@Bodex - wymieniłeś świece na Bosch i wtedy Ci nie szarpało, teraz po przejechaniu 60 tyś. km na nich zaczęło Ci szarpać. Uważasz, że to wina zaprojektowanej rezystancji świecy (rezystora przeciwzakłóceniowego) ?
Po prostu świeca została wyeksploatowana. Osady powstające w trakcie eksploatacji też tworzą powierzchnie zmieniające rezystancję.
Trzeba było wrzucić zdjęcie popatrzylibyśmy jak świeca ta wygląda.
Gratuluję pomysłu powrotu do starych świec, na których przejechałeś już 80 tyś. km.
Aby dać Ci do myślenia powiem Ci, że moje najprostsze Champion RC12LYC, ze środkową elektrodą miedzianą, maja rezystancję ok. 30 kOhm. Takie świece przewidział producent auta. Auto pięknie na nich chodzi czy to Pb czy LPG. Pali od strzała i nie mam zamiaru inwestować w jakieś wynalazki. Wolę już zmniejszyć interwał ich wymiany. Kolejna sprawa, auto ma prawidłowo działać na Pb i LPG.
oe041/T10 (miedź) mogę kupić w cenie 8 pln/ szt., oe184/T10 (iryd) po 63 pln szt.
Nie widzę żadnego technicznego i ekonomicznego uzasadnienia stosowania świecy irydowej. To pieniądze wywalone w błoto. Marketing działa
@ozzy1979 - U mnie lepiej nie chodzi, bo na zwykłych chodzi bardzo dobrze.