• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Orlen Efecta ON + AR6900D-Max

No to jak wyjściowo było 53 cetany to ile powinno być z dodatkiem ? 54, 55 ?
Jak paliwo ma wyjściowo 53, to wg wykresow wklejonych powyżej przy 1200 ppm 2ehn powinno wyjsc ~57
 
@Uziu92 - 54, może 55 z samego 2-EHN, nie wiem co i w jakiej ilości tam jeszcze siedzi.

@sprajt2 - wykres wykresem, ale to raczej nie do końca tak pięknie działa, inaczej by wam diesle zasuwały jak Sokół Milenium na Kessel.

Poniżej wykres z badania wpływu 2-EHN na mieszankę diesla z etanolem. Zawartości są spore, bo 2, 4 i 6%: od góry czyste ON, czysty etanol, czyste E10, E10 + 2% 2-EHN, E10 + 4%, E10 + 6%. Jak widać biododatek ubił liczbę cetanową ON, ale właśnie po to dodaje się 2-EHN żeby z tym walczyć (przy okazji 2-EHN obniża emisję NOx i CO2 - dla ekologów to najniższa emisja w badanym silniku była między 1700 a 2000 obrotów ;)). A nawet przy maksymalnym stężeniu wzrost to 9 punktów względem E10 i tylko 5 względem czystego ON. On był brany z tureckiej stacji benzynowej, więc nie da się całości przełożyć 1:1 na paliwa z UE, ale mimo wszystko daje jakiś pogląd.

I zanim ktoś zapyta, 2-EHN to nazwa (skrót) związku chemicznego, nie ma znaczenia kto go zrobi. Nawiasem mówiąc, krzywa mocy silnika przy maksymalnym stężeniu leciała na pysk więc za dużo LC też nie zdrowo.

Wykres z "The Effect of Adding EN (2-Ethylhexyl Nitrate) to Diesel-Ethanol Blends on Performance and Exhaust Emissions",

International Journal of Automotive Science And Technology 1(1):16-21
 

Attachments

  • lc.png
    lc.png
    15,6 KB · Odwiedzin: 116
@jerseyAdmin z tego wynika, że możemy przy zalecanej dawce uzyskac o 1-2 wyzsza liczbę cetanowa (upraszczajac) ?
 
Tak. I taki wzrost wystarcza. Powyżej 57 parametry silnika w tym artykule który wspomniałem lecą w dół i to ostro. To nie był nowoczesny diesel, ale różnicy aż takiej nie będzie, dlatego dawki dodatków są niewielkie.

Nie wiem jaki jest błąd badania dla D613, biorąc pod uwagę że wzrost o te 2 pkt to ~13% to jest na pewno powyżej błędu. Mówiąc po ludzku badanie powinno wykazać wzrost.

Dlaczego nie pokazało - nie mam pojęcia zwłaszcza że na wynikach jest wzrost 2-EHN i to ponad 4x. 2-EHN rozpada sie pod wpływem stosunkowo niskiej temperatury (stąd biorą się jego właściwości), ale tutaj jest obecny w paliwie więc raczej z próbką wszystko było ok.

Wg mnie albo lab skopał sprawę, albo w AR jest coś co miesza z LC w drugą strone ale też nie wiem co to mogłoby być. To gdybanie. Jak chcecie wiedzieć na 100% to musicie zlecić kolejne badanie w innym labie i ewentualnie reklamować w Venturo o zwrot kasy jak wyniki wyjdą inne. Bez tego to każde twierdzenie ma takie samo prawdopodobieństwo i jesteście w pkt wyjścia jeżeli chodzi o LC. Bo to ze wzrasta smarowność badanie potwierdziło.
 
Do obecnych ON dodaje się Max 0.4-0.5% 2-EHN więcej nie ma sensu i nie jest obecnie zalecane.
Verva ma <1000ppm (<0,1%) i 55 CN. Etanolu się nie stosuje w ON w EU komercyjnie.
 
Powyżej 57 parametry silnika w tym artykule który wspomniałem lecą w dół i to ostro.
Nie podejrzewam Cie o kłamstwo. Ciekawi mnie po co w takim razie aral wprowadzal paliwo ultimate 58-60 LC?
Screenshot_2023-04-18-23-23-29-301_com.android.chrome-edit.jpg
 
Są silniki które sobie świetnie radzą z takim ON, BMW uwielbiają Diesel Race DNA w dawce 1:500 a to jest 2x tyle 2-EHN.
 
@wlyszkow - tak, wiem, dlatego zaznaczyłem że to było badanie spoza UE na paliwie spoza UE.

@sprajt2 - bo pewnie są silniki które sobie z takim paliwem radzą. To tak jak PB98, w silniku który nie ma ustawionych map, albo możliwości korekty wyprzedzenia zapłonu takie paliwo nie dość, że nic nie da to może wręcz obniżyć moc. Różnice, tak w wypadku podwyższonej liczny oktanowej jak i cetanowej nie będą na tyle duże, że przeciętny użyszkodnik je wychwyci, więc nikt na dystrybutorze nie ostrzega że stracisz odrobinkę mocy.

2-EHN oprócz tego, że podwyższa liczbę cetanową zmienia (na niekorzyść) inne parametry paliwa więc równowaga jest konieczna.

Zerknąłem na ten test, i silnik na którym robiono testy wygląda albo na stacjonarnego diesla, albo starą ciężarówkę/dostawczaka, jeszcze bez turbo (max. obroty 2100, max. moment 225 na 1100 obrotów).

Nie jestem aż tak zainteresowany tematem, żeby płacić 35$ za któreś z nowych opracowań na temat EN :)
 
Na jakiej podstawie? Badali dwa razy w dwóch dawkach AR, a wynik taki sam. Najpierw trzeba by zbadać gdzie indziej bo może okazać się, że AR jest obojętny na ten parametr. 2EHN podnosi LC, a pozostałe składniki obniżają i bilans wychodzi na zero. @wlyszkow napisał, że to nie możliwe ale bez powtórnego badania mamy tylko słowo przeciw badaniu z Venturo.
Czy znajdą się chętni, czy znajdzie się inny lab? Tego nie wiem.
 
Myślę że osoba broniąca markę powinna postawić swoje słowo (kase) na badanie w innym laboratorium jesli chce obronić swoje "dobre" imię. Inaczej pozostaje się przedstawicielowi bić ze stadem koni :)
 
@jerseyAdmin podal dane, gdzie jest wykazane, ze taka dawka 2ehn to podnosi max o 2 liczbe cetanowa. Więc to badanie jak dla mnie jest wiarygodne. Tym bardziej, ze stosujac od dwoch lat ar6900 roznicy zadnej nie zauwazylem, czy dodatek jest w paliwie, czy go nie ma.
A raczej nalezy z przymrozeniem oka traktować marketingowe obiecanki z etykiety typu "podnosi liczbe cetanowa o 5 pkt.".
 
Tak żeby nie kopać leżącego, to wzrostu liczby cetanowej się w zasadzie nie zauważy. Czy to będzie 2 czy 5. Wiadomo, dupa na hamowni wszystko przyjmie i jak komuś zależy to po dodatku zacznie przyspieszać pod górkę na luzie, ale to już inna sprawa.

Osobiście stosuję dodatki głównie po to, żeby obniżyć toksyczność spalin. Tutaj akurat AR6900 (do Pb) się sprawdza bo były (na YT :D) pokazywane testy że wyniki z badania spalin były lepsze na AR niż bez. Czy tak jest z resztą dodatków i czy do diesla też nie mam pojęcia, ale naiwnie zakładam że tak jest. Jak ktoś mający diesla ciekaw to może sprawdzić na SKP jak będzie robił badanie okresowe.
 
Ja tylko nieśmiało przypomnę swoją "naiwną" uwagę, że paliwo użyte do badania może być kwestionowane przez dystrybutora dodatku - prorok, czy inny diabeł? 👹
 
a przepraszam czy na dodatku jest napisane że działa z wybranymi paliwami?
mowa tutaj o dieslu co prawda więc nie moje klimaty, ale trochę dziwne żeby producent komponując taki dodatek i deklarując jakieś jego konkretne działanie (podniesienie LC) nie przeprowadził tak podstawowego badania jak to aby potwierdzić jego działanie? trochę mi się to wszystko nie spina...
 
Efecta z tego co kojarzę ma już w składzie "wzmacniacz" LC, więc z dalszym podbiciem liniowym może być problem.
 
Tak żeby nie kopać leżącego, to wzrostu liczby cetanowej się w zasadzie nie zauważy. Czy to będzie 2 czy 5. Wiadomo, dupa na hamowni wszystko przyjmie i jak komuś zależy to po dodatku zacznie przyspieszać pod górkę na luzie, ale to już inna sprawa.

Osobiście stosuję dodatki głównie po to, żeby obniżyć toksyczność spalin. Tutaj akurat AR6900 (do Pb) się sprawdza bo były (na YT :D) pokazywane testy że wyniki z badania spalin były lepsze na AR niż bez. Czy tak jest z resztą dodatków i czy do diesla też nie mam pojęcia, ale naiwnie zakładam że tak jest. Jak ktoś mający diesla ciekaw to może sprawdzić na SKP jak będzie robił badanie okresowe.
Jak jest DPF to za dużo nie zobaczy , bo pomiar zadymienia w dieslu to co innego jak w benzynie, skp nie dysponuje super sprzętem żeby różnice zobaczyć w dieslu, po za tym tak jak wspominałem jak jest DPF to czy jest dodatek czy nie ma to dymu nie ma prawa być z wydechu jak z autem jest w porządku.
A co do tematu , to jeżeli analiza jest okej to szału nie ma z tym AR , bo i tak większość jeździ na B7 paliwe a ono smarnosc już automatycznie ma większą z powodu bio dodatku, b0 to albo hurt do domu do zbiornika tak jak u mnie, albo czasem zima się trafi, ewentualnie jakas prywatn stacja. Verva czy vpower to też b 7 bo nie raz brałem na cpn do bańki i żółte jak kwiatki mleczu.
 
Back
Top