• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia Ceed 1.4 T-GDI

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
* Kia Ceed 1.4 T-GDI, 2018, turbodoładowana benzyna, 140 koni. Bez modyfikacji, posiada seryjny filtr GPF.
* aktualnie zalany fabryczny olej, jeżeli wierzyć temu co Kia wypisuje to Total Quartz 0W-30 Ineo First (ACEA C2)
* wymagania: 5W-30 albo 0W-30 spełniające normy ACEA C2 lub ACEA A5/B5
* cena: bez ograniczeń
* trasy - autostradowe z włączoną ekoniańką i kręte drogi dla zabawy gdzie piłuję do odcinki

Teraz wymiana będzie po pierwszych 5000 kilometrów, niby Kia zaleca wymiany co 15000 (albo 7 przy jeździe w ciężkich warunkach), ale mnie sumienie by gryzło jakbym pierwszej wymiany nie zrobił szybciej ;)
 
Jak kraftowa receptura dla @jerseyAdmin się sprawdzi, to ja też coś chętnie przetestuję, bo na papierze też mam 1,4 TGDI, tylko Opla. Póki co mam jeszcze Havoline Pro DS MG 0W20 na kolejny interwał i czekam co pokaże analiza Fuchsa 0W20.
 
No to może ekstremalnie AR9200 na bazie mieszanki Kujawskiego i oliwy z oliwek.? 🤣
 
A może hiszpańskie oleje Sort, mają 5w30 A5 jak i C1, C2/C3, tyle, że ceny słuszne i dostępność u nas słaba.
 
A tak, piszecie, że nudne propozycje więc taki kwiatek ;)
 
Co do Sorta to mam takie przypuszczenia (nie poparte twardymi dowodami), że te ich oleje nazwijmy to "racingowe" czy przede wszystkim do motocykli mogą być naprawdę super do pewnych "przeznaczeń" (np. motocross) ale te cywilne to juz niekoniecznie i niekoniecznie to będą jakieś cuda wianki bo jak mawiał Kolega Hexx żaden super olej nie ma prawa spełniać jakiś tam norm producentów:). Jak spełnia to znaczy, że wcale nie jest taki super. Oczywiście to "ekstremalne " podejście ale coś w tym jest. W każdym razie "cywilny" Sort moze okazać się dość zwykłym olejem po niezwykłej cenie. Choć to tylko moje przypuszczenia i mogę się mylić.
 
Jak kraftowa receptura
A może właśnie Kraft? Ktoś z forum w ogóle kiedys używał te oleje? 5w30 CFX i DPF, odpowiednio A5B5/C2 i C2C3. Gdzieś słyszałem że niby Repsol dla nich robi, ale to nic pewnego.
 
Kraft, to oleje blendowane dla hurtowni InterTeam. Mają bańki wspólne z PMO i są robione w Holandii.
 
A może to właśnie oleje rzemieślnicze? Blendowane z konewki w szopie? :D
 
Specolowi kiedyś na jakiś niespełniony pracownik wpisał na GoWorku, że oleje kijem w wannie mieszają więc może to oni blendują :p

I nie róbcie OT, bo to głupio w temacie admina ;)
 
Nie mówię że są z gruntu złe ale właśnie jest ten element niepewności ;) 5W40 A3/B4 wyszło im fatalnie, ale nowsze formulacje może są akceptowalnej jakości.

Mamy tu analizę fanfaro w fordzie w bardzo ciężkich warunkach i wypadł zaskakująco nieźle.
Zresztą sam mam w dci specola :)
 
Petronas Syntium 7000 E 0w30 C2.
 
Testowanie mozna roznie interpretowac. A kolejnym olejem raczej nie musi byc kolejny ten sam olej. Bo po co ta dyskusja ? @jerseyAdmin wyrazil checi zalania czegos "wyrozniajacego" sie, ale spelniajace pewne wymagania.
 
Dawno mnie tu nie było, więc macie kolejne wyzwanie. Jeszcze mam zapasy i obiecałem @poziom1989 że zaleję mieszankę Eneosów SAE 20 i 30, ale już sobie szukam czegoś ciekawego na zaś :)

- lepkość 0W-30 albo 5W-30
- normy: ACEA C2, ewentualnie ACEA A7/B7
- cena nie gra roli

Możecie mi też dobrać dodatek bo nanoC5 się mi znudziło :D
Jak wlejesz tego x prima daj znac jak go oceniasz bo zbliza minsie wymiana oleju i sie nad nim troche waham
 
Back
Top