• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Eneos X Prime 0W-20

wszystko o produkatach Eneos
Czekam, aż ktoś się na nim wreszcie przejedzie. Czy faktycznie tak wycisza silnik, jak na reklamówce.
Jeżdżę na nim od paru dni i mam wrażenie, że faktycznie jest może nie tyle ciszej, ale bardziej "kulturalnie" niż na poprzednim oleju, co jest o tyle ciekawe, że ten poprzedni to Amsoil Signature Series 5W20. Aczkolwiek trzeba brać pod uwagę, że nawet jeśli faktycznie jest pod tym względem różnica na plus, to może brać się po prostu z porównania zużytego Amsoila z nowym Eneosem. W każdym razie kolejną wymianę chcę przeprowadzić również na tego samego Eneosa i wtedy zobaczę, czy praca silnika uległa zmianie.
 
Czy na oleju jest "ciszej" i bardziej kulturalnie to raczej bym się wstrzymał tak do 5 tys km, na każdym nowym oleju wydaje się cicho no i kwestia podświadomości że masz świeży olej to słyszysz to co chcesz usłyszeć :)
 
Ten Amsoil to bardzo " gruby" olej. Jest raczej odpowiednikiem Eneosa 5W30.
 
@Firewall oczywiście, dlatego to zaznaczyłem w poście :) Aczkolwiek mam wrażenie że na Amsoilu nigdy nie było na tyle gładko. Być może to z powodu wspomnianego przez @machony79.
 
Mam przed sobą eneosa 0w20 i tak jakby była tam kranówka wlana:) a temperatura oleju pokojowa a co będzie w silniku. Trochę się przeraziłem bo kupiłem pierwszy raz taki olej. Zawsze wlewałem 5w30 do innych aut co prawda i widac różnicę. Nawet do wczoraj miałem porównanie z eurolem 5w30 bo też kupiłem ale do drugiego auta.
 
Dajcie spokój już z tą "wodą". Do wody jest przepaść.
 

Attachments

  • Screenshot_20240319_215551_Chrome.jpg
    Screenshot_20240319_215551_Chrome.jpg
    159,4 KB · Odwiedzin: 64
Mam przed sobą eneosa 0w20 i tak jakby była tam kranówka wlana:) a temperatura oleju pokojowa a co będzie w silniku. Trochę się przeraziłem bo kupiłem pierwszy raz taki olej. Zawsze wlewałem 5w30 do innych aut co prawda i widac różnicę. Nawet do wczoraj miałem porównanie z eurolem 5w30 bo też kupiłem ale do drugiego auta.
Miałem kiedyś olej 0W-30 którego ASO nie chciało wlać do silnika, bo "panie, to jest woda, podróbka jakaś, my tego nie wlejemy bo silnik się rozpadnie".

A to tylko było API SN+RC na PAO :D
 
Zrobiłem na tej "wodzie" Eneos'a 7tys km i nic się w 18-sto letniej Hondzie nie rozpadło. Teraz wlałem podobną "wodę" Honda Type 2.0 i też nic się nie rozpadnie. Od 45tys km sukcesywnie zalewam Hondę 0w20 i nic się jej nie dzieje. Oleju też nie chce brać.
Polecam moje tematy z Hondą i przeskok w Daihatsu z 10w40 na 0w20 (uprzedzam delikatnych - też nic się nie stało :eek: )
 
Z jakich pobudek takie zmiany? Chcesz udowodnić sobie, czy całemu forum że nic się nie stanie? Bo zapewne jakbyś zalał olej od 0w30 do 10w40 też by się nic nie stało, ale to tak naprawdę też niczemu dowodzi. Dla mnie takie kombinacje to sztuka dla sztuki, a równie dobrze można by to mieć w dupie i lac "podly" 5w40 I też by się nic nie stało.
 
@Firewall a po co robisz analizy i doktoryzujesz się ze składu chemicznego i trybologii płynów? Też sztuka dla sztuki bo mógłbyś lać podły 5w40 i zmieniać co 15tys jak każdy. Mieć wszystko w dp*e.

Robię to raczej w formie ciekawostki i udowodnieniu sobie i innym, że jak silnik jest sprawny to przyjmie xw20 na miękko. Dodatkowo pewna osoba która już nie funkcjonuje na tym forum uświadomiła mnie, że takie oleje mają więcej zalet i zawsze są nowocześniejsze niż jakieś dinozaury pokroju A3/B4
 
trybologii płynów
Nie ma czegoś takiego, więc doktorat z tego tylko na Collegium Humanum da się zrobić.
Post automatically merged:

przyjmie xw20 na miękko.
Taki jest w instrukcji. Ale nie jest bez wad- w letnie upału, gdy jedzie się długo z prędkością ok. 200 km/h olej się pieni, czujnik przestaje prawidłowo odczytywać stan i wyświetla się alarm.
 
Nie ma czegoś takiego, więc doktorat z tego tylko na Collegium Humanum da się zrobić
W kolegium tummanum🤣

@Boguś nie jest to uniwersalna zasada. Np w 2.0TDI CGLC w lato w upale jak sie zatrzymasz na czerwonym swietle, gdy wczesniej dosc dynamicznie jechales, to na SAE20 pojawia sie kontrolka cisnienia oleju. I tak sie dzieje w sprawnym silniku. Wiec takie dobre uniwersalne rady Pozioma jednak moga sie skończyć źle.
 
Ale ja Ci tylko mówię że Twój test tez niczego nie dowodzi :) równie dobrze byś zalał cokolwiek innego i również silnik by się nie rozsypał..

Ja do swojego gruzika też leje teraz co najtańsze i szczerze nic się nie dzieje, nie widzę plusów stosowania droższych olejów ale też nie stawiam tezy że droższe oleje nie mają jakiś plusów. Być może silnik nowszej konstrukcji lub jakiś specyficznie zaprojektowany inaczej by się zachowywał. Widocznie mój silnik, co mu nie zalejesz pojedzie tak samo bez większych i odczuwalnych różnic.
 
@sprajt2 ale ja nie jeżdzę 2.0 TDI więc? Nie mam też pompy o zmiennym wydatku więc ciśnienie na luzie nie spada do wartości krytycznych
@MC Subi ale wiesz, że olej nie powinien się pienić? Zresztą ja nie jeżdzę 200km/h. Ten etap życia mam już za sobą :cool:
 
Last edited:
@Boguś więc nic. Napisałem tylko, że schodzenie z lepkością poniżej tej z instrukcji, bo tak prawi ktoś na forum nie jest uniwersalne. I tyle.
 
Bogusia samochód ma w instrukcji 0W20, bo wg producenta 0W16 było niedostępne w chwili druku instrukcji.
 
@MC Subi nadmienię tylko, że w chwili druku Honda nawet nie marzyła o 0w16. Od 2001 dopuszcza używanie Xw20 prawie w każdym silniku samochodu osobowego o zapłonie iskrowym ( z wyłączeniem V6 i TypeR)
Użyłem omawianego XPrime i sobie chwalę 😉
 
@MC Subi zaczynam w Ciebie wątpić. W 2001 nie było jeszcze k20c1/4 i oleju Honda Type 2.0.
 
Back
Top