• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia Ceed 1.4 T-GDI

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
* Kia Ceed 1.4 T-GDI, 2018, turbodoładowana benzyna, 140 koni. Bez modyfikacji, posiada seryjny filtr GPF.
* aktualnie zalany fabryczny olej, jeżeli wierzyć temu co Kia wypisuje to Total Quartz 0W-30 Ineo First (ACEA C2)
* wymagania: 5W-30 albo 0W-30 spełniające normy ACEA C2 lub ACEA A5/B5
* cena: bez ograniczeń
* trasy - autostradowe z włączoną ekoniańką i kręte drogi dla zabawy gdzie piłuję do odcinki

Teraz wymiana będzie po pierwszych 5000 kilometrów, niby Kia zaleca wymiany co 15000 (albo 7 przy jeździe w ciężkich warunkach), ale mnie sumienie by gryzło jakbym pierwszej wymiany nie zrobił szybciej ;)
 
[mention]jerseyAdmin[/mention] Kia ma swój olej dedykowany do swoich nowych jednostek, jednak nie wiem, czy jest dostępny u nas w PL, i w ogóle za jaką kasę. https://www.oil-club.ru/forum/topic/33695-kia-mega-turbo-syn-0w-30-api-sn-acea-c2-05100-00171-svezhee/
Ciekawa oliwa.
U siebie na oemie latałem 3 kkm, potem płukanka i nowy olej do 10 kkm itd.
Szukałbym 0w30 C2 ale nowej generacji z normą PSA B71 2312, mocne oleje z dużym udziałem PAO i dobrym pakietem.
 
O kurcze, nawet nie wiedziałem, że takie cudo istnieje. Ale Kia chyba nie sprzedaje tego w Europie, skoro Ceed będący modelem sprzedawanym wyłącznie na starym Kontynencie nie ma tego oleju w instrukcji tylko Totala. Nie znalazłem żadnego info w sklepie, ale sądząc z tej analizy to podwyższona ilość popiołów może mieć z tym coś wspólnego. Zwłaszcza że ten nowy T-GDI montowany w Ceedzie ma już GPFa, wcześniejsze turbo, chyba nawet 1.4 z i30 który jest w sumie bliźniaczą jednostką GPFa nie miały.

Ale oliwa fakt, ciekawa.
 
Jeśli instrukcja dopuszcza ACEA A5 to nawet bym się nie zastanawiał i właśnie pakował tego Amsoila Signature Series

EDIT Doczytałem, ze masz GPF więc zostałbym jednak przy tym C2 Totala co teraz masz bo nie wiadomo jak ten wynalazek GPF będzie się w benzynach na dłuższą metę spisywał.
 
Ale z tego co widziałem to ten Amsoil ma poziomy cynku i fosforu na poziomie oleju z C2. Wlyszkov też pisał że ten Amsoil się sprawdza w miejsce C2 i sam zalał taki do Giulietty gdzie producent wymagał 0W30 C2.
 
Ja niestety analizy SS 0W-30 nie widziałem ale faktycznie z nową recepturą bogatą w nowe pakiety dodatków tak jak w wersji 0W40 gdzie standardowe dodatki zastąpiono Molibdenem, borem i magnezem może nie mieć wpływu na GPF, Chociaż ten Total to też dobry olej biorąc pod uwagę, ze to fabryka zalewa, i ze nie przeciągają interwału powinien się sprawdzić.
 
Nowe Amsoile mają popiół lekko >1, a C2 to popiół max 0,8 niby niedużo ale co na to ASO bo auto z GPF? Trzeba sprawdzić.
Jak widać olej fabryczny Kia lekko przekroczył normę, ale laby też mają tolerancję natomiast ten Total przez to że spełnia PSA B71 2312 to popiołów ma max 0,6.
https://www.oil-club.ru/forum/topic/24814-total-quartz-ineo-first-0w-30-svezhee/
Skład bardzo ciekawy, jest dużo moly, jest sporo boru, natomiast tradycyjne ZDDP i wapń nisko, coś za coś. Przez to niski TBN choć taki najgorszy to on nie jest, PAO 30/40%, zima też mu nie straszna. Dodać AR9100 i masz super oliwę.
 
Co na to ASO to ja wiem: "paaaanie, lejem Orlen Platinum". Serio - nawet mam wlepkę w instrukcji: "Kia poleca oleje Orlen Platinum" :D

Co do interwału to fakt, też się zdziwiłem, że standard ustawili na 15 tysięcy (jazda w trasie), a dla cyklu miejskiego i mieszanego z przewagą miasta 7-8 tysięcy. Najlepsze jest to, że zalecają co drugą wymianę albo co 30000 kilometrów zastosować płukankę (rzecz jasna - najlepiej kupioną w ASO) i co ileś tam tankowań środki do czyszczenia układu paliwowego (też najlepiej z ASO - wiadomo).
 
Wcześniej promowali Lotosa i był sponsorem KIA Lotos CUP, teraz promują Orlena, a on sponsoruje KIA Platinum CUP :D
 
Tak, wiem, kumpel ma Optimę z czasów Lotosa. Wtedy to nawet na ramkach walili logo Lotosu :D
 
No ale przecież Orlen i Lotos to całkiem dobre oleje . Więc co złego w tym widzicie ? :D
Zwłaszcza te wyższe serie :D
 
Złego? Nic, przy takich interwałach wymiany jakie ordynuje Kia w instrukcji to każdy olej spełniający wymagane normy będzie ok. Tylko wiesz - można lać dobry olej, a można lepszy :p
 
Ja rowniez bym tutaj widział Amsoila, nowa formulacja jak najbardziej nadaje sie do filtów. Co do filtrów i popiołów, jesli silnik nie spala oleju to nawet mocny fullsaps nie zaszkodzi filtrom dpf,gpf.
Popiół a sadza to 2 rozne rzeczy,sadza sie wypala a popiol zostaje ale w ktorym przypadku filtr bedzie mial gorzej
1. Olej LowSaps z popiołami 0.7% spalanym przez silnik 1.5L na 10kkm
2. Olej FullSaps z popiołami 1.2% spalanym 100ml na 10kkm

W tej sytuacji wiekszy popiół uzbiera sie z 1 przypadku.
 
Tylko jeszcze jedno ale jest czyli auto na gwarancji, a nie wiem co tam warunki gwarancyjne kijanki mówią o oleju. Dobrze wiadomo, ze amsoil signature series jako olej stricte amerykanski nie ma wielu aprobat.
 
jerseyAdmin pisał chyba z instrukcji to:
* wymagania: 5W-30 albo 0W-30 spełniające normy ACEA C2 lub ACEA A5/B5
więc jak .. lub A5/B5 to Amsoil to posiada wiec powinno byc git
 
Pozwolę sobie przytoczyć cytaty wlyszkowa z poprzedniej formulacji:
Ten Amsoil AZO 0W-30 nie jest C2 a A5/B5 i ma prawie 2x wyższy TBN od C2 ale jeśli chodzi o klasę lepkości oraz poziomy dodatków typu fosfor, cynk to są takie jak w C2 dzięki API SN RC i ILSAC GF-5 a dodatkowo dzięki ogromnemu pakietowi detergentów silnik i jego hydraulika pozostają czyste o wiele dłużej. Amsoil Signature Series to oleje syntetyczne PAO i mają wszystkie nowoczesny pakiet detergentów oraz sporą dawkę modyfikatora tarcia na bazie molibdenu czego również w wielu olejach C2 brakuje.
Oczywiście nie każdy A5/B5 nada się w miejsce C2 w silniku benzynowym bo są i takie np. API SL które mają owszem wysoki TBN rzędu 10 ale i wysoki poziom ZDDP - fosforu, cynku i siarki o wiele wyższe od C2 i wtedy poziomu czystości jak C2 nie zapewnią.
Ja stosuję ten olej w swojej Julce i nie widzę ryzyka ani dla MA ani dla katów ani dla short blocka - wręcz przeciwnie ;-)




C2 mają HTHS min. 2,9 czyli uważaną za obniżoną. C3 > 3,5 a A5/B5 2,9-3,5. Na ogół oleje C2 i A5/B5 mają podobną lepkość HTHS.
Co do SAPS a szczególnie fosforu bo to on w silniku benzynowym z TWC / nowoczesnym systemem kontroli emisji ma znaczenie oraz stosunek poziomu fosforu/cynku (ZDDP) do poziomu detergentów (wapnia, magnezu,boru ewentualnie sodu/potasu) który ma znaczenie dla czystości układu smarowania (depozytów wysokotemperaturowych) oraz hydrauliki silnika to tak jak napisałem powyżej - nie każde A5/B5 będzie OK w miejsce rekomendowanego C2 w nowoczesnym silniku benzynowym (szczególnie z bezpośrednim wtryskiem).

Może być np. typowe starsze API SL ACEA A5/B5 gdzie ZDDP (cynk+fosfor) może być i 2300ppm (2,3) razem przy TBN rzędu 10 co daje współczynnik 10/2,3=4,35 a może być tak jak w ww. Amsoilu AZO 0W-30 API SN RC ACEA A5/B5 gdzie ZDDP jest ok. 1500ppm czyli jak w większości olejów C2/C3 ale przy TBN=12,6 co daje współczynnik 12,6/1,5= aż 8,4.
Orientacyjnie większość olejów C2/C3 wykazuje 1500ppm (fosfor+cynk) przy TBN rzędu 7,5-8 co daje 7,5/1,5=5 do 5,3.
Dlatego napisałem, że w przypadku tego Amsoila nie boję się o czystość ani TWC ani układu smarowania ani MA a wręcz przeciwnie bo jednak poziom detergentów jest zdecydowanie wyższy od dodatków, które mogą brudzić a dodatkowo w pakiecie mam bardzo skuteczny pakiet ochronny na bazie PAO bo w olejach Cx nie ma na ogół modyfikatorów tarcia w postaci MoTDC itp.
Ten olej dobrze znam dlatego mogę polecić w to miejsce ale reguły w stylu: A5/B5 zamiast C2 absolutnie z tego nie robię.
Porównując nawet wśród olejów Amsoila to klasa Signature Series jak ten 0W-30 daje o ponad 20% lepszą ochronę przed tarciem i zużyciem od ich 5W-40 C3.
 
VOA nowej formulacji 5w30 ale 0w30 sklad ma ten sam, jak widac sporo wapna zastapiono magnezem wiec nie ma co sie bac o popioly.
 

Attachments

  • Amsoil_SS_5w-30.JPG
    Amsoil_SS_5w-30.JPG
    126,6 KB · Odwiedzin: 1692
  • full-78246-14429-10_25_2017_2_37_23_pm.jpg
    full-78246-14429-10_25_2017_2_37_23_pm.jpg
    106,1 KB · Odwiedzin: 1638
[mention]jerseyAdmin[/mention] zapytaj w ASO co mozesz przywieźć, KIA wskazuje, że przed GPF można było lać do T-GDI A5 5w30, natomiast filtr wymaga olejów o obniżonych popiołach, coś mi tu nie gra że albo A5 albo C2.
Jak pisałem nowe Amsoile mają lekko ponad 1 popioły.
https://www.oil-club.ru/forum/topic/34096-amsoil-signature-series-0w-20-api-sn-new-svezhee/
 
Napiszę do KMP, ciekaw jestem co odpiszą. Dodatki, w rodzaju Archoila odpadają. Takie rzeczy mogę testować w Alfie, ale nie w Kijance na gwarancji. Za duże ryzyko że w razie W się do tego przyczepią (jeżeli wykryją, ale to inna sprawa). Płukanka co jakiś czas - ok.

Książka mówi tyle (ta gwiazdka to info, żeby C2 nie stosować na Bliskim Wschodzie, indiach i tak dalej):
 

Attachments

  • DSC_0184.JPG
    DSC_0184.JPG
    139,2 KB · Odwiedzin: 2008
  • DSC_0185.JPG
    DSC_0185.JPG
    197,7 KB · Odwiedzin: 1880
Back
Top