• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia Ceed 1.4 T-GDI

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
* Kia Ceed 1.4 T-GDI, 2018, turbodoładowana benzyna, 140 koni. Bez modyfikacji, posiada seryjny filtr GPF.
* aktualnie zalany fabryczny olej, jeżeli wierzyć temu co Kia wypisuje to Total Quartz 0W-30 Ineo First (ACEA C2)
* wymagania: 5W-30 albo 0W-30 spełniające normy ACEA C2 lub ACEA A5/B5
* cena: bez ograniczeń
* trasy - autostradowe z włączoną ekoniańką i kręte drogi dla zabawy gdzie piłuję do odcinki

Teraz wymiana będzie po pierwszych 5000 kilometrów, niby Kia zaleca wymiany co 15000 (albo 7 przy jeździe w ciężkich warunkach), ale mnie sumienie by gryzło jakbym pierwszej wymiany nie zrobił szybciej ;)
 
W zasadzie po tylu interwałach, możesz stwierdzić że któryś olej był lepszy od innego pod jakimkolwiek względem? Czy nie ma różnic dla użytkownika?
 
@se7en jezeli dobrze pamiętam, to @jerseyAdmin z Magnateca C2 5W30 był zadowolony do tego stopnia, że wspominał coś o zostawieniu go jako docelowy olej 🙂

@jerseyAdmin a może dla porównania, bo miałeś już oleje z normami PSA, tym razem Forda 950A? Może Eurola Ultrance FDE 0W30? 😈
 
To spróbuj jeszcze dexsa może będzie przełom i zrezygnujesz z C2?:cool:

Millers Oils XF Premium LSPI 5W30
Fuchs titan SuperSyn D1 5W30
Total Quartz 9000 Future FGC 5W30
 
C2 trzymam dla oszczędności paliwa, dlatego Redlin 0W-30 mi nie podchodzi.

@se7en - w zasadzie poza jednostkowymi przypadkami gdzie mi olej "na słuch" nie odpowiadał, reszta była praktycznie identyczna. Różnic między PAO (Meguin), olejem na Moli (LM Molygen) czy w końcu polskim Orlenem nie było. Jestem pewien, że pod względem ochrony różnic między różnymi C2 nie ma. Zostaje oko, ucho i dupohamownia do oceny :)

Na plus wyróżniał się wspomniany Castrol, silnik bardzo przyjemnie na nim chodził i jeżeli miałbym wybierać jeden olej który będę już zawsze zalewał to Castrol byłby nr 1.

@Kuba - Fuchsa już miałem. Reszta może, może.

@Triumphator - @poziom1989 by znalazł sposób żeby mnie zbanować jakbym Eurola kupił :D
 
@poziom1989 by znalazł sposób żeby mnie zbanować jakbym Eurola kupił :D
To ja polecę chyba ze stołka, bo mam chęć Eurola zainstalować w Mondeuszu.
Mam obecnie tego M1 X2 0W20, 5kkm niecałe nalotu i nie uwłaczając wyższości niskich lepkości, zwyczajnie akustycznie nie podoba mi się praca silnika, jak diesel klepie, bo jest dieslem, tak góra silnika do tej pory nigdy mi tak nie grała jak na tym oleju. Na zimno jest bez różnicy, po rozgrzaniu, jak zwykle się wyciszał, tak teraz robi się głośniejszy a spalanie nie zmieniło mi się ani o setkę 😂.
 
Nie wiedziałem, że jestem wrogiem Eurola.

@Triumphator różne testy się przeprowadza na stanowiskach, fajnie brzmią silniki BMW na 0W-16 :> gdzie "zalecano" oleje typu 5W-50.

Tam Mobil stosuje pewne dodatki do tłumienia kawitacji, dlatego akustyka niektórych fal może się "pogorszyć". Coś za coś, to bardzo dobry przepis. Jeden z lepszych i dopracowanych na rynku, niezła ekipa się zajmowała przy projekcie.
 
Nowość od Elf 0w30 FDX C2?
Screenshot_20230426_134459_Samsung Notes.jpg
 
W 1.6 HDi M1 ESP 5W30 w porównaniu do Castrol Magnatec SS 5W30 C2 to przepaść. Nie wiem co w tym Castrolu pływa ale silnik pracuję niesamowicie cicho i lekko (przede wszystkim starty po paru godzinach stania).
 
@jerseyAdmin ja właśnie Ci podałem oleje z ilsac gf6 właśnie po to aby cię nie obalili, ja sam w strachu przed banem porzuciłem 5w40 A3 na rzecz Orlen dex1, a te które zaproponowałem tobie zastosuje za rok jak zaczną bardziej naciskać ;)
 
Ale takiego Elfa/Totala @jerseyAdmin nie miał chyba zalanego?
Na papierze chyba nie najgorzej wygląda?
 
Klasyka: Papier przyjmie wszystko.

Tutaj moga/musza oszczedzac na oleju bazowym czy nawet VM, ale tego nie wiemy. Dlatego warto dolozyc do pewniejszego blendera.
 
Nie wiedziałem, że jestem wrogiem Eurola.

@Triumphator różne testy się przeprowadza na stanowiskach, fajnie brzmią silniki BMW na 0W-16 :> gdzie "zalecano" oleje typu 5W-50.

Tam Mobil stosuje pewne dodatki do tłumienia kawitacji, dlatego akustyka niektórych fal może się "pogorszyć". Coś za coś, to bardzo dobry przepis. Jeden z lepszych i dopracowanych na rynku, niezła ekipa się zajmowała przy projekcie.
Ja też nie. A co do akustyki to z doświadczenia zauważy, że w przypadku niskich lepkości akustyka często poprawia się w silnikach benzynowych a pogarsza w dieslach. Nie wiem czy ma to jakiekolwiek sensowne techniczne wytłumaczenie czy może to zwykły przypadek jak to często z akustyką olejów bywa.
Post automatically merged:

Klasyka: Papier przyjmie wszystko.

Tutaj moga/musza oszczedzac na oleju bazowym czy nawet VM, ale tego nie wiemy. Dlatego warto dolozyc do pewniejszego blendera.
Że oszczędzają to wiemy. Nie wiemy tylko na czym najbardziej. :)
Post automatically merged:

W 1.6 HDi M1 ESP 5W30 w porównaniu do Castrol Magnatec SS 5W30 C2 to przepaść. Nie wiem co w tym Castrolu pływa ale silnik pracuję niesamowicie cicho i lekko (przede wszystkim starty po paru godzinach stania).
Magnetec -i słyną z dobrej akustyki pracy silnika ale jak wiadomo akustyka to nie wszystko.
 
Ja bym Cię @jerseyAdmin zbanował za R ;) :D
Ravenola nie zaleję nawet jakby to był ostatni olej świata. Prędzej bym bez wymiany jeździł.

No, panowie, nie dyskutować o dupie Maryni i którego pało gdzie więcej a gdzie mniej, tylko dawać ciekawe oleje. Marudzicie że ciągle się poleca parę marek w kółko, ale jak macie pytanie o coś ciekawego to Mobil, Eurol. Orlen mi jeszcze polećcie :p

Ułatwię wam zadanie - olać normy, ma być coś co ma energooszczędność na poziomie ACEA C2. Niskie popioły mile widziane. Lepkości jak wcześniej czy 0/5W-30, ewentualnie 0W-20, ale z HTHS w okolicy 2,9. Cena bez ograniczeń, byle się dało zamówić w Polsce.
 
Nie, na serio go rozważam. Najtańsze i najdroższe oleje są najciekawsze, reszta na jedno kopyto trzepana.
Dawaj ten qualitium, bez dodatków. Najwyżej szybko doprawisz albo zlejesz, tak jak było z orlenem FR.
 
E tam - Champion/Wolf/ MPM . Dostępność taka trochę wybiórcza ale pewnie coś by się dobrało dostępnego.
 
Last edited:
No to może wchodzą w grę oleje ACEA C5 dla Volvo, RBS0-2AE 0W-20, HTHS 2,8, np Neste Pro+V 0w20, Castrol Edge 0w20 V, Motul Specific RBS0-2AE 0W-20.
 
Back
Top