• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogolny temat odnosnie dodatkow do oleju

Jeśli hBN tak zadziałał to tak bym obstawiał
 
Chyb wymiękłem i zaraz sobie zamówię jakiś Ceramizer czy inny Ceratec

EDIT:
@lukaszewski Jasna sprawa, wyraziłem się niejasno.
 
Ceramizer, a Ceratec to dwie różne rzeczy.. nie wiem co jest w Ceramizerze w sumie chyba nawet nie podają tego
Post automatically merged:

@wlyszkow a ws2 w ar9200 też by coś mógł u mnie dać?
 
Last edited by a moderator:
Docieranie to też pewna sztuka a jak auto z 2+ ręki to nigdy nie wiadomo.

AR9200 na ceramikę czemu nie ale mon 1500km po ceramice. Są miksy z AR9100 także, Maptek stosuje je od wielu lat, mają także olej dotarciowy z Archoil do wyczynowych silników które składają. Smar montażowy na koncentracie AR9200 jest genialny.

W USA na miksie AR9100 + nano WS2 startują trucki po kilka tys KM w konkursach ciągania ciężarów i tłoki mają jak nowe.
 
Mam jeszcze inną teorię... Wcześniej samochód przez kilka lat ciągle pracował w trybie mieszanki homogenicznej, dużo sadzy w wydechu bo praktycznie ciągle pracowało w trybie lambda 0.9-1.0, niedopalone paliwo i te sprawy. Od 3 miesięcy mam ponownie przywróconą ekologię i spalanie mieszanki ubogiej, uwarstwionej w trybie lambda 2.6 gdzie paliwko jest bardzo delikatnie dawkowane. Może to mieć też wplyw na to wszystko?... Sam nie wiem :) w artykule, który wkleiłem gość robiący ten remont zasugerował dokładnie to samo.


Dodam, że w trybie homogenicznym, który w tym konkretnym silniku jest tak naprawdę trybem awaryjnym (inaczej niż w pozostałych samochodach) temp spalin w trakcie spokojnej jazdy oscyluje przy 600st, w trybie uwarstwionym, czyli tym poprawnym temp spalin ma 288-320st miasto/trasa. Być może wszystkie te czynniki nałożyły się na siebie.. ciężko stwierdzić. Jeżdżę i obserwuję. Zobaczymy, co będzie dalej :)

Mode podepnij no pod posta wyżej bo nie chcę śmiecić🙈

Więc tak, już 2000km pękło, jest to absolutny przerekord i generalnie nie będę więcej pisać co i jak dopóki nie będzie (o ile będzie) jakiegokolwiek ubytku. Jeśli zrobił to Ceratec to jestem pod absolutnym wrażeniem. Nie ubyło ani grama oleju mimo na prawdę dość ostrej jazdy w ostatnich tygodniach. Silnik cichutki w trybie uwarstwionym na ubogiej mieszance, w homogenicznej w ogóle nie słychać pracy dopóki nie otworzy się okna lub zupełnie nie wyłączy nawiewu pod domem 🙈 dzisiaj trasa 100km autostrada, tempomat, 140km/h, spalanie 6.4l/100, temp oleju doszła do 107. Coś pięknego 😁
 
Last edited by a moderator:
Jakby co, to LM zaleca zalewanie naprzemiennie Cerateca i MoS2 wiec jak ci się podoba to do następnej wymiany zastosuj MoS2. Tłumacza to tak, że chemiczne związki z Cerareca utrzymują się na elementach silnika przez 25-30 tysięcy kilometrów, ale molibden jest zlewany przy wymianie, wiec wystarczy uzupełnić po wymianie MoS2 żeby utrzymać efekt.

Możesz też spróbować z olejem Molygen. LM odradza dolewanie jakichkolwiek dodatkow (zwłaszcza Cerateca czy MoS2) ze względu na bogaty pakiet dodatków który spelnia ich rolę. Ja sobie zamówiłem 5 litrów z ciekawości, zobaczymy czy to takie cudo chociaż Kijanka nic nie pali i nie gubi :D.
 
No jeśli chodzi o długotrwałość działania cerateca a na plus. A co po zastosowaniu płukanki zmywa również te związki ?
Mamy jakieś informacje o archoil 9200v2 czy związki wolframu również utrzymują się w silniku po ewentualnej zmianę oleju czy po płukaniu?
 
Wymiana oleju z dobrą płukanką usuwa większość zawartości dodatków serii AR9000 z silnika.
Bez stosowania płukanki AR9100 i AR9200V2 które 'weszły' w metal tam zostają i suchego startu po wymianie oleju nie ma jednak w czasem są wymywane przez detergenty nowego oleju i bez dolewki nowego dodatku AR nie zostaną uzupełnione, gdyż zawartość nanocząstek w oleju będzie zbyt niska.
 
Pytanie jak działa na to co jest w Ceratecu. W sumie jak ktoś używa dodatków LM to lepiej płukać środkami LM, powinny być kompatybilne.
 
Oba 9100 jak i 9200v2 są kompatybilne z hBN nawet bym że 9100 uzupełni stopniowe ubytki hBN a 9200 jako elastyczna nanoczastka mocniej ochroni przed ubytkami każdej ceramiki
 
Są znane przypadki że mimo stosowania płukanek i to więcej niż raz nadal pozostaje ślad po AR9100 nawet gdy już nie jest dawno stosowany z olejem ;)
 
Hehe dopiero 9200v2 poradził sobie z jego zastąpieniem na powierzchni metalu... :)
 
@jerseyAdmin nie będę dolewac nic między wymianami. Po prostu do każdej wymiany oleju poleci jedna butelka Ceratec :) Extreme GTC też dopakowany jest i w sumie Ceratec długo się zastanawiałem czy dolać.. plukankom Archoila jestem tylko wierny 😁
 
Nie dolewać, tylko stosować naprzemiennie. Jedna wymiana: Ceratec, kolejna MoS2, potem znów Ceratec, MoS2, Ceratec.... i tak w kółko. Takie są zalecania LM co do tych środków.
 
Wiem co miałeś na myśli, źle się wyraziłem 😁🍻 ja będę co wymianę wrzucał Ceratec. Koszt mniejszy niż dawka ar9100 :)
 
Chciałbym poruszyć temat dodatków do automatycznych skrzyń, przekładni, wspomagania itd. Ma ktoś z tym doświadczenie? Jest sens takich działań? Widziałem że rozróżnia się dodatki do skrzyń i przekładni jak i starych automatów (jak mój) pracujących na dexronie III a inne dodatki do dexron VI. Czy jest sens robić płukankę skrzyni?
 
AR2300 myje ASB, AR9100 też wielu stosuje do ASB jak i wspomagania
 
Jedna butelka tego Cerateca (300ml) wystarczy na 8.5-9 litra oleju? Czy to trochę za mało?
 
Nie mamy tutaj przedstawiciela liqui Molly, a nie wiem czy @wlyszkow posiada wiedzę na ten temat. Jedynie czym możesz się opierać w takim wypadku to zalecenia producenta. Tam chyba jest 1 butelka na 5 czy 6 litrów. Więc na 9 litrów to wypada 2 wpakować.
 
Back
Top