• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

10w40 w dość nowoczesnej konstrukcji

killg

Użytkownik
Samochód
Accord 2011 2,0 lpg, civic 2016 1,3 lpg, civic 2001 1,4lpg
Marka samochodu
honda accord 2011 2,0 lpg
Budżet/ile litrów
4
Styl jazdy
  1. Jazda torowa (zaznaczać wyłącznie jeżeli samochód użytkowany jest głównie lub wyłącznie do wyścigów)
Silnik
R20A3
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0-0,1l/1000km w zależności od ilości hamowania silnikiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w20,0w30,0w40,5w30,5w40,10w30,10w40
Jaki olej masz obecnie
valvoline max life 5w40
W pierwszej kolejności witam wszystkich.
Panowie za i przeciw olej 10w40. Instrukcja mojego samochodu(accord z silnikiem R20a3 z lpg rocznik 2011) nie wskazuje konkretnej lepkości jako rekomendowanej, tylko nakazuje dobrać do warunków użytkowania. Mój styl jazdy jest bardzo dynamiczny z największym ciśnięciem na biegach 1, 2, 3 i do odcięcia, spokojne wyprzedzanie na 6 biegu tylko na drodze wielopasowej i przy prędkościach powyżej 120 km/h, wiadomo na niskich obrotach silnik mulasty. Tylko trasa, po mieście się nie kręce, tylko w przelocie i podczas startowania, silnik zawsze dogrzany, auto garażowane, zimą jak temperatura na zewnątrz spadnie do -15 to święto. Ja widziałbym właśnie 10w40 jako ten najbardziej odpowiedni, zwłaszcza, że wymieniam co 6 tyś km. Obecny olej valvoline maxlife 5w40 po 5000 km jest przepracowany, silnik zaczyna chodzić jak sieczkarnia.
 
Szanowni Panowie. Kolega pisze przecież, że jeździ na Valvoline MaxLife 5w/40 i że zmienia go co 6 tys. bo mu silnik zaczyna jazgotać i że szuka czegoś budżetowego. Jeżeli ten dobry przecież olej nie daje rady to znaczy, że musi mieć bardzo ciężkie życie, więc zaproponujcie coś co spełni oczekiwania Kolegi. Może w takim przypadku dobrym wyjściem będzie zastosowanie oleju Lotos/Orlen 5w/40 i skrócenie interwału do 5tys?
 
@killg zaproponuję Total Quartz Energy 0w30/0w40, Castrol Edge 0w30 oraz Eni I-Sint 5w40, żadnego 10w40.
 
W sumie to nie wiemy jaki budżet, a 10W wziął się z tyłka trochę nie z braku kasy. Jeśli dobrze zrozumiałem OP ma być bardziej "stabilny" od 5W40. Oczywiście Lotos Synthetic Plus miałby szansę lepiej zachować się niż Valvo MaxLife ale raczej nie w tym rzecz.
Jak napisałem szedłbym w stronę Mobil1 może Meguin SL, Ravenol VST? ;)

Castrol Edge 0W40 A3 API SP też wygląda zacnie. Ładna banieczka podoba mi się :cool:

A budżetowo to jak powyżej Total 0w40 125zł/5L plus przesyłka.
 
Last edited:
Najprawdopodobniej będzie to shell helix ultra 5w40, może też lotos syntetic plus 5w40, jeszcze przemyśle sprawę. A co wiecie o Rowe hitec rsi 5w40?
 
Rowe mało popularne na forum, może nie słusznie. Np płyn OEM BMW after market do moto robią.
Nie wiem czemu nie akceptujesz propozycji 0W40

HIGHTEC SYNTH RS SAE 0W-40 PAO musi być
1678563877077.png
 
To ja może teraz z trochę innej beczki. Dlaczego honda składa swe silniki inaczej niż europejscy, amerykańscy czy koreańscy producenci? Czemu honda na każdy czop wału czy korbowodu zakłada inny wymiar panewki? A jest ich w zależności od silnika od 6 do 9 wymiarów? Na to nie znalazłem odpowiedzi, natomiast pomyślałem sobie, że temperatura na poszczególnych czopach będzie inna, więc też każdy rozszerzy się inaczej np o te 0,001mm.
 
@killg możliwe, ze jest właśnie tak jak mowisz.
Byc moze reszta bierze rozmiar najbardziej krytycznej panewki i w ramach oszczedzania produkuje wszystkie takie same.
 
@killg nie mam pojęcia. Nie spotkałem się czymś takim w zaleceniach producenta. Nie składam silników ale ale bez przesady. Wymiary zalecanych pasowań są dla wszystkich łożysk jednakowe. Jedynie różne dla panewek głównych i korbowych. Niby w BMW są na bloku wybite symbole panewek ale po remoncie nikt nie kombinuje pasowań względem np odłegłości od rozrządu.
 
To Ty nie masz pojęcia. Na to wygląda, że nie miałeś żadnego silnika hondy na stole.....
 
Last edited by a moderator:
Nie miałem. Ani Hondy ani BMW. Jedynie 125, 126p łada ;)
Volvo ,Daf, Renault ale to z wagi ciężkiej i trudno powiedzieć , że na stole.

Pytanie czy byłeś pierwszy który rozbierał silnik czy ktoś był przed Tobą
 
Ak, byłem pierwszy co rozbierał te silniki.
 
Last edited by a moderator:
No to ładnie teraz wklej zalecenia Hondy dla pasowań panewek wału - głównych i korbowobowych. Jesli będa różne dla poszczególnych cylindrów masz u mnie duże piwo
 
We wszystkich silnikach były fabryczne panewki, każda std oznaczona innym kolorem. Odpowiedni kolor to odpowiedni wymiar. W tych silnikach do wymiany właściwie tylko były zapieczone pierścienie olejowe. W wolnej chwili zerknę w manuale to wkleję.
 
Czekam. W BMW wygląda to podobnie jednak zalecenia są tylko dla panewek głównych i korbowodowych. A żeby było śmieszniej to luzy są mniejsze niż w Toyocie.
 
We wszystkich silnikach były fabryczne panewki, każda std oznaczona innym kolorem. Odpowiedni kolor to odpowiedni wymiar. W tych silnikach do wymiany właściwie tylko były zapieczone pierścienie olejowe. W wolnej chwili zerknę w manuale to wkleję.
Tylko, że service manual wcale nie musi wskazywać tej samej procedury doboru panewki jak w fabryce. Piszę tak bo to dawno było jak robiłem te silniki i nie jestem pewny. Natomiast jestem pewny tego, że w fabryce hondy na każdy czop jest przewidziany inny wymiar. Nowe panewki OEM będą dostępne w każdym z 6 lub 9 wymiarów, natomiast zamienniki tylko w jednym.
Post automatically merged:

Czekam. W BMW wygląda to podobnie jednak zalecenia są tylko dla panewek głównych i korbowodowych. A żeby było śmieszniej to luzy są mniejsze niż w Toyocie.
Bo może bmw dopuszcza tylko sae20 a toyota jeszcze sae30.
 
Pasowania są z reguły podobne. Nie ważne czy N47 czy M54. W necie chodzą jakieś dyrdymały, że jeden jest luźny, a drugi ciasny czy na odwrót. Toyota luz ma niby taki sam tylko czopy jakby ciut mniejszej średnicy. Tematu Hondy jeszcze nie zgłębiałem ale czemu by nie. Internet to kopalnia wiedzy tylko trzeba wiedzy gdzie jak szukać.
 
@killg co do oleju to Shell helix ultra to dobry olej, obecnie leje 5w30 do Lancera CS i jestem zadowolony.
Jak budżet pozwoli to mobil FS 0w40 stosowany w piekarnikach BMW i tam daje radę.
Pisali jeszcze o meguin super leichtlauf 5w40 który też można polecić i jest tańszym bratem bliźniakiem LM. Co do hondy to nie opel i potrafi robić silniki i jeśli będziesz sumienie robił serwis olejowy to niższe lepkości też nie powinny zaszkodzić.
 
1678602591853.png

Post automatically merged:

a to ze strony japan cars ru
713211-PLA-G01BEARING A, CONNECTING ROD (BLUE) (DAIDO)008Цена
713211-PLM-A01BEARING A, CONNECTING ROD (BLUE) (DAIDO)008Цена
713212-PLA-G01BEARING B, CONNECTING ROD (BLACK) (DAIDO)008Цена
713212-PLM-A01BEARING B, CONNECTING ROD (BLACK) (DAIDO)008Цена
713213-PLA-G01BEARING C, CONNECTING ROD (BROWN) (DAIDO)008Цена
713213-PLM-A01BEARING C, CONNECTING ROD (BROWN) (DAIDO)008Цена
713214-PLA-G01BEARING D, CONNECTING ROD (GREEN) (DAIDO)008Цена
713214-PLM-A01BEARING D, CONNECTING ROD (GREEN) (DAIDO)008Цена
713215-PLA-G01BEARING E, CONNECTING ROD (YELLOW) (DAIDO)008Цена
713215-PLM-A01BEARING E, CONNECTING ROD (YELLOW) (DAIDO)008Цена
713216-PLA-G01BEARING F, CONNECTING ROD (PINK) (DAIDO)008Цена
713216-PLM-A01BEARING F, CONNECTING ROD (PINK) (DAIDO)008Цена
713217-PLA-G01BEARING G, CONNECTING ROD (RED) (DAIDO)008Цена
713217-PLM-A01BEARING G, CONNECTING ROD (RED) (DAIDO)
 
Last edited:
Nie mogę wszystkiego wyświetlić, kompatybilne z xp. Musiałbym starego laptopa z garażu uruchomić. Na nim powinien ten service manual dobrze działać, więc cierpliwości.
 
Back
Top