jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Eneos X Prime 0W-20
Analiza oraz olej do badania ufundowany przez @Analyser . Serdecznie dziękujemy.
Analiza SSI oraz olej ufundowane przez: @Analyser , @pluttek , @Hlava , @michalm83 , @soszo , @lukasrs , @Noel , @egonzet , @pietrasek211 , @DWojtek , @DjStar oraz anonimowych. Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
Strona produktu:
Właściwości oleju:
Uzupełnienie - SSI
Po otrzymaniu wyników testu SSI możemy potwierdzić, iż olej jest bardzo wysokiej jakości. Spadek lepkości w badniu po 90 cyklach, wg PN wyniósł mniej niż 2%.
Jeżeli chodzi o skład to bardzo wysokie zawartości pierwiastków mogących być częścią związków przeciwzużyciowych czy zmniejszających tarcie jak bor i molibden. Tutaj można powiedzieć, że producent "poszedł po rekord" - prawie 1000ppm molibdenu i ponad 500ppm boru to wartości których się w zasadzie nie spotyka w "cywilnych olejach". To także pośrednio świadczy o tym, iż olej formułowano głównie z myślą o nowoczesnej motoryzacji i silnikach nie pracujących ciągle.
Możemy go polecić do wszystkich samochodów wymagających oleju w lepkości 0W-20, patrząc na charakterystykę i zawartość dodatków powinien być też bezpiecznym wyborem dla osób które chciałyby eksperymentować z olejami w lepkości niższej niż przewiduje instrukcja ich samochodu.
Z nietypowego zastosowania to można by pokusić się o użycie tego oleju jako dodatku do np. SAE30. Pół litra do litra tego oleju wymieszanego z 5W-30 albo 0W-30 powinno dać ciekawe rezultaty.
Nie znamy jeszcze wyników pozostałych zleconych badań, dlatego opis może zostać uzupełniony lub zmieniony.
Analiza oraz olej do badania ufundowany przez @Analyser . Serdecznie dziękujemy.
Analiza SSI oraz olej ufundowane przez: @Analyser , @pluttek , @Hlava , @michalm83 , @soszo , @lukasrs , @Noel , @egonzet , @pietrasek211 , @DWojtek , @DjStar oraz anonimowych. Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
- API SP+RC
- ILSAC GF-6A
Strona produktu:
ENEOS X PRIME 0W-20 - Eneos Polska
Ten w pełni syntetyczny olej silnikowy wykonano z wykorzystaniem najnowocześniejszej technologii spełniającej najwyższe normy homologacyjne, a opracowano go specjalnie z myślą o samochodach najnowszej generacji. To nowy produkt ENEOS „Made in Japan” o najwyższej jakości, który ma spełniać...
eneosoil.pl
Właściwości oleju:
- Lepkość w 40 stopniach Celsiusza: 26,4 cSt
- Lepkość w 100 stopniach Celsiusza: 7,7 cSt
- Viscosity Index: 288
- Liczba kwasowa: 3,3 mg KOH/g
- Liczba zasadowa: 6,41 mg KOH/g
- CCS: 2366 mPa*s
- Minimalna temp. rozruchu: -35 stopni Celsiusza
- Popiół siarczanowy: 1,06%
Uzupełnienie - SSI
Po otrzymaniu wyników testu SSI możemy potwierdzić, iż olej jest bardzo wysokiej jakości. Spadek lepkości w badniu po 90 cyklach, wg PN wyniósł mniej niż 2%.
Jeżeli chodzi o skład to bardzo wysokie zawartości pierwiastków mogących być częścią związków przeciwzużyciowych czy zmniejszających tarcie jak bor i molibden. Tutaj można powiedzieć, że producent "poszedł po rekord" - prawie 1000ppm molibdenu i ponad 500ppm boru to wartości których się w zasadzie nie spotyka w "cywilnych olejach". To także pośrednio świadczy o tym, iż olej formułowano głównie z myślą o nowoczesnej motoryzacji i silnikach nie pracujących ciągle.
Możemy go polecić do wszystkich samochodów wymagających oleju w lepkości 0W-20, patrząc na charakterystykę i zawartość dodatków powinien być też bezpiecznym wyborem dla osób które chciałyby eksperymentować z olejami w lepkości niższej niż przewiduje instrukcja ich samochodu.
Z nietypowego zastosowania to można by pokusić się o użycie tego oleju jako dodatku do np. SAE30. Pół litra do litra tego oleju wymieszanego z 5W-30 albo 0W-30 powinno dać ciekawe rezultaty.
Nie znamy jeszcze wyników pozostałych zleconych badań, dlatego opis może zostać uzupełniony lub zmieniony.
Attachments
Last edited: