• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogolny temat odnosnie dodatkow do oleju

Po pierwsze nie, po drugie ten dodatek wg zapewnień producenta nie zmienia lepkości, po trzecie na analizach uoa Ceratec z olejami różnego rodzaju również nie była widoczna zmiana lepkości - zanim wlałem cokolwiek sprawdzałem na oil club.de, po czwarte, gdyby zmieniał lepkość to czy 300ml wpłynęło by aż tak? A jeśli tak to przecież wyszło by na analizach i pompa cały czas dawała by zwiększone ciśnienie. No i po piąte nie mam zajechanego trupa, żeby po wlaniu bardziej lepkiego oleju zmienił się pobór 🙈 5w30, 5w40 na obu olejach zużycie było to samo od nowości, czyli 250ml/1000-2500km w zależności od warunków.
 
Nie zmienia może lepkości całego oleju o klasę lepkości itp ale nie zmienia to faktu że jest bardzo wysokiej lepkości
P.s. lepkość w 40C gdzieś była mierzona albo CCS?
 
To na pewno nie jest zasługa cerateca, na bank jest to efekt wcześniejszych dodatków jedynej słusznej firmy ;)
 
Nie wierzycie...

Grubości filmu olejowego po dodaniu dodatku wysokiej lepkości do oleju GIII tego czerwonego.
S.1 i S.2 są z dodatkiem 1% dwa warianty tej samej chemii bez żadnej ceramiki itp

Pomarańczowy to olej tej samej klasy co czerwony tylko na PAO bez dodatków wysokiej lepkości.

Od tego zależy spalanie oleju.
b2b747bd292790220f16966d178ee064.jpg
d4a3d4c8eb7ebe4b30245ea6a80779b5.jpg
 
@wlyszkow zupełnie te argumenty do mnie nie trafiają... Jeśli zmieniło by lepkość jakkolwiek czy w 40 czy tam w 100 st to widział bym to po odczytach na pompie... Tak, jak po samym wlaniu przez pierwsze kilkaset km ciśnienie na jałowym i w trakcie jazdy było nieco wyższe rzeczywiste niż oczekiwane, tak teraz po prawie tysiącu km się wyrównało. Jakaś magia :) mnóstwo ludzi stosuje Ceratec, w najnowszych konstrukcjach od BMW również i wszyscy wypowiadają się na temat tego dodatku dobrze ;-) sam zaczynam mieć o nim bardzo dobre zdanie tym bardziej, że nie opiera się ono na odczuciach tylko i wyłącznie subiektywnych.
 
Nie wiem jak to ująć prościej. Ja nie piszę źle tylko piszę skąd może być taki efekt i tyle. Wiele jest chemii na rynku po której spada spalanie oleju
 
Używałem olejów z noack przeróżnym, najgorszy miał chyba lm toptec 4100 i nic to nie zmienialo, zużycie oleju było zawsze takie samo 🤷🏻‍♂️ nawet nie wiem czy na toptec, który jest hydrokrakiem nie było najmniejsze 🙈 z dodatków lałem tylko archoil 9100 i nawet pokusił bym się o stwierdzenie, że za każdym razem pierwsze kilkaset km po zalaniu - zużycie oleju było najszybciej widoczne 🙊
 
Noack jest istotny ale różnice widać po długim czasie raczej. Ma on niewiele wspólnego z grubością filmu smarnego.
Sam sobie potwierdziłeś skoro po 9100 więcej oleju Tobie ubywalo bo lepkość 9100 jest 10x niższa od Cerateca
 
Czyli właśnie przyznaleś, że 9100 zmienia lepkość oleju?
 
AR9100 nie podwyższa grubości filmu olejowego - to nie jest zaklejacz cylindrów. Najpierw myje metal a potem odkłada cienką twardą warstwę nanoboru na metalu aby nie przylegały nowe depozyty i aby w węzłach tarcia obniżyć tarcie i zużycie.
Po AR9100 w dłuższym okresie zużycie oleju może się obniżyć jeśli jego przyczyną są zaklejone niedomyte pierścienie ewentualnie jest problem z twardymi uszczelniaczami bo potrafi je rewitalizować dzięki estrom.
Na ogół wtedy spada także emisja szkodliwych związków.
 
Odpowiedziałeś strasznie wymijająco. Spodziewałem się tego 👍 czyli teraz insynuujesz, że Ceratec coś zakleja? Powiem tak.. samochód kupiłem dwuletni, ze znikomym przebiegiem 60pare tys km.. przy 80k km wlany był archoil 2300 na 10tys km, nic się nie zmieniło - zużycie nie wzrosło i nie spadło. Następne 4 interwały olejowe wlany był 9100, łącznie przejadlem tego 1l.. przy 125tys znowu wlałem ar2300.. zużycie oleju ciągle to samo odkad kupiłem samochód. Jeśli te środki coś wyczyściły to tylko i wyłącznie mój portfel na kilkaset zł :).. Także to nie problem czystości/jej braku w silniku :) na chwilę obecną tylko Ceratec sprawił, że nie czuje by pieniadze poszły w bloto
 
Chodzi mi o to że dodatek wysokiej lepkości obniżył Tobie spalanie oleju i tyle
 
Ale pod jakim kątem, JAK... Skoro na uoa nie widać żadnej wyższej lepkości, jedynie większy udział pierwiastków z dodatku.....
 
Last edited by a moderator:
75w80 ma lepkość mniej więcej jak silnikowe 5w30..
 
Każdy dodatek, który jest innej lepkości niż olej bazowy zmienia lepkość oleju, to oczywista prawda o której tu piszę od pewnego czasu.
Jeden dodatek nie trafi z lepkością w każdą klasę oleju, to chyba logiczne.
 
Back
Top