• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia Ceed 1.4 T-GDI

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
* Kia Ceed 1.4 T-GDI, 2018, turbodoładowana benzyna, 140 koni. Bez modyfikacji, posiada seryjny filtr GPF.
* aktualnie zalany fabryczny olej, jeżeli wierzyć temu co Kia wypisuje to Total Quartz 0W-30 Ineo First (ACEA C2)
* wymagania: 5W-30 albo 0W-30 spełniające normy ACEA C2 lub ACEA A5/B5
* cena: bez ograniczeń
* trasy - autostradowe z włączoną ekoniańką i kręte drogi dla zabawy gdzie piłuję do odcinki

Teraz wymiana będzie po pierwszych 5000 kilometrów, niby Kia zaleca wymiany co 15000 (albo 7 przy jeździe w ciężkich warunkach), ale mnie sumienie by gryzło jakbym pierwszej wymiany nie zrobił szybciej ;)
 
Zagłosowałem za Mobile 1 ESP 0W30
 
Biedny Total bez głosów.

Cóż. Do silnika trafi Eneos, wygrał z Texaco pewnym źródłem - można go zamówić bezpośrednio u dystrybutora.

Ale zgodnie z obietnicą wyślę Texaco do analizy. Ciekawe, że tak niespotykana marka jak Texaco zebrała najwięcej głosów. Ciekawość co w niej siedzi pewnie :)
 
Oj [mention]jerseyAdmin[/mention] , primo Texaco P już było badane w RUS https://www.oil-club.ru/forum/topic/34711-texaco-havoline-prods-p-0w-30-acea-c2-psa-b71-2312/ i imho porządna oliwa, dwa - jest importer w PL a trzy można go zamówić bezpośrednio , a z tą pewnością zakupu też problemu nie widzę, jedno źródło pochodzenia z BE a importer na swojej stronie podaje sieć sprzedaży, także trochę poleciałeś ;) http://www.texacopolska.com.pl/dystrybucja
 
Chce mi się po hurtowniach ganiać. Eneos ma swój sklep internetowy, dowiozą mi do biura :p

O, widzisz, przegapiłem link do VOA, myślałem że mają tylko dane oleju wprowadzone. Inna sprawa że na forum RU raczej nie bywam, cyrylica źle mi się kojarzy :p Będziemy mieli własną, analiz nigdy za mało :p Eneosa też zresztą zrobię.
 
Reklamować nie będę ale jest także ich sklep z grupy kapitałowej, widać słabo się pozycjonują, ale jest i działa ;)
Co do analiz, ich nigdy za mało a szczególnie takich niszowych marek jak Eneos :)
 
A co sądzicie o olejach:
- Penrite ENVIRO+C2 0W30
- Eurol Ultrance PSA 0W-30
- Neste City PRO 0W30 CITY
Szukam czegoś dobrego na pierwszy serwis :p
 
Skleroza nie boli, zostawiłem Eneosa w Grudziądzu i nie chciało mi się wracać, więc w silniku chlupocze QFS451E10, a po naszemu Orlen Platinum Pro F 5W-30 ;) Instrukcja dopuszcza 5W-30 ACEA A5 więc machnąłem ręką. Najwyżej mi się raz częściej wypali GPF o ile kiedykolwiek się wypali :)

W każdym razie przy najbliższym tankowaniu kupię flaszkę i kolejny Orlen niedługo trafi do analizy. Eneos będzie musiał poczekać do następnej wymiany, chyba że Orlen wypadnie spoko to może już przy nim zostanę.
 
7500 kilometrów, plus minus rzecz jasna.
 
To dość często.
Jakie robisz trasy?

Mi akurat teraz wypada jakieś 7 tys od wymiany, a zamierzam do 10 tys dojechać.
Styl jazdy: PSJ,
odcinki: wokół komina, przeciętnie 2x17km
 
Zależy, ale po mieście raczej nie jeżdżę. Zazwyczaj albo ~150 km trasy autostradą albo wałęsam się po okolicy szukając ciekawych miejsc do obejrzenia. Też najczęściej 100 km albo więcej.

Z tym, że jak nie jadę autostradą i nie mam pasażerów, to praktykuję "włoski tuning" czyli trzymam silnik w zakresie obrotów dających maksymalną moc. U mnie między 3 i 6 tysięcy. Na bocznych drogach to jak trójkę wrzucę to święto. Więc wole wymieniać częściej :)
 
praktykuję "włoski tuning"
Pierwszy raz słyszę takie określenie. :D
Ale nie powiem, podoba mi się.

No to nie wiem, wymieniać, nie wymieniać ... ?
Odgrzewam swojego kotleta :)
@SACZI, jak nie wymieniać jak wymieniać! ;)
Ja też czasami biję się z myślami czy wymieniać poniżej 10 000 km.
Wtedy wymieniałbym 3 razy do roku w jednym samochodzie, a jest jeszcze drugi.
 
3 wymiany w roku :)
 
Ze specyfikacji technicznej silnika Kappa G4LD, potwierdziłem to w ASO w Genewie osobiście i przez znajomego w Paryżu. Mam też oficjalna olejową kartę serwisową dla ASO w Wielkiej Brytanii. Ten silnik w wersji europejskiej ma przewidziany olej ACEA C2 lub API SN w lepkości SAE 0W-30. Ale przewiduje się też użycie 5W-30 ACEA A5/B5. Orlen nie produkuje 0W-30 ACEA C2 więc KMP korzysta z możliwości zalania A5.

Ten sam silnik w Hyundai i30 ma (w Polsce) rekomendowane tylko 0W-30 ACEA C2, o A5 czy innych lepkościach nie ma wzmianki. Ale partnerem Hyundaia jest Shell który robi wymagany olej.

Napisałem też z zapytaniem do KIA Europa, ale nie sądzę żeby mi odpowiedzieli. Nie kwapią się.

Tak w ogóle to co to za pomysł, że "olej na polski rynek". Kia nie produkuje silników w innej specyfikacji specjalnie dla nas - na cały świat te Kappy są takie same i wymagania olejowe też.

----

Specyfikacja dokładnie mówi tak:
Recommended: ACEA C2, API SN: 0W-30
General Export: ACEA A5/B5, 5W-30
Possible use: ACEA A3/B3, A3/B4 or higher, viscosity according to region and temperatures (zaczyna się na 0w-30, kończy na 20W-50)

I jeszcze jedno - ASO pominęło lepkość 0W-30 która jest wymieniona w instrukcji obsługi. No, ale to tylko ASO i jak pisałem: Orlen nie robi 0W-30 ACEA C2 więc pewnie mają gdzieś w rozpisce: NIE INFORMOWAĆ KLIENTA! POLECAĆ ORLEN :D
 
Last edited:
W i30 w zależności od "modelu" / roku produkcji serwisówka podaje
2017 - A5 5W30
2018 - w dwóch miejscach tylko C2 0W30 i w tej samej książeczce na trzeciej stronie 5W30 A5:)
2019 - tylko C2 0W30

W praktyce w ASO leją 5W30 A5 bez znaczenia czy jest gpf czy go niema
Nie leją 0W30 bo go nie mają
 

Attachments

  • IMG_1640.jpg
    IMG_1640.jpg
    130,5 KB · Odwiedzin: 395
Back
Top