• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogolny temat odnosnie dodatkow do oleju

Nie spodziewajmy się, że olej zmieni klasę oleju po dodaniu 300ml do 6.8L układu a w używanym oleju z paliwem dodatkowo trudniej ocenić.

Wykresy, które wkleiłem powyżej dotyczą dodatku, którego dodanie 1% także nie ma istotnego wpływu na lepkość w 40 czy 100C ale potrafi on przy takiej dawce podnieść grubość filmu smarnego bardzo istotnie i to się sprawdza w silnikach, które akurat takiej zmiany potrzebują, kiedy są czyste a nadal palą olej na olejach zalecanej przez producenta klasy.

W przypadku UOA z tego Audi akurat dolewek wyszło więcej po dodaniu dodatku przez 6kkm niż w przypadku poprzedniego oleju przez 10kkm.

Podnoszenie grubości filmu smarnego bez wyraźnej potrzeby nie ma większego sensu i nie jest najlepsze dla par pracujących z uszczelniaczami w dłuższym okresie.
 
Bo nie było takiego :) hula to razem z Extreme..? Masz podgląd na wnetrze przez korek olejowy czy zakryte plastikiem?
 
Hula, ubytku dalej zero. Wczesniej na solo Extreme i na Ravenol VST plus Archoil 9100 już 250ml było zjedzone ;-) podgląd mam, ale tam niezbyt widać cokolwiek. Zimne starty perfekt, ciepłe też, cisza, spokój ;-) na chwilę obecną najlepszy dodatek do oleju w mojej opinii
 
Last edited by a moderator:
Mnie od cerateca zawsze odstraszało
To co sam
Doświdczylem juz jakis czas temu, a mozna to porownac praktycznie 1:1 z tym:

 
Mnie od cerateca zawsze odstraszało
To co sam
Doświdczylem juz jakis czas temu, a mozna to porownac praktycznie 1:1 z tym:



Czyli co konkretnie bo jest 4 strony tematu i w sumie nic nie wskazuje, by to Ceratec był winowajcą;-) ja też unikałem, ale wiele pozytywnych opinii widziałem, czytałem i rozmawiałem z chłopakami, którzy na co dzień zajmują się BMW z serii M i leja do każdej wymiany butelkę Ceratec, silniki robią po 200-300tys km bez większych przeszkód.
 
Konkretnie te depozyty. Jedyną zmienną był ceratec
 
U mnie ponad 1000km pękło i nic nie widać
 

Attachments

  • IMG_20200711_053729.jpg
    IMG_20200711_053729.jpg
    4 MB · Odwiedzin: 378
Tym razem zrobię na 100 procent, płukankę sobie pierwszy raz od 6 lat odpuszczę 🙈
 
U mnie po 8000km na ceratec, olej tylko zmienił barwę na kawe z mlekiem, zero depozytów ani żadnych nagarów.
 
Zauważyłes jakieś pozytywne aspekty tego dodatku?
 
U mnie niestety żadnych pozytywów ani negatywów, może tylko ciszej chodził na ciepłym silniku.
Ale mam w planach jeszcze raz przetestować ceratec na 10000km
 
Po analizie specola chcialbym zrobic uoa z dodatkiem i powoli rozgladam sie za jakims. Moc jest juz podniesiona w granicach możliwości silnika bez modów mechanicznych takze mozna cos poprobowac
 
Ceratec - 1500km za mną, zużycia oleju w dalszym ciągu brak mimo tego samego profilu jazdy, a rzekłbym nawet agresywniej (ciepło na dworze to i olej szybciej ma te stopnie, które sprawiają, że można już szaleć :) ) generalnie jest to rekord, jeśli chodzi o tryb jazdy 99% miasto. Na każdym poprzednim oleju 1250km i był już zauważalny ubytek, tutaj twardo nic się nie dzieje. Dla mnie rewelacyjny środek!
 
@lukaszewski, jak sam nie stosuję takich siuwaksów i z przymrużeniem oka patrzę na subiektywne placebo-zachwyty nad środkami, tak nagły spadek poboru oleju w silniku, który wcześniej pobierał dość znacznie to już jakiś konkret.

Swoją droga, pomijając kwestię pogody, zaobserwowałeś, żeby Ci się dłużej nagrzewał olej? Są tam jakieś modyfikatory tarcia w ogóle?
 
Pytanie czy to aktualne bo reklamują jako proszek hBN
 
Back
Top