• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia Ceed 1.4 T-GDI

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
* Kia Ceed 1.4 T-GDI, 2018, turbodoładowana benzyna, 140 koni. Bez modyfikacji, posiada seryjny filtr GPF.
* aktualnie zalany fabryczny olej, jeżeli wierzyć temu co Kia wypisuje to Total Quartz 0W-30 Ineo First (ACEA C2)
* wymagania: 5W-30 albo 0W-30 spełniające normy ACEA C2 lub ACEA A5/B5
* cena: bez ograniczeń
* trasy - autostradowe z włączoną ekoniańką i kręte drogi dla zabawy gdzie piłuję do odcinki

Teraz wymiana będzie po pierwszych 5000 kilometrów, niby Kia zaleca wymiany co 15000 (albo 7 przy jeździe w ciężkich warunkach), ale mnie sumienie by gryzło jakbym pierwszej wymiany nie zrobił szybciej ;)
 
Dostałem odpowiedź od KIA Motor Polska - należy stosować oleje wg norm zalecanych w instrukcji, silnik jest przystosowany do obu typów oleju.
 
No to jak nie robią problemu to można próbować ACEA A5 :D Choć jak znam życie pewnie z czasem nastąpią zmiany tak jak było to w przypadku 1.9JTDm gdzie najpierw dopuszczali 5W40 ACEA B4 mimo iż auta miały DPF, a później zmienili zalecania na 5W30 midsaps :D
 
Pewnie tak, nie ma za dużo silników z GPFem chyba jeszcze na rynku. Z drugiej strony zabraniają stosowania C2 w Ceedach używanych w gorących regionach globu (nie, żeby Ceeda akurat sprzedawali tylko w Europie). Zobaczymy po FL, jak zaktualizują instrukcję :D
 
Producentów nigdy nie zrozumiesz. Jedni zalecali fullsapsy do aut z DPFem, inni midsapsy do aut bez DPF. KIA przynajmniej daje wybór :lol:
 
KIA to dobry przykład polityki producentów aut i tego co zalecają. KIA zaleca "w każdym kraju co innego" i w dodatku zmiana zalecenia po pewnym czasie. A serwisy i tak często leją co im wpadnie w ręce czytaj kto się dobrze zakręcił. Ze względów gwarancyjnych wybrałbym olej spełniający norę C2 np. 0W30 na nowoczesnym pakiecie i bazie z możliwie dużym udziałem PAO.
 
Znalazłem oficjalną (w sensie - koreańską) kartę olejową do ich samochodów. Do Kii z moim silnikiem jest zalecane 0/5W-30 C2. I tylko to. A instrukcja w samochodzie swoje :D

W każdym razie kupiłem już 5W-30 C2 od PMO, zrobiłem nawet analizę tego oleju, jest na forum. Zobaczymy za 10 tysięcy kilometrów, potem pewnie na kolejną zimę zaleję jakieś 0W.
 
Plywak napisał:
Producentów nigdy nie zrozumiesz. Jedni zalecali fullsapsy do aut z DPFem, inni midsapsy do aut bez DPF. KIA przynajmniej daje wybór :lol:

Producentów aut można porównać do wyszukiwarek oleju do danego auta ,w obydwu przypadkach bałagan. :)
 
Odkopię swój własny temat :D

Niedługo wakacji czas, po powrocie będę zmieniał olej. Było PMO :D, było Yacco. Kolej na coś nowego i ciekawego. Mam swoich kandydatów, ale może ktoś ma jakiś oryginalny pomysł. Amsoil, Eurol i Ravenol mnie nie interesują, za dużo tego wszędzie ;)

Wymagania producenta (już potwierdzone) to jedno z dwóch:
- API SN 0W-30
- ACEA C2 0W-30

Jestem w stanie sprowadzić sobie dowolny egzotyczny wymysł więc możecie popłynąć z pomysłami, ale raczej pierwszeństwo będą miały oleje dostępne w Polsce.
 
To może Texaco c2 0w30? Dużo PAO w składzie.
 
Elf 0W30
 
Zapraszam do wątku "Kia Stinger 2.0 T-Gdi 255 km" - chłopaki pomagali mi dobrać olej o tej samej specyfikacji (ACEA C2). Na końcu wygrał Extreme Lubricants 5w30 GTJ - jest już dostępny w Polsce (dziś złożyłem zamówienie).
 
To żeście się nie popisali. Jak się popularne, znane i lubiane wykluczy to nagle bida z propozycjami :D

Ok, wybrałem sobie trzy produkty:

- Texaco Havoline Pro DS P 0W-30 ACEA C2
- Eneos Premium Ultra S 0W-30 ACEA C2
- Mobile 1 ESP 0W-30 ACEA C2/C3

I dwa czarne konie w gonitwie:
- Shell Helix Ultra ECT 0W-30 ACEA C2/C3
- Total Quartz Ineo First 0W-30 ACEA C1/C2

Możecie głosować do środy bo pewnie wtedy zamówię :) Olej raz wybrany pewnie będzie już u mnie na stałe, zmiany co 7-8 tysięcy kilometrów. Mam swojego faworyta, ale jestem ciekaw rozkładu głosów gdy do wyboru nie ma Eurola, Ravenola i podobnych :D
 
Texaco, Mobil, Shell - to są moje trzy typy.
 
Dla mnie: Eneos Premium Ultra S 0W-30 ACEA C2 oraz Shell Helix Ultra ECT 0W-30 ACEA C2/C3.
Ale, że lubię testować różne różności to głos oddaję na Eneos Premium Ultra S 0W-30 ACEA C2.
Wydaję mi się najciekawszy. ;)

Jakby ktoś chciał sobie zerknąć w karty i nie szukać za długo to podrzucam linki ;):
- Texaco Havoline Pro DS P 0W-30 ACEA C2 - http://texacopolska.pl/wp-content/uploads/2016/12/HAVOLINE-PRODS-P-SAE-0W-30-PDS.pdf
- Eneos Premium Ultra S 0W-30 ACEA C2 - https://eneos.jpoils.pl/wp-content/uploads/2018/11/ENEOS-PREMIUM-ULTRA-S-0W30-FULLY-SYNTHETIC-PDS.pdf
- Mobile 1 ESP 0W-30 ACEA C2/C3 - https://www.mobil.com/Polish-PL/Passenger-Vehicle-Lube/pds/GLXXMobil-1-ESP-0W30

I dwa czarne konie w gonitwie:
- Shell Helix Ultra ECT 0W-30 ACEA C2/C3 - https://www.shell-livedocs.com/data/published/pl/78f2e506-858c-4889-8915-aa93382ea6c6.pdf
- Total Quartz Ineo First 0W-30 ACEA C1/C2 - http://www.lubs-products-database.total.com/gallery/ORIGINALS/visuels/29000/29180
 
Z Mobilem nie ma problemów i to raczej z pewnego źródełka bo bezpośrednio od Mobila (mają sklep na Amazonie), w Polsce też jest znany i lubiany sklep który raczej ma oryginały.

Tak w ogóle, to wybrany olej będzie wysłany do analizy, tak żeby was zachęcić do wypowiedzi ;)
 
Back
Top