• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia Ceed 1.4 T-GDI

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
* Kia Ceed 1.4 T-GDI, 2018, turbodoładowana benzyna, 140 koni. Bez modyfikacji, posiada seryjny filtr GPF.
* aktualnie zalany fabryczny olej, jeżeli wierzyć temu co Kia wypisuje to Total Quartz 0W-30 Ineo First (ACEA C2)
* wymagania: 5W-30 albo 0W-30 spełniające normy ACEA C2 lub ACEA A5/B5
* cena: bez ograniczeń
* trasy - autostradowe z włączoną ekoniańką i kręte drogi dla zabawy gdzie piłuję do odcinki

Teraz wymiana będzie po pierwszych 5000 kilometrów, niby Kia zaleca wymiany co 15000 (albo 7 przy jeździe w ciężkich warunkach), ale mnie sumienie by gryzło jakbym pierwszej wymiany nie zrobił szybciej ;)
 
Nie. Jest jak na Orlenie FR więc gorzej niż na gołej Selenii. Nawet zastanawiam się czy nie zlać go szybciej i nie zarzucić jakieś plukanki żeby się pozbyć resztek. Jest połowa interwału więc trochę mi szkoda :)
 
Tak. Zdecydowanie. Ale to jest tylko na oko i ucho więc o niczym poza komfortem akustycznym mojej osoby nie świadczy.
 
Dobra pany. Podejście urodzinowe na 200k

Dawać najbardziej wywalony w kosmos olej 0W-30 albo 5W-30. Normy API SN albo wyżej, ACEA C2 albo A5. Cena nie gra roli.

Na razie wśród kandydatów jest Redline, Motul 300V i Xenup XPG.
 
Na tle Redlina oraz Motula bardziej skromnie/konwencjonalnie: Millers EE Performance 0w30, Repsol Elite Evolution Power 2 0w30.
 
Zwykły Motul Eco Clean 0W30 C2 w wersji API SP/ GF-6A

Screenshot_20230926-135457_Drive.jpg
Albo jeszcze zwyklejszy Castrol EDGE 5W30 A5B5 API SN 🙂
 
Nowy Motul 8100 Power 5w30. Spełnia tylko api SP i jest już dostępny w Polsce od kilku tygodni.
 
A ja, skoro chcąc nie chcąc doszło to tej fspaniałej "fuzji", zaproponuje np takiego MOLa.
Nic egzotycznego, cena z gatunku tych niższych.
IMG_20230926_161411.jpg

IMG_20230926_161503.jpg
 
Już wiem dlaczego w dziale porad jest zazwyczaj taki burdel. Pytam o najbardziej wywalony w kosmos olej, w moich typach olej z PAG i dwa wyczynowe oleje na/z estrami, a wy mi Qualitium proponujecie 🤣
 
Xado Luxury Drive 0W30 C2
 
Już wiem dlaczego w dziale porad jest zazwyczaj taki burdel. Pytam o najbardziej wywalony w kosmos olej, w moich typach olej z PAG i dwa wyczynowe oleje na/z estrami, a wy mi Qualitium proponujecie 🤣
A Eneos X-prime 5W30? Sam mi polecałeś jako najlepszy do Nismo :p
 
Już wiem dlaczego w dziale porad jest zazwyczaj taki burdel. Pytam o najbardziej wywalony w kosmos olej, w moich typach olej z PAG i dwa wyczynowe oleje na/z estrami, a wy mi Qualitium proponujecie 🤣
A czego się spodziewałeś jak już na wstępie wymieniłeś najdroższe i najbardziej wyrafinowane propozycje? ;)

Z mojej strony Kendall z Liqui-Tek (dawne Liquid Titanium)
 
E, nie przesadzajcie. Jest Fuchs Racing, sportowy Millers, Penrite, Eneos Sustina/X, Mitasu ma swoje serie PAO, od biedy nawet PMO Extreme. Ale kurde Qualitium :D

@paba - wyglądają ok, ale jak już to GT-1 Euro Plus, przynajmniej ma PAO w składzie ;)
 
Last edited:
To też taki trochę extrem, tylko w drugą stronę :p
 
Back
Top