• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Świece zapłonowe i żarowe

Gratuluję pomysłu powrotu do starych świec, na których przejechałeś już 80 tyś. km.
Nie ma czego gratulować-te świece wymienia się profilaktycznie wg książki co 120 000, ale znane są przypadki przejechania w Hondach R ... ponad 200000 km bez zakłóceń.
 
Nie widzę żadnego technicznego i ekonomicznego uzasadnienia stosowania świecy irydowej. To pieniądze wywalone w błoto. Marketing działa
Nie marketing a fizyka i elektrotechnika. Próbowałeś iryd? Bo ja tak. I nawet mierzyłem wyładowania na irydach vs zwykłe.
 
Jeśli to ten sam żeliwny R6, który miałem we Wranglerze TJ, to wymiana świec a zwłaszcza wtryskiwaczy na na jakieś uwspółcześnione konstrukcje przynosiło wyraźnie odczuwalne skutki. Zwłaszcza przy taplaniu się w śliskich pułapkach na niskich obrotach.
 
ale znane są przypadki przejechania w Hondach R ... ponad 200000 km bez zakłóceń.
i co w związku z tym ? Chętnie bym zobaczył jak taka świeca wygląda po 200 tyś. km i jak trzyma założone parametry.
Nie marketing a fizyka i elektrotechnika. Próbowałeś iryd?
Żadnej różnicy nie zauważyłem.
I nawet mierzyłem wyładowania na irydach vs zwykłe.
Jakie parametry poddałeś pomiarowi ? Co ci wyszło z tych pomiarów ?
Jeśli to ten sam żeliwny R6, który miałem we Wranglerze TJ
Odpuść sobie ten tekst, który cytujesz już po raz kolejny ... to naprawdę na mnie nie działa, nie wyprowadzisz mnie z równowagi 😁
 
Świeca irydowa po 120 000 wygląda znacznie lepiej, niż zwykła po 15 000. Żal wyrzucać. Nawet jak ma się żeliwniaka z przedwojennej ciężarówki z unry ;-)
 
Jakie parametry poddałeś pomiarowi ? Co ci wyszło z tych pomiarów ?
Znajdz moje posty o irydach i zdjęcia z diagnoskopu. Nie chce mi się od nowa pisać.
 
Świeca irydowa po 120 000 wygląda znacznie lepiej, niż zwykła po 15 000. Żal wyrzucać. Nawet jak ma się żeliwniaka z przedwojennej ciężarówki z unry ;-)
Ale też kosztuje dużo więcej jak zwykła miedziana na której można spokojnie przejechać 40-50 tyś km.
 
To prawda, NGK około 8 dych i bardzo trzeba uważać na podróby. Ale 120 000 km spokoju. W niektórych współczesnych silnikach świece wymienia się tylko razem z silnikiem:)
 
Dzisiejsza "Ekologia". W typowych warunkach silnik zrobi dobre 100-150 tyś. km i można szukać nowego albo remontować.
 
Przesadzasz. Uważasz, że flotowe robią 100-150 kkm i do złomu? Robią bez problemu 250-350 kkm i jeźdżą. Hybrydy spokojnie pół miliona na wodzie po parówkach.
 
Ale też kosztuje dużo więcej jak zwykła miedziana na której można spokojnie przejechać 40-50 tyś km.
Nawet gdyby kosztowała 100 pln to warto. I nie chodzi tylko o trwałość, bo dla mnie to drugorzędna zaleta.
 
@Bodex - wymieniłeś świece na Bosch i wtedy Ci nie szarpało, teraz po przejechaniu 60 tyś. km na nich zaczęło Ci szarpać. Uważasz, że to wina zaprojektowanej rezystancji świecy (rezystora przeciwzakłóceniowego) ?
Po prostu świeca została wyeksploatowana. Osady powstające w trakcie eksploatacji też tworzą powierzchnie zmieniające rezystancję.
Trzeba było wrzucić zdjęcie popatrzylibyśmy jak świeca ta wygląda.

Gratuluję pomysłu powrotu do starych świec, na których przejechałeś już 80 tyś. km.

Aby dać Ci do myślenia powiem Ci, że moje najprostsze Champion RC12LYC, ze środkową elektrodą miedzianą, maja rezystancję ok. 30 kOhm. Takie świece przewidział producent auta. Auto pięknie na nich chodzi czy to Pb czy LPG. Pali od strzała i nie mam zamiaru inwestować w jakieś wynalazki. Wolę już zmniejszyć interwał ich wymiany. Kolejna sprawa, auto ma prawidłowo działać na Pb i LPG.
oe041/T10 (miedź) mogę kupić w cenie 8 pln/ szt., oe184/T10 (iryd) po 63 pln szt.
Nie widzę żadnego technicznego i ekonomicznego uzasadnienia stosowania świecy irydowej. To pieniądze wywalone w błoto. Marketing działa

@ozzy1979 - U mnie lepiej nie chodzi, bo na zwykłych chodzi bardzo dobrze.
Przeczytaj ze zrozumieniem .
Tolerancja rezystancji jest id 3-7 kohm , jedna ze świec Bosch miała 8,9 kohm rezta 5,2 +/- 0.2 kohm.

Gdy byly nowe mierzyłem i wszyskie Bosch miały 5,2 kohm. Jedna padła i tyle

Zmiwrzyłem też oporność na uzwojeniach cewek , nie pamietam wartości , ale wszystkie miały identyczne z dokładnością do 0.01 .
Mierzone Uni-T UT 210E
Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
d14a98a61c895ffbfd5e150eb697e36c.jpg
e5c8301ca348c59937ac2a7226b46465.jpg
becb8cf1fdd7535e8e3180f733a8e75a.jpg
437682a67db18b70b3cd538e1b927037.jpg
506d72216f15b1472cd2c8bdf2e63e61.jpg
 
Last edited:
@Bodex - W mojej ocenie kolor elektrod i stożków ok chociaż ustawienie szczeliny do poprawy (1 i 4 zdjęcie). Na pierwszym zdjęciu widać, że NGK już dawno się skończyła - efekt korony, też o tym świadczy.
 
Last edited:
efekt korony
Lub po prostu koniec uszczelniacza cewki. Nie ma efektu korony przy szczelnej silikonowej nakładce.
@Bodex tu albo świeca jest za zimna, albo coś jest nie tak z silnikiem. Żadna część świecy nie może być czarna w normalnej eksploatacji.
 
Wtrysk bezpośredni, może oczyszczanie filtra cząstek stałych się aktywowało. Sadza na porządku dziennym 😁
 
Na tym podwójnym zdjeciu ta z lewej to NGK OEM , prawa To BOSH.
NGK maja 80 tys km
BOSCH mają 60 tys km .
Cewki dokładnie oglądałem , uszczelki dobre bez pęknięć, pomierzyłem wartosci uzwojenia pierwotnego i wtórnego - wszystkie 4 są identyczne.
Czerwony nalot - stosuje Archoil 9100 do oleju i AR6900P-max do beznyny .

Auto od jakiegos czasu szarpie, zwlaszcza rano jak postoo , zmieniłem świece Boscha która faktycznie mogła przerywać , dwa dni było fajnie i pracował rowno, teraz znowu przerywa i on ma tak zawsze nawet po wymianie po regulacji zaworów pięknie pracował bez szarpieć płynnie miał moc już zdolnych obrotów czuć było lepiej ciągnie z dołu , ciszej silnik pracował.Pojeździłem Tak z tydzień i potem znowu się zaczęło szarpanie, nie ma schecka, błędów, a szarpie najwiecej miedzy 2-3 tys ob to czuc.
Ciężko ruszyć z jedynki bo szarpie, nieraz aż silnikiem zatelepie.
Mam Atol200 mini orogram diagnostyczny nie ma błędów, wczesniej byly wypadania zapłonów na cykindrach losowo 2-3 na 200 obr . Ostatnio zero.
Mam pliki pdf z diagnostyki w czasie rzeczywistym.
Problem taki sam ma też mój kolega,
Auta to Honda HR-V 1,5 RU 130 ps 2018 r .


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
W Skodzie zmieniłem świece, niby wszystko było ok, ale nie znałem ich historii, a na dniach montuje LPG i nie chciałem żadnych niespodzianek. Okazało się że byly jakieś NGK, chyba już zmęczone życiem.
Zamontowałem Irydy od Denso.
 

Attachments

  • Screenshot_2023-05-05-14-38-37-260_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2023-05-05-14-38-37-260_com.miui.gallery.jpg
    1,2 MB · Odwiedzin: 71
  • Screenshot_2023-05-05-14-38-35-000_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2023-05-05-14-38-35-000_com.miui.gallery.jpg
    1,1 MB · Odwiedzin: 73
  • Screenshot_2023-05-05-14-38-27-701_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2023-05-05-14-38-27-701_com.miui.gallery.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 75
Czujesz jakąś różnicę na tych irydach?
 
Też dołączam się do pytania. Bo mam i LPG i mam zamontowany taki sam zestaw NGK jak Twoje stare. Zrobiłem na nich 40 k km na lpg bez problemów, niedługo chcę wymienić zapobiegawczo i zastanawiam się czy nie wrzucić właśnie tych denso irydowych.
 
Miałem te Denso - przerywały na LPG po 500 km po zamontowaniu. Kupiłem Polskie Iskry pod LPG - przejechałem 1000 km i jest idealnie.
 
Back
Top