Polecam, jak ktoś ma trochę czasu ;-) gość praktycznie zrobił kapitalny remont silnika, także to po prostu taka uparta konstrukcja. Obstawiam, że cały cyrk pojawia się na etapie docierania po wyjeździe z salonu..
Docieranie to też pewna sztuka a jak auto z 2+ ręki to nigdy nie wiadomo.
AR9200 na ceramikę czemu nie ale mon 1500km po ceramice. Są miksy z AR9100 także, Maptek stosuje je od wielu lat, mają także olej dotarciowy z Archoil do wyczynowych silników które składają. Smar montażowy na koncentracie AR9200 jest genialny.
W USA na miksie AR9100 + nano WS2 startują trucki po kilka tys KM w konkursach ciągania ciężarów i tłoki mają jak nowe.
Mam jeszcze inną teorię... Wcześniej samochód przez kilka lat ciągle pracował w trybie mieszanki homogenicznej, dużo sadzy w wydechu bo praktycznie ciągle pracowało w trybie lambda 0.9-1.0, niedopalone paliwo i te sprawy. Od 3 miesięcy mam ponownie przywróconą ekologię i spalanie mieszanki ubogiej, uwarstwionej w trybie lambda 2.6 gdzie paliwko jest bardzo delikatnie dawkowane. Może to mieć też wplyw na to wszystko?... Sam nie wiem w artykule, który wkleiłem gość robiący ten remont zasugerował dokładnie to samo.
Dodam, że w trybie homogenicznym, który w tym konkretnym silniku jest tak naprawdę trybem awaryjnym (inaczej niż w pozostałych samochodach) temp spalin w trakcie spokojnej jazdy oscyluje przy 600st, w trybie uwarstwionym, czyli tym poprawnym temp spalin ma 288-320st miasto/trasa. Być może wszystkie te czynniki nałożyły się na siebie.. ciężko stwierdzić. Jeżdżę i obserwuję. Zobaczymy, co będzie dalej
Mode podepnij no pod posta wyżej bo nie chcę śmiecić
Więc tak, już 2000km pękło, jest to absolutny przerekord i generalnie nie będę więcej pisać co i jak dopóki nie będzie (o ile będzie) jakiegokolwiek ubytku. Jeśli zrobił to Ceratec to jestem pod absolutnym wrażeniem. Nie ubyło ani grama oleju mimo na prawdę dość ostrej jazdy w ostatnich tygodniach. Silnik cichutki w trybie uwarstwionym na ubogiej mieszance, w homogenicznej w ogóle nie słychać pracy dopóki nie otworzy się okna lub zupełnie nie wyłączy nawiewu pod domem dzisiaj trasa 100km autostrada, tempomat, 140km/h, spalanie 6.4l/100, temp oleju doszła do 107. Coś pięknego
Jakby co, to LM zaleca zalewanie naprzemiennie Cerateca i MoS2 wiec jak ci się podoba to do następnej wymiany zastosuj MoS2. Tłumacza to tak, że chemiczne związki z Cerareca utrzymują się na elementach silnika przez 25-30 tysięcy kilometrów, ale molibden jest zlewany przy wymianie, wiec wystarczy uzupełnić po wymianie MoS2 żeby utrzymać efekt.
Możesz też spróbować z olejem Molygen. LM odradza dolewanie jakichkolwiek dodatkow (zwłaszcza Cerateca czy MoS2) ze względu na bogaty pakiet dodatków który spelnia ich rolę. Ja sobie zamówiłem 5 litrów z ciekawości, zobaczymy czy to takie cudo chociaż Kijanka nic nie pali i nie gubi .
No jeśli chodzi o długotrwałość działania cerateca a na plus. A co po zastosowaniu płukanki zmywa również te związki ?
Mamy jakieś informacje o archoil 9200v2 czy związki wolframu również utrzymują się w silniku po ewentualnej zmianę oleju czy po płukaniu?
Wymiana oleju z dobrą płukanką usuwa większość zawartości dodatków serii AR9000 z silnika.
Bez stosowania płukanki AR9100 i AR9200V2 które 'weszły' w metal tam zostają i suchego startu po wymianie oleju nie ma jednak w czasem są wymywane przez detergenty nowego oleju i bez dolewki nowego dodatku AR nie zostaną uzupełnione, gdyż zawartość nanocząstek w oleju będzie zbyt niska.
Oba 9100 jak i 9200v2 są kompatybilne z hBN nawet bym że 9100 uzupełni stopniowe ubytki hBN a 9200 jako elastyczna nanoczastka mocniej ochroni przed ubytkami każdej ceramiki
@jerseyAdmin nie będę dolewac nic między wymianami. Po prostu do każdej wymiany oleju poleci jedna butelka Ceratec Extreme GTC też dopakowany jest i w sumie Ceratec długo się zastanawiałem czy dolać.. plukankom Archoila jestem tylko wierny
Nie dolewać, tylko stosować naprzemiennie. Jedna wymiana: Ceratec, kolejna MoS2, potem znów Ceratec, MoS2, Ceratec.... i tak w kółko. Takie są zalecania LM co do tych środków.
Chciałbym poruszyć temat dodatków do automatycznych skrzyń, przekładni, wspomagania itd. Ma ktoś z tym doświadczenie? Jest sens takich działań? Widziałem że rozróżnia się dodatki do skrzyń i przekładni jak i starych automatów (jak mój) pracujących na dexronie III a inne dodatki do dexron VI. Czy jest sens robić płukankę skrzyni?
Nie mamy tutaj przedstawiciela liqui Molly, a nie wiem czy @wlyszkow posiada wiedzę na ten temat. Jedynie czym możesz się opierać w takim wypadku to zalecenia producenta. Tam chyba jest 1 butelka na 5 czy 6 litrów. Więc na 9 litrów to wypada 2 wpakować.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.