• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogolny temat odnosnie dodatkow do oleju

Dlatego nikt normalny i przy zdrowych zmysłach w to nie wierzy :) 1l/8-10tys km jestem w stanie zaakceptować i przyjąć do wiadomości, że to normalne.
 
Ten hekso azotek boru jest bardzo drogi, to opakowanie powyżej to koszt 108$ a na aliexpresie jest taki o grubości od 5-10 nm za 40 zł.
Trudno dostępny bo to taki wynalazek do przemysłu kosmetycznego i innego.
ALI
Strona lowerfriction cena za 1 uncję
 
70nm to trybologicznie najlepszy rozmiar hBN
 
@Plywak z czego ha? :p trochę się zwiększyło 🙈
 

Attachments

  • Screenshot_2020-07-27-20-11-31-924_com.kajda.fuelio.jpg
    Screenshot_2020-07-27-20-11-31-924_com.kajda.fuelio.jpg
    281,5 KB · Odwiedzin: 274
Patrząc na analizę dochodzę do wniosku, że spokojnie można zalać tańszy dodatek mos2 mannola. Co też robię.
Tańszy dodatek Mannola ma zwykły dwusiarczek molibdenu plus polimer przez co sporo podnosi lepkość oleju ,nie można w żadnym wypadku porównywać go z Ceratec LM.
 
Co masz na myśli?
Chodzi Ci o podnoszenie lepkości oleju czy wypełnienia ubytków w strukturze metalu (wygładzenie nierówności)?
 
Last edited by a moderator:
W aucie, który ma 12 lat i 240k przebiegu warto wlać Ceratec? ;) Aktualnie dodaje od jakiś 4 lat AR9100.

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
Tego niewiem. Silnik pracuje dobrze, ale tak sobie myślę. AR9100 wspomaga olej, ale Ceratec według waszych wypowiedzi "uszczelnia" rysy. Może warto w starszym już aucie zmienić suplementy? ;)

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
Last edited by a moderator:
A bierze Ci olej?
 
Oceniając po kolorze dodatku to też mają w składzie micro hBN
1595930642344.png
 
A bierze Ci olej?
Przy wyższych prędkościach autostradowych trochę weźmie oleju. Ale w większości jeżdżę tylko do pracy 10km to nie ubywa w ogóle.

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
To wg mnie lepiej nadal zapobiegać bo zaklejać nie ma czego.
 
ale wy tego nie traktujcie jako jakiś lepik :eek::rolleyes: w nowych samochodach też normalnie Ceratec jest lany zapobiegawczo... masakra :) bo zrobili tu z tego co niektórzy moto doktora... na forum BMW M w USA widziałem zdjęcia panewek bez wymiany w M5 E60 z silnikiem V10 po 150tys, gdzie po 100 normalnie rozsypywały się w rękach. Oczywiście środek lany od początku
Post automatically merged:

A czegoś jemu brakuje stosując AR9100?
cenowo wychodzi podobnie, a dla wyrobienia sobie opinii warto spróbować jednego i drugiego. Ja lałem oba, z czego AR9100 przelałem litra aż :) zadowolony byłem z obu, no ale patrząc obiektywnie na to zmniejszenie zużycia oleju z przewagą dla Cerateca :)
 
Last edited by a moderator:
Ktoś używał tych dodatków Jetchem? Z tego co widzę mają ceram oil i oil booster super+?
 
ale wy tego nie traktujcie jako jakiś lepik :eek::rolleyes: w nowych samochodach też normalnie Ceratec jest lany zapobiegawczo... masakra :) bo zrobili tu z tego co niektórzy moto doktora... na forum BMW M w USA widziałem zdjęcia panewek bez wymiany w M5 E60 z silnikiem V10 po 150tys, gdzie po 100 normalnie rozsypywały się w rękach. Oczywiście środek lany od początku
Post automatically merged:


cenowo wychodzi podobnie, a dla wyrobienia sobie opinii warto spróbować jednego i drugiego. Ja lałem oba, z czego AR9100 przelałem litra aż :) zadowolony byłem z obu, no ale patrząc obiektywnie na to zmniejszenie zużycia oleju z przewagą dla Cerateca :)
Nikt nie pisze, że puder hBN nie działa bo to wiadomo od lat. Dawno temu Archoil też stosował to np w smarach do broni ale w wersji 70nm a nie mikro ale odpuścili bo na nano WS2 nawet smar do broni jest o niebo lepszy.
Najniższy współczynnik tarcia do uzyskania na pudrze hBN to 0.07 i to w wersji nano, czyli ~2x gorzej nawet od AR9100 a ten dodatkowo podwyższa TBN i czyści silnik itd.
Fakt, gruba cząstka pudru hBN wtarta w metal pod wysoką temperaturą może na jakiś czas wypełnić ubytek i wg mnie to tyle i aż tyle jeśli ktoś ma problem z poborem oleju z powodu nieszczelności pary tłok/cylinder (rys, przytarcia itp) a nie z powodu np brudnych pierścieni bo tam nie umyje.
 
No u mnie brudno na bank nie ma. 2x2300 plus litr ar9100 i interwały wymiany oleju 8-10tys, także nie ma opcji. Tak jak wspomniałem już jako dwu latek był taki pobór przy przebiegu 60pare tysięcy km przebiegu, pobór się nie zwiększył, a zrobiłem już 80tys km, więc jest stabilnie. Natomiast fora niemieckie są pełne opinii, że te silniki biorą około litra na 5-6tys km co pokrywa się z TIS. Więc zapewne jakaś konstrukcyjna padlina, luźno w miejscu tłok/cylinder?
 
Back
Top