• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogolny temat odnosnie dodatkow do oleju

Heh, że taki syf ludziom wciskają w takim razie..
 
Pytanie o nośnik i rozmiary cząsteczek bo to będą raczej problemy i MoS2 może się odfiltrować i g...o da. Ewentualnie stężenie - na czymś musieli zaoszczędzić. Zweglić się nie zwęgli, najwyżej utleni. Temperatura topnienia MoS2 to ponad 2000 stopni.
 
Mannol MoS2 9991 ma bardzo gęstą konsystencję którą mogę porównać do miodu. Nie wiem czy wlałbym do silnika. Na pewno nie całe opakowanie 300ml. Bardziej pasuje do skrzyni biegów albo dyferencjału.
 
Mannol MoS2 To dodatek z dużą zawartością polimeru ,dlatego jest taki gęsty.
Ze zwykłych dodatków MoS2 nie zagęszczających oleju silnikowego jest dodatek Molykote A,używają molibdenu z USA uznawanego za najbardziej czysty na świecie.
 
Last edited:
Wleciał Ceratec puszka 300ml do Extreme Lubricants GTC 6l oleju i 300ml dodatku. Nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale nie wyrzucę tego przecież. Zrobiłem 15km autostradą, temp oleju 92st. Zobaczymy co będzie dalej. Silnik i tak chodzi mega cichutko bo wczoraj była robiona wymiana oleju, więc ciężko będzie mi cokolwiek obiektywnego wyłapać, chyba jedynie temperatury.
 
ciężko cokolwiek stwierdzić póki co, ale nie potrafię po mieście przebić temperatury 100 st.. przy aktualnych temp 21-22 st po dojeździe do pracy (7km) temp oleju po OBD to 60 stopni. Albo ten dodatek jeszcze mocniej obniża temp oleju u mnie niż AR9100 albo nie wiem co jest grane. Wczoraj w nocy przejażdżka po autostradzie 2 sprinty od zjazdu do zjazdu +260 i temp oleju 108 st. Zobaczymy jak dalej :)
 
Ceratec obniża temperaturę tylko trudno powiedzieć o ile?
 
Ceratec zmniejsza tarcie po prostu. Mój ojciec stosuje w 320d N47 od wielu lat. Grubo ponad 300 tys. km zrobione, zalewa chyba co 2-3 wymiany oleju. Ostatnio wyciągane było turbo do inspekcji i stan jak nowe. Spalanie średnie z wielu tysięcy kilometrów ma około 4-4.5 l/100km.
 
Pytanie jakim prawem on zwiększa kompresję w silniku.. już widziałem kilkanaście filmów na YT gdzie był robiony pomiar kompresji przed i po np1000km i była poprawa o 1-2 bary nawet.
 
200km Ceratec za mną. Więc tak, co zauważyłem i jest to mierzalne to ciśnienie na biegu jałowym, oczekiwane 2605hpa, rzeczywiste - 300hpa, także jest wzrost ciśnienia delikatny w układzie olejowym (wcześniej było na równo, a różnice rzędu 300hpa występowały podczas jazdy). Podczas jazdy różnica jest nawet do 1000-1100hpa, niestety screena w trakcie jazdy z wiadomych przyczyn brak :) Temperatura oleju w granicach 105-107 st w trakcie jazdy 40km miasto, poza obrzeżami i 2-3 sprinty. Poza tym z odczuć subiektywnych - milutkie odpalanie "zimnego" silnika. To tyle, będę aktualizować :)
 

Attachments

  • Screenshot_2020-06-10-13-29-19-482_pl.pw.btool.expert.jpg
    Screenshot_2020-06-10-13-29-19-482_pl.pw.btool.expert.jpg
    417,7 KB · Odwiedzin: 350
Last edited by a moderator:
Tylko weż pod uwagę,że masz bardzo dobry olej zalany z nietypową formulacją,i możliwe,że efekty są jeszcze większe.
 
czy nieco większe ciśnienie w układzie smarowania jest ok, niż to, czego wymaga ECU na daną chwilę? Wg mnie tak. Natomiast sam olej jest na tyle świeży, że ciężko coś powiedzieć, w tamtym roku wymieniałem mniej więcej w okolicy sierpnia, upały też srogie i było do 112 st. o ile dobrze pamiętam. Generalnie z temperatur tego oleju jestem zadowolony, Ceratec coś tam działa, co widać po ciśnieniu, zobaczymy jak w dalszej perspektywie.
 
Nic nie było napisane, żeby zwiększał lepkość.. a dwa - do 6l oleju wlałem 300ml dodatku, raczej zbyt małe stężenie
 
czyli lepkość wzrosła o 12,5 w 20*C nie wiem dokładnie ale w 100*C to jakieś 2 ?
@lukaszewski a jak teraz hamowanie silnikiem
 
Hamowanie silnikiem normalne, wcześniej już było bardzo delikatnie, bo ten sam olej plus ar9100, poczekam jeszcze
 
Ceratec jest polecany do wszystkich silników bez względu na przebieg oraz stan mechaniczny. Produkt nie zwiększa lepkości oleju, może być stosowany z każdym typem oleju silnikowego.
 
Back
Top