• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia Ceed 1.4 T-GDI

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
* Kia Ceed 1.4 T-GDI, 2018, turbodoładowana benzyna, 140 koni. Bez modyfikacji, posiada seryjny filtr GPF.
* aktualnie zalany fabryczny olej, jeżeli wierzyć temu co Kia wypisuje to Total Quartz 0W-30 Ineo First (ACEA C2)
* wymagania: 5W-30 albo 0W-30 spełniające normy ACEA C2 lub ACEA A5/B5
* cena: bez ograniczeń
* trasy - autostradowe z włączoną ekoniańką i kręte drogi dla zabawy gdzie piłuję do odcinki

Teraz wymiana będzie po pierwszych 5000 kilometrów, niby Kia zaleca wymiany co 15000 (albo 7 przy jeździe w ciężkich warunkach), ale mnie sumienie by gryzło jakbym pierwszej wymiany nie zrobił szybciej ;)
 
Comma Eco-P 0w30 C2
Motul Eco-clean 0w30 C2
Fuchs Titan Syn F Eco Fe 0w30
 
Millers XF Premium C2 0w30
Castrol Magnatec SS 0w30 C2
Eni i-sint tech P 0w30
 
ja eurorepear bym nie wlał do swojej Astry.
Dlaczego?
To teoretycznie tak samo OEM jak GM Genuine i powinien równie dobrze spełniać swoje zadanie.

Z racji tego że jestem wysokiej klasy specjalistą w wyszukiwaniu olejów dziwnych:
engine-oil-urania-daily-tek-0w-30-5l.jpg

Tylko nie wiem czy u polskich dilerów Iveco jest dostępny.
 
Zamiast Petronasa była Selenia więc prawie to samo, a Repsol w tej wersji to jakieś duchy i zwidy więć kolejna runda.

0W-30 ACEA C2 - tylko takie mnie interesują. Cena bez ograniczeń byle się dało kupić w Polsce. Wybiorę najciekawszą propozycję i jak zwykle wyślę do analizy.

Ravenol mnie nie interesuje, nawet nie proponujcie.
Mobil1 ESP 0w30 LV
Gulf LEF 0w30 C2
Mobil Super 3000 Formula F

Motul Specific LL12 FE
Valvoline Synpower DT C2
Alpine Special F Plus 0w30


Ze wskazaniem na normę Ford 950A

Pozdrawiam!
 
Last edited:
Valvoline Synpower ENV C2 0w30
Q8 Formula Elite C2 0w30 lub Techno Eco 0w30 C2
 
Eurol Ultrance PSA 0W30 nie jest tani ale wyróżnia się tym, że jego olej bazowy to w przewadze PAO (dlatego cena jest tak wysoka patrząc na inne produkty tej marki). Jak cena nie gra roli to może być to ciekawa alternatywa bo to chyba jedan z nielicznych olejów C2 0W30 na Rynku z tak dużą zawartością PAO. Zdecydowana wiekszośc konkurentów jeśli wogóle ma PAO to na znacznie niższym poziomie. Bardzie budżetowo to fajniie wychodzi Texaco Havoline Pro DSV 0W30 lub bliźniaczy PRO DS F. Myślę, że większość 0W30 C2 pod tą samą normę czy to Forda czy PSA nie będzie się od siebie bardzo różniła.
 
@tomek evo nie musisz ciagle podkreslac o wyzszym stezeniu PAO w olejach, z reguly wystarczy do ca. 30% wt. Bo ludzie pozniej czytaja i szukaja takich olejow na sile, bo mysla, ze to Nonplusultra...to tak nie dziala. Wyzsze stezenia z wykorzystaniem tej bazy juz trzeba potrafic blendowac.
 
Bez OT w temacie admina. Ładnie proszę.
 
Dawno mnie tu nie było, więc macie kolejne wyzwanie. Jeszcze mam zapasy i obiecałem @poziom1989 że zaleję mieszankę Eneosów SAE 20 i 30, ale już sobie szukam czegoś ciekawego na zaś :)

- lepkość 0W-30 albo 5W-30
- normy: ACEA C2, ewentualnie ACEA A7/B7
- cena nie gra roli

Możecie mi też dobrać dodatek bo nanoC5 się mi znudziło :D
 
@jerseyAdmin W masowke typowa nie ma sie co bawic, brac pod uwage przepisy od np. Eneosa, Amsoil, Redline itp. Lub swiadome mixy robic np. dwa oleje z roznymi FMs tzn. OFM/MoDTC, DTP lub Amn. Oczywiscie z miejsza iloscia VM, a najlepiej (jak znamy dostawce pakietu) Hydrogenated Styrene-Diene. Duzo AOs, najlepiej z aminowym. Bo z pewnoscia zalezy Ci na utrzymaniu czystosci w silniku przede wszystkim w rejonie pierscieni.
 
@soszo - Mobila już mam w schowku :D

@poziom1989 - Redline jest ciekawą opcją, ale chyba tylko 0W-20, bo pozostałem mają HTHS powyżej 3. A 5W-30 ma HTHS jak 10W-40. Za bardzo by mi spalanie wzrosło lejąc te oleje :p

@JNC_946 - Iveco może być ciekawe, chociaż to pewnie kolejna odmiana Petronasa/Selenii. Nad Rowe mogę pomyśleć.
 
Nie, na serio go rozważam. Najtańsze i najdroższe oleje są najciekawsze, reszta na jedno kopyto trzepana.
 
Back
Top