• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Focus MK3 ST 2.0

porter_sc

Użytkownik
Samochód
Focus MK3 ST 2.0
Marka samochodu
Focus MK3 st 2.0 250hp
Budżet/ile litrów
5L
Styl jazdy
Silnik
2.0 ecoboost 250hp
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Jaki olej masz obecnie
5w30 Ford Formula
Witam

Jako że zbliża mi się coroczna wymiana oleju rozglądam się co tu wlać do silniczka a że naczytałem się o zjawisku LSPI w mocno wysilonych turbo benzynach, szukam czegoś dobrego co zminimalizuje ten problem. Wcześniej miałem zalany Ford Formuła 5w30 do którego nie mam zastrzeżeń ale nie chroni przed LSPI :-(. Co byście doradzili jaki najlepiej zastosować olej. Dodam że kilku znajomych miało już problem z tym zjawiskiem w 2.0 ecoboost :-/ jeden na Castrol u 5w30 magnatec a drugi na Valvoline 5w50.
 
Tak myślałem nad tym Amsoil 5w30 ale jak po 4-5tys ma się już rozrzedzić od benzyny i ma chodzić jak w20 to chyba lepiej ten Shell 5w40 i kręcić jakieś 8tys i wymiana żeby za dużo benzyny nie było w oleju jak te ecoboost tak mieszają mocno się z benzyną :-/ najbardziej mi zależy na ochronie przed LSPI bo 2 znajomym już silnik poszedł na smietnik.
Benzyny będzie tyle samo, masz poprostu większą lepkość wyjsciową, chociaż ten Shell to i tak jest prawie 5w30.
Też uważam że lanie amsa do zwykłej jazdy to strata kasy, szczególnie przy wymianach co 5 tys. I nie zgodzę się że receptura dodatków jest jest podobna w obu olejach. Gdzie w shellu czy w jakim kolwiek innym cywilnym oleju 250 Mo i 350 boru?
 
Podobna, nie oznacza taka sama. Shell ma ~240 boru i ~100 moli. I więcej nie oznacza lepiej. Reszta dodatków praktycznie identyczna, amsoil ma troche mniejsze zddp.
 
A co powiecie np na taki jeszcze ? RAVENOL DXG SAE 5W30 / Millers XF LONGLIFE LSPI 5W30 oba maja GM Dexos 1 gen. 2 , ale brak api sn plus :-/
 
nie wierzę w to, co się tu dzieje... za chwilę będzie, że shell to jest to samo co amsoil. Kolega bogusz chyba płynie za bardzo ostatnio pod wpływem emocji w niektórych tematach. Do dzisiaj nie odpisałeś mi co niby z tym ceratec jest nie tak - bo tak się w jednym z postów zdeklarowałeś :)
 
nie wierzę w to, co się tu dzieje... za chwilę będzie, że shell to jest to samo co amsoil. Kolega bogusz chyba płynie za bardzo ostatnio pod wpływem emocji w niektórych tematach. Do dzisiaj nie odpisałeś mi co niby z tym ceratec jest nie tak - bo tak się w jednym z postów zdeklarowałeś :)

nie mam obowiązku odpisywania a i przyjemność wątpliwa. W necie masa postów nawet ze zdjęciami. Nie płacą mi za wyręczanie innych na forum. Żadnej deklaracji nie było
 
Dobra, teraz na poważnie.
@porter_sc, DXG to drugi po AMS SS najlepszy bazami i pakietem olej z normą D1g2 - moim zdaniem.
Baza zawiera PAO i Estry i mamy porównane widma Amsoila, DXG i GM D1g2:
 
a co było nie tak na Formule F?
 
ale chcę coś co zabezpiecza przed LSPI
a czy na Formule F z oficjalną aprobatą występowało LSPI? Jeśli nie, to nie widzę sensu kombinowania, bo Formuła F to bardzo dobry olej a przy tym bardzo tani.
 
Dokopałem się jeszcze do czegoś takiego przy teście Amsola
Screenshot_20200514-105407.jpg
 
@porter_sc czytasz posty na forum po za swoim wątkiem? Wydaje mi się, że nie, a po takich rekomendacjach Piotra rozumiem czemu na forum jest zakaz odnoszenia się do jego testów 😂
 
@porter_sc czytasz posty na forum po za swoim wątkiem? Wydaje mi się, że nie, a po takich rekomendacjach Piotra rozumiem czemu na forum jest zakaz odnoszenia się do jego testów 😂
Czytam ale nie zawadzi zapytać 😁 nie wiedziałem że jest zakaz odnoszenia się do testów 🙂
Finalnie Amsol już do mnie jedzie dziękuję za fachowa pomoc :)
 
Wiarygodnosc tych testów dobrze widać jak porównasz wyniki w tej jego tabeli w excelu. Wyniki kompletnie sie nie pokrywaja. W niektórych przypadkach przy mniejszym ciężarze olej 1 jest lepszy od oleju 2, a przy wiekszym juz olej 2 jest lepszy od oleju 1
 
Back
Top