• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Focus MK3 ST 2.0

porter_sc

Użytkownik
Samochód
Focus MK3 ST 2.0
Marka samochodu
Focus MK3 st 2.0 250hp
Budżet/ile litrów
5L
Styl jazdy
Silnik
2.0 ecoboost 250hp
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Jaki olej masz obecnie
5w30 Ford Formula
Witam

Jako że zbliża mi się coroczna wymiana oleju rozglądam się co tu wlać do silniczka a że naczytałem się o zjawisku LSPI w mocno wysilonych turbo benzynach, szukam czegoś dobrego co zminimalizuje ten problem. Wcześniej miałem zalany Ford Formuła 5w30 do którego nie mam zastrzeżeń ale nie chroni przed LSPI :-(. Co byście doradzili jaki najlepiej zastosować olej. Dodam że kilku znajomych miało już problem z tym zjawiskiem w 2.0 ecoboost :-/ jeden na Castrol u 5w30 magnatec a drugi na Valvoline 5w50.
 
Sprawa dość prosta - najlepiej taki, który ma API SN PLUS i wymagane ACEA i odpowiednią lepkość 😉
 
Ja jezdze na amsoil ss 0w40, wczesniej na 5w30. Sa moje analizy w dziale przepracowanych oleji. Dobry bedzie tez shell helix ultra 5w40/0w40 api sn plus. Jakie interwaly miedzy zmianami robisz?
 
Witam dzięki za odpowiedź, staram się zmieniać olej co 8-10tys z tendencją bardziej na 8. 0w40 jak się ma w stosunku do 5w30 ? A to nie musi mieć ten olej tej normy Ford WSS -M2C913-D tak jak np polecany Castrol itd ? Trochę poszukałem na internecie to jak gdzieś pisze że chroni przed LSPI to jest norma ale WSS-M2C946-A. A gdzieś jeszcze przeczytałem że do forda i lspi to powino być ILSAC GF-6. 0w40 to mam lek raz wlałem 5w50 Valvoline niby wszystko spoko ale koledze też w ST strzeliła półka na tłoku :-/ i motor na smietnik to już nie eksperymentuję z inną lepkością itd.
 
Ale ten valvo, jak to valvo, dowalone wapniem, takze nie dziwne, że strzeliła. Zreszta Valvo mają tendencje do parowania takze to nie pomaga.
 
A ten amsoil 5w30 to 10tys wytrzyma czy bezpieczniej co 8 zmieniać czytałem ta analizę kolegi i szybko leci z parametrów. Aha i to nie problem będzie że ten Amsoil nie ma tej normy Ford WSS -M2C913-D ? Co zaleca producent ?
 
Bo detergenty wapniowo magnezowe szybko schodzą, ale to nie problem.
Największym problemem w EB to ... paliwo w oleju.
4% to już nie byle co. Lepkość mocno leci w dół, więc 5-8 tys i wymiana.
Każdy olej się podda w kontakcie z benzyną.
 
Ok dzięki za informacje a 5w40 też max 5-8tys czy dłużej powinien wytrzymać ? Generalnie chyba lepiej 5w30 zmienić np co 8tys niż 5w40 co 10tys ? Czy nie ma się co szczypać i lepiej 5w40 bo lepsze parametry itd ?
 
Jest zarówno moja analiza na 5w30 i 0w40. 0w40 zacząłem lać tylko ze względu na rozcieńczanie oleju paliwem. Zobacz ze po 3000km jest juz 3% paliwa w oleju i tbn też już niski. Ten silnik poprostu morduje olej. Ja mam dopiero nie cale 14tys km, wiec ciezko powiedzieć czy za jakiś czas półka nie strzeli. Ogólnie myśle ze interwały 8-10tyś są za długie, ale powinienes samemu to sprawdzić poprzez analize. Sugeruje zalac shella 5w40 lub amsoila 0w40 i po 4-5 tys km zrobic analize. Normami forda bym sie nie pzejmowal.
 
Bo detergenty wapniowo magnezowe szybko schodzą, ale to nie problem.
Największym problemem w EB to ... paliwo w oleju.
4% to już nie byle co. Lepkość mocno leci w dół, więc 5-8 tys i wymiana.
Każdy olej się podda w kontakcie z benzyną.
Wydaje mi sie, że Ca-Mg utrzymuje dłużej TBN niż Ca samo, Mg zreszta stosuje sie do olei ciezarowych, a tam musi dlugo wytrzymywac.
 
U nas liche zimy to 0w to już mocny hardcore, ja się boje zalać innej lepkości po tym valvo 5w50 bo wtedy zaobserwowałem że ciśnienie oleju jest inne niż na 5w30 stokowym co mnie zmartwiło i zacząłem się zastanawiać czy może wystąpić sytuacja że gdzieś w jakimś kanale olejowym okaże się że będzie zbyt niskie ciśnienie i coś nie będzie odpowiednio dobrze smarowane itd dlatego wróciłem do 5w30 no i koledze rozwaliło motor na tym oleju :-/
 
@adam bogusz, chyba to nie tak, jak piszesz...
W dieslu są inne warunki racy oleju, to i może Ca-Mg trzymają się lepiej.
Silniki benzynowe jak widać są agresywniejsze dla smarowidła, więc i TBN leci mocno w dół albo metoda analizy BN dla olejów przepracowanych jest nieodpowiednia dla tych pakietów,
Była tutaj na ten temat dyskusja, ale to już wiedza poza mną - @wlyszkow może więcej napisać.

@porter_sc, moim zdaniem nie ma olejów 5w40, które mają zabezpieczenie przed LSPI.
Te, które mają tylko API SN Plus nie brałbym pod uwagę.
Jedyne normy dedykowane dla zmniejszenia LSPI to GM Dexos1 gen2 (na tej normie opierają się pozostałe) i własnie fordowska xxx946xxx, a i tak nie dają gwarancji wyeliminowania problemu.
Lepkości max SAE xw30.
Dobrze to widać na przykładzie Motula Eco Lite, który nie ma SN Plus, ale jest dedykowany dla silników z LSPI:

 
@SACZI to ciekawe, bo amsoil 5w30 i 0w40 maja identyczny pakiet i ja ani na jednym ani drugim nie zaobserwowałem lspi.
@porter_sc Nie mogłes zaobserwować innego ciśnienia oleju, bo to co pokazuje na zegarach to nawet nie jest realne cisnienie. Możesz zalać 5w30, chociaz radze dopasować odpowiednio iterwały, bo jak bedziesz mial 10% paliwa w 5w30 to możesz wymienic silnik z innego powodu niz lspi. Zresztą skąd diagnoza ze rozwalilo tlok akurat od lspi? Te silniki maja również problemy z wtryskami i z normalnym spalaniem stukowym przez konstrukcje głowico-kolektora wydechowego.
 
Ten Motul ma API SP, najnowszą specyfikacje, która obejmuje także testy LSPI. Nie tylko SN PLUS testowane jest pod katem LSPI.

norma SN PLUS jak najbardziej występuje w lepkości 5w40 i zapobiega ew LSPI także
 
Że lspi rozwaliło motor to po oględzinach stwierdził zakład gdzie był robiony program itd ja już widziałem kilka motorów rozwalonych właśnie :-/ ale wtedy nikt nie wiedział że nie wolno na niskich dawać w palnik tylko każdy się cieszył jak to pięknie odjeżdża z każdego biegu z każdych obrotów :) i wtedy się tylko mówiło jakie to 2.3 awaryjne z puchnaca głowica :)
Post automatically merged:

Co do ciśnienia to jest ten wskaźnik i na 5w30 pokazuje trochę wyższe ciśnienie niż na 5w50 o ile można mówić że ten wskaźnik na środku konsoli jest jakoś mocno miarodajny itd :) do tego się nałożył wybuch kolegi co zdecydowanie ograniczyło moje modzenie z olejami :)
 
Uszkodzenia od stukowego i lspi bedą wyglądać praktycznie identycznie. Tak samo jeśli wtrysk nie lał tyle co trzeba tłok będzie stopniony w okolicach półki. Robiony program to może być następna przyczyna awarii. Możesz lać 5w30 jeśli nie mordujesz auta na torze. Szukaj takich z normą dexos1gen2 i tak samo analiza po 4-5tys.
 
@xpl1337, amsoil jest wyjątkowym olejem, bo on spełnia tylko częściowo D1g2 i zapewne 946 forda.
I faktycznie, ten olej w lepkości 0w40 pewnie i ja bym zalał do swojej astry tym bardziej, że @mati ma go w swoim silniku i jest bardzo zadowolony z oliwy.

@adam bogusz, zapewne nie rozwiążemy dyskusji bez analizy treści norm Dexos1 gen2 i API SN Plus...
Mi się kołacze informacja, że najważniejsze normy w zakresie LSPI to Dexos1 gen2 i fordowska 946.
API SN PLus oparta jest o normę GM i jest mniej wymagająca, ale nie jestem w stanie poprzeć tego w żaden sposób argumentami.
Właśnie dlatego napisałem, żeby się nią nie sugerować, a myślałem o nowym Shellu.
 
Back
Top