
Marka samochodu
honda accord 2011 2,0 lpg
Budżet/ile litrów
4
Styl jazdy
  1. Jazda torowa (zaznaczać wyłącznie jeżeli samochód użytkowany jest głównie lub wyłącznie do wyścigów)
Silnik
R20A3
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0-0,1l/1000km w zależności od ilości hamowania silnikiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w20,0w30,0w40,5w30,5w40,10w30,10w40
Jaki olej masz obecnie
valvoline max life 5w40
W pierwszej kolejności witam wszystkich.
Panowie za i przeciw olej 10w40. Instrukcja mojego samochodu(accord z silnikiem R20a3 z lpg rocznik 2011) nie wskazuje konkretnej lepkości jako rekomendowanej, tylko nakazuje dobrać do warunków użytkowania. Mój styl jazdy jest bardzo dynamiczny z największym ciśnięciem na biegach 1, 2, 3 i do odcięcia, spokojne wyprzedzanie na 6 biegu tylko na drodze wielopasowej i przy prędkościach powyżej 120 km/h, wiadomo na niskich obrotach silnik mulasty. Tylko trasa, po mieście się nie kręce, tylko w przelocie i podczas startowania, silnik zawsze dogrzany, auto garażowane, zimą jak temperatura na zewnątrz spadnie do -15 to święto. Ja widziałbym właśnie 10w40 jako ten najbardziej odpowiedni, zwłaszcza, że wymieniam co 6 tyś km. Obecny olej valvoline maxlife 5w40 po 5000 km jest przepracowany, silnik zaczyna chodzić jak sieczkarnia.
 
Rozumiem, że jesteś killer, ale jak możesz ocenić na słuch, że olej jest przepracowany? Wygląda na to, że trzeba zatrudnić ludzi ze słuchem absolutnym, a tych z laba zwolnić.

Oraz co 10W-40 względem 5W-40 ma tobie dać w upalaniu?

Kup sobie solidny olej 5W30np. Shell Helix Ultra i będzie OK. Jak masz sporo kasy to może być Motul 300V 5W-30
 
5w30 SN plus.


?..
Ilość spalonego oleju silnikowego zależy od ilości hamowania silnikiem z obrotów maksymalnych. Często hamuje silnikiem w takich sytuacjach "redukcja do 3 biegu i ciśnięcie np pod górkę do odcięcia a potem z prędkości 150km/h ciągłe hamowanie silnikiem na tym trzecim biegu i obroty powoli spadają bo gdy kończy się górka to mamy zakręt i trzeba jeszcze użyć hamulców" to właściwie w takich warunkach bierze olej.
Rozumiem, że jesteś killer, ale jak możesz ocenić na słuch, że olej jest przepracowany? Wygląda na to, że trzeba zatrudnić ludzi ze słuchem absolutnym, a tych z laba zwolnić.

Oraz co 10W-40 względem 5W-40 ma tobie dać w upalaniu?

Kup sobie solidny olej 5W30np. Shell Helix Ultra i będzie OK. Jak masz sporo kasy to może być Motul 300V 5W-30
killg tak mnie nazywali u poprzedniego pracodawcy. Wydaje mi się, że 10w40 będzie miał lepszą stabilność lepkości w wysokich temperaturach i będzie lepiej chronił silnik zwłaszcza przy lpg. Kilka silników rozebrałem te na 10w40 były mniej wytarte w strefie pierścieni tłokowych i cylindrów niż te co były eksploatowane na 5w30 i 5w40 a na 0w20 to już masakra, owalizacja cylindrów pęłną gebą.
Civica 1,4 z 2001 z lpg od kilku lat eksploatuje i nie oszczędzam lecz jazda głównie wkoło komina na oleju 10w40 i na pradę się świetnie sprawuje, pod chmurką stoi. Co prawda olej raz w roku wymieniam co 4 tyś km. Producent dopuszcza te same oleje co do R20A3 z tą różnicą, że do tego drugiego nie dopuszcza 15w40. Shella helixa ultra 5w40 biorę pod uwagę a 5w30 do civic 2016 żony.
 
Last edited:
Jakaś ciekawa historia z tym hamowaniem silnikiem itp.. :rolleyes: nie ma raczej żadnego sensu stosowania 10W40 zamiast 5W40/5W30. Począwszy od tego, że nie licząc kilku wyjątków w większości to oleje na "gorszych" bazach. Większość użytkowników Hondy i ogólnie "azjatów" stosuje oleje w klasie A5 i ja bym się na Twoim miejscu poważnie nad tym zastanowił. poszedłbym właśnie w zupełnie druga stronę i spróbował np. Shell'a A5/B5 0W30.
 
Ja bym do katowania bardziej był skłonny do dobrego 0W40, sam takich używam do tego silnika, następny będzie pewnie Mobil1 0W40 lub Castrol Edge FST 0W40
 
Jakie tu jest katowanie? Przyspieszenie do odcinki i czekanie kiedy zwolni? Sam tak robię i nie pobiera na 0w20 ani grama 😎
 
myślę że autor tego tematu zdecydował o wyborze oleju już przed napisaniem pierwszego posta, a tutaj liczył tylko na potwierdzenie swojej - imho błędnej teorii z olejem 10w40. Ale jak to się mówi, jego cyrk, jego małpy.
 
@orzeszpole podobno jest "mechanikiem" więc ma większą wiedzę bo widział rozebrane zaniedbane silniki i na pewno była to wina lekkobieżnych olei które były lane
 
Jakie tu jest katowanie? Przyspieszenie do odcinki i czekanie kiedy zwolni? Sam tak robię i nie pobiera na 0w20 ani grama 😎
W instrukcji obsługi toyoty corolli z 1998 roku jest informacja o tym, by przyśpieszać kręcąc silnik do 3200obr/min, są one najbardziej optymalne pod kątem oszczędności a jazda powyżej tych obrotów skraca mocno żywotność silnika.

0w20 ten to dopiero wyciera cylindry........Miałem i nigdy więcej...............żadnych olei typu eco, fuel economy
 
Last edited by a moderator:
Cos sie pobubiles w swojej rozkminie.
10W40 to jest SAE40, wiec jesli opierasz sie na tych wykresikach od do temperatury zewnętrznej, to 10W40 i 0W40 maja ten sam gorny zakres.
Ale to tylko szczegół. 10W przy Twoim stylu jazdy teoretycznie dopoki silnik sie nie rozgrzeje to powoduje tylko zwiększone zuzycie silnia, a nie ochrone.
@Boguś ja mechnikiem juz od malego byłem, wtedy to nasmarowalem kolko, w ktorym biegal moj chomik, w nocy bardzo skrzypialo i nie dalo sie spac😉
 
@killg czemu porównujesz silnik z toyoty 98 który konstrukcyjnie pewnie był z lat 80 (toyota bardzo długo klepie swoje silniki zmieniając tylko lekko osprzęt) do silnika który powstał w 2005 i pracowali nad nim 7 lat? Ilość testów i zaawansowania konstrukcji była w 2005 na bardzo wysokim poziomie. Bez problemu Honda mogła sobie pozwolić na stosowanie całoroczne oleju Xw20 a po kilku latach w instrukcji zamieścili zapis l, że tylko 0w20 i nic innego. Jesteś mądrzejszy od inżynierów z Japonii żeby podważać ich kompetencję?
 
0w20 ten to dopiero wyciera cylindry........Miałem i nigdy więcej...............żadnych olei typu eco, fuel economy
Dawno takiego steku bzdur nie czytałem.
by przyśpieszać kręcąc silnik do 3200obr/min
Jezusie co za bzdety. Tak - Japończyk kręcony do 3200, bo powyżej się "wyciera"...
Ilość spalonego oleju silnikowego zależy od ilości hamowania silnikiem z obrotów maksymalnych
Postuluję założenie działu/tematu typu "Największe kocopoły/brednie motoryzacyjne". Będziemy tam wrzucać takie kwiatki jak powyżej, aż stworzymy "kompendium bzdur"
 
W instrukcji obsługi toyoty corolli z 1998 roku jest informacja o tym, by przyśpieszać kręcąc silnik do 3200obr/min, są one najbardziej optymalne pod kątem oszczędności a jazda powyżej tych obrotów skraca mocno żywotność silnika.

0w20 ten to dopiero wyciera cylindry........Miałem i nigdy więcej...............żadnych olei typu eco, fuel economy
Czyli w sumie chcesz opinii od nas czy po prostu napisałeś by oświadczyć, że będziesz zalewał 10W40? Wydaje mi się, że nikt tutaj nie poleci Ci oleju w tej lepkości do Accorda. No ale jak już napisałeś, wiesz lepiej. To ja polecę w takim razie Amsoil XL 10W40 Synthetic. nawet ma normę API SP ;)
] ja mechnikiem juz od malego byłem, wtedy to nasmarowalem kolko, w ktorym biegal moj chomik, w nocy bardzo skrzypialo i nie dalo sie spac😉
Ale czym smarowałeś 0W20 czy Selektol? :D
 
Postuluję założenie działu/tematu typu "Największe kocopoły/brednie motoryzacyjne". Będziemy tam wrzucać takie kwiatki jak powyżej, aż stworzymy "kompendium bzdur"
Dziwne, że nie macie działu hyde park :).
 
Będziemy się tu teraz obsypywać piaskiem jak dzieci w przedszkolnej piaskownicy, czy dobierać jakiś sensowny olej do tego silnika? Autorze, jeśli jesteś zdecydowany na 10w40 i szukasz aprobaty na forum, to jej nie dostaniesz i łaskawie przestań się kompromitować, po prostu zalej co uważasz za stosowne i nie pisz więcej bzdur. Jeżeli z kolei rozumiesz, że Twoja wiedza w dziedzinie środków smarnych może być mniejsza niż innych forumowiczów, to łaskawie przyjmij to do wiadomości i zwyczajnie daj sobie pomóc, przecież po to forum istnieje i chyba po to zacząłeś ten wątek. Swoją drogą, dopiero zauważyłem że zaznaczyłeś "jazda torowa", uroczy żart.
 
Też mi tym zalatuje.
 
Robienie z siebie głupka na ulicy piłowaniem silnika i wkurzaniem innych to nie jest jazda torowa. Co do oleju to Honda zależnie od regonu zaleca albo niskolepkościowe 5W-30 (czyli A5/B5 albo C3) albo 5W-20 z normą API SN.

Olejów do wyboru do koloru w obu lepkościach. Jak chcesz wydać więcej kasy i poczuć się z tego tytułu lepiej to Redline, Eneos Sustina, Amsoil, Rockoil i t.d. Albo po prostu Orlen, Shell, Motul - co tam ci się spodoba.

A jak chcesz koniecznie SAE 40 to chociaż zalej 0W-40, może być Castrol Edge.
 
Back
Top